Lekce

LEKCE: Stvoření – 2. den

Téma: Bůh stvořil celý svět. Bůh stvořil nebe.

Bůh stvořil celý svět. = Hlavní myšlenka

Verš: Všechno, co Bůh stvořil, je dobré. (1. Tm 4,4 EKU)

Program:

  1. PŘIVÍTÁNÍpřivítání rolničkami a písničkou To je supr – Učitel 1

Pustí se písnička na CD, začne se zpívat a rozdávají se dětem rolničky. Pak učitel rolničky vybírá zpátky ptá se:Jak se jmenuješ rolničko?Děti říkají svoje jména.

2. PRAVIDLA (KAŽDÉ DÍTĚ MÁ SVOU JMENOVKU SE 3 KOSTIČKAMI) – Učitel 2, dítě

Vysvětlíme dětem pravidla: pokud dítě zlobí, přijde o jednu ze tří kostiček, pokud přijde o všechny, zavoláme do nedělky rodiče dítěte, aby si dítě odvedli k sobě a ten den již zůstali na dospěláckém programu. Pokud je dítě hodné a zůstanou mu všechny 3 kostičky, dostane na konci programu nálepku.

  1. SBÍRKA A ÚVOD DO TÉMATU – Učitel 1

Pomůcky: pokladnička, obrázek mraku, obrázek pršícího mraku, KLIP S MRAKY NA YOUTUBE:

Děti, co je tohle? … ano …mrak (ukázat vybarvený obrázek mraku)

No a teď zkuste se mnou hádat zvířátka, kterým jsou mraky tyhle mraky podobné, kdo bude vědět, řekne to:

http://www.youtube.com/watch?v=go-zZM5aTLU

Děti, vidíte, to jsou krásné mraky, že. A ty stvořil Bůh! A my si dnes povíme jak. Můžeme mu tedy být za ty mraky vděční. Z mraku prší kapky deště a ty zalévají květinky a ovoce a zeleninu, aby mohli růst. Podívejte se na to. Mraky stvořil Pán Bůh a jsou dobré. Pán Bůh se o nás stará a my mu za to můžeme poděkovat i tím, že mu dáme korunky do sbírky. Tyhle korunky se pak použijí na něco potřebného v církvi, třeba na nákup lepidel, papíru a věcí pro vás.

  1. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY – Učitel 2

Kreslící štafeta, 2 sady 4 nej věcí nakreslené zpoloviny, pastelka

Nejdříve si řekneme a ukážeme 4 Nej. věci pomocí symbolů rukou.

Potom si děti stoupnou na jeden konec místnosti a po jednom běhají ke stolu, kde za pomoci učitele se snaží dokreslit zbytek tvaru.

  1. CHVÁLY – Učitelé
  1. SVAČINA

Děti mají vlastní

  1. Téma: Bůh stvořil celý svět. Bůh stvořil nebe a vodu.Vypravěč je maňásek zvířátko vrána Klárka, můžeme zkusit použít nějaké ilustrační obrázky

Učitel 1: Ahoj děti, já jsem vrána Klára a budu vám vyprávět, jak vzniklo všechno kolem nás. Před tisící a tisíci let, na začátku času, byl to Bůh, kdo stvořil celý svět a celý vesmír. Bůh je taaaaaaaak mocný, že mu stačí jen říct, aby se něco stalo a ono se to hned stane! Děti, zkusíme si spolu všichni společně říct, o čem si budeme dnes povídat: „Bůh stvořil celý svět!“

Minulý týden jsme si řekli, že první den Bůh stvořil světlo. Připravoval zemi, aby tam mohl také stvořit živé lidi a zvířata. Země ale neměla žádný tvar:( Proto Bůh stvořil místo, kde bude nad zemí vzduch. Ten prostor pojmenoval „nebe“. Bůh se podíval na to, co stvořil – vodu a nebe a řekl: „Je to dobré.

Bůh stvořil vodu, abychom v ní mohli plavat a pít ji. Pojďme si spolu ukázat, jako když pijeme pití. Bůh stvořil nebe, aby živí tvorové mohli dýchat a ptáci létat. Teď se spolu všichni zhluboka nadechneme a vydechneme. Tohle všechno Bůh stvořil druhý den. Ukážeme si spolu na prstech ruky dvě. A které že 2 věci Bůh stvořil druhý den?…..“nebe a vodu“…. Bůh stvořil i další úžasné věci, ale to už bylo třetí den a to vám budu vyprávět až zase příští týden.

Lekce převzata z: http://lifekids.tv/lessons/god-made-everything/land-water-and-sky/#sthash.V4wMBQNK.dpuf

  1. MODLITBA V KROUŽKU S ROSTLOU POKOJOVOU KVĚTINOU A MINIKALÍŠKY NA MODL. PÁNE NAPLNĚNÝMI VODOU – Učitelé

Sedneme si do kolečka kolem stolu, uprostřed je květináč s pokojovou květinou a 1 dospělý pomocník vždy podá učiteli (a pak dítěti, které sedí vedle) minikalíšek s vodou a děti květináč zalijí a poděkují Bohu, že stvořil nebe, zemi, vodu a mraky. Pak dostane kalíšek zase další dítě, až se vystřídají všichni v kruhu. Např.:

Pane Bože, děkuju ti, žes stvořil nebe. / Pane Bože, děkuju ti, žes stvořil celý svět. / Pane Bože, děkuji ti, žes stvořil mraky / vodu / zemi.

  1. VERŠ – obrázky mraků na židličkách – Učitel 2

me vytištěných 7 mraků, které dáme každý na jednu židličku rozmístěnou do kola po místnosti. Děti po jednom běží k jedné židličce, plácnou rukou na mrak a řeknou 1. slovo verše, pak běží k 2 židličce s mrakem a tam řeknou 2. slovo verše atd. Nakonec je odkaz. Po doskákání dítě dostane sladkou odměnu. “Děti, tak teď si zkusíme spolu šťouchnout do mráčků tady po místnosti, aby se rozpršely. Vždycky plácnete do mráčku na židličce a řeknete slovo z verše.”

Leden:  Všechno, co Bůh stvořil, je dobré. (1. Tm 4,4 EKU)

11. VYRÁBĚNÍ – Magnet s 2. dnem stvoření – Učitelé

Děti dostanou menší bílý obrázek k vybarvení, ten se pak přilepí na o něco větší barevnou čtvrtku a dá se zezadu nalepovací magnet. Děti si postupně vyrobí celé stvoření na magnetkách.

12. Opakování za nálepku – hlavní body, verš, 4 Nej. věci (lze i formou stejných aktivit jako v rámci lekce)

13. Volné hry

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s