Lekce

LEKCE: Stvoření – 3. den

Téma: Bůh stvořil celý svět. Bůh stvořil zemi, rostliny a stromy. free-bible-pages-to-color-youngday3

Hlavní myšlenka = Bůh stvořil celý svět.

1. Mojžíšova 1,1-13

1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s rolničkami a starší písničkouTo je supr – Učitelé

Pustí se písnička na CD, začne se zpívat a rozdávají se dětem rolničky. Pak učitel rolničky vybírá zpátky a ptá se:Jak se jmenuješ rolničko?Děti říkají svoje jména.

2. PRAVIDLA V (V=více dětí) SEMAFOR – Učitel 2, dítě

a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. SBÍRKA A ÚVOD DO TÉMATU – Učitel 1

Pomůcky: pokladnička, hrst trávy/foto trávy, zelený barevný papír, jablko, umělá kytka, odměny

Děti mám pro vás 3 hádanky. Zkuste uhádnout, co to je.

a) Je to zelené, chodíme po tom a roste to na zahradě…..tráva (ukázat zelený papír jako nápovědu a trávu, až to uhádnou)

b) Má to kmen a listy, roste to na zahradě a na podzim z toho trháme ovoce k jídlu …strom (ukázat jablko)

c) Roste to, krásně to voní, je to barevné a dáváme to maminkám pro radost …. kytička (ukázat kytičku)

Děti, to jsou úžasné a krásné věci, že? A jsou živé. Trávu, stromy a kytičky stvořil Pán Bůh a jsou dobré. Pán Bůh nám dává krásné věci kolem nás a my mu za to můžeme poděkovat i tím, že mu dáme korunky do sbírky. Tyhle korunky se pak použijí na něco potřebného v církvi, třeba na nákup lepidel, papíru a věcí pro vás.

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY – Učitel 2

Přesedávací štafeta, 4 sady nej věcí nalepené na 4 židličky

Nejdříve si řekneme a ukážeme 4 Nej věci pomocí symbolů rukou:

1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše

Potom si děti stoupnou do řady na jeden konec místnosti a doprostřed místnosti se dají těsně za sebe 4 židličky s nalepepenými symboly. Děti běží po jednom a musí doběhnout k židličce, sednout si na ni , říct nej věc s učitelem a přesednout si na druhou a říct druhou věc atd. Až do konce. Pak běží další dítě.

5. 3 CHVÁLYUčitelé

6. SVAČINA

Děti mají vlastní.

7. Lekce – Téma: Bůh stvořil celý svět. Bůh stvořil zemi, rostliny a stromy. Vypravěč je maňásek zvířátko vrána Klárka, můžeme zkusit použít nějaké obrázky, na kousky nakrájená paprika a celá paprika, jablko a celé jablko, živá kytka.

Učitel 1: Ahoj děti, já jsem vrána Klára a budu vám vyprávět, jak vzniklo všechno kolem nás. Před tisící a tisíci let, na začátku času, byl to Bůh, kdo stvořil celý svět a celý vesmír. Bůh je taaaaaaaak mocný, že mu stačí jen říct, aby se něco stalo a ono se to hned stane! Děti, zkusíme si spolu všichni společně říct, o čem si budeme dnes povídat: „Bůh stvořil celý svět!“

Minulý a předminulý týden jsme si řekli, že první den Bůh stvořil světlo. Připravoval zemi, aby tam mohl také stvořit živé lidi a zvířata. Země ale neměla žádný tvar:( Proto Bůh stvořil místo, kde bude nad zemí vzduch. Ten prostor pojmenoval „nebe“. A vodu pod ním udělal „moře“. Nebe a moře Bůh stvořil 2. den.

No a dneska si povíme a ukážeme co bylo 3. den. Třetí den Pak Bůh řekl: „Ať se objeví suchá zem.“ Suchou půdu bůh nazval zemí. Bůh se podíval na to, co stvořil – na zem – a řekl: „Je to dobré.

Já tady mám tu travičku, o které jste si říkaly na začátku nedělky. No a travičku, Bůh stvořil třetí den. A kromě travičky, Bůh taky stvořil stromečky a rostliny se semínky. Jestlipak poznáte, co je tohle? Můžete ochutnat… paprika (ukázat celou papriku a semínka uvnitř). A kdo pozná tohle (talířek s jablíčkem)?… až děti ochutnají a uhodnou… ukázat celé jablko rozkrojené na hvězdičku. Jablíčko má taky semínka, taky je Bůh stvořil. Nakonec Bůh stvořil kytičky (ukázat kytičku a nechat přivonět). Kytičky potřebujeme, abychom měli čerstvý vzduch. Některé rostlinky a jejich plody jíme. Bůh viděl, že to, co stvořil bylo dobré. Tohle všechno Bůh stvořil třetí den. Ukážeme si spolu na prstech ruky tři. A které že věci Bůh stvořil třetí den?…..“zemi, trávu, kytičky a stromy“…. Bůh stvořil i další úžasné věci, ale to už bylo čtvrtý den a to vám budu vyprávět až zase příští týden. Pápá Krákrá.

Lekce převzata z: http://lifekids.tv

8. MODLITBA V KROUŽKU S PLYŠOVOU KYTKOU – Učitel 1

Sedneme si do kolečka kolem stolu a posíláme si květináč. Děti postupně poděkují Bohu, že stvořil kytičky, ovoce, zeleninu, stromečky, trávu…Např.:

Pane Bože, děkuju ti, žes stvořil nebe. / Pane Bože, děkuju ti, žes stvořil celý svět. / Pane Bože, děkuji ti, žes stvořil kytičky/ stromy /trávu / zeleninu.

9. VERŠ – 7 umělých kytiček, plastová dětská konev, odměna sladkost – Učitel 2

Máme 7 umělých kytiček a plastovou dětskou konev, které dáme do kruhu po obvodu místnosti. Děti po jednom běží s konvičkou k jedné kytičce, řeknou 1 slovo z verše a jako ji zalijí, pak běží k 2. kytičce a tam řeknou 2. slovo verše atd. Nakonec je odkaz. Po doběhnutí dítě dostane sladkou odměnu. Verš:  Všechno, co Bůh stvořil, je dobré. (1. Tm 4,4 EKU)

10. VYRÁBĚNÍ – Magnet se 3. dnem stvoření – Učitelé

Děti dostanou menší bílý obrázek (viz šablona výše) k vybarvení, ten se pak přilepí na o něco větší barevnou (zelenou) čtvrtku a dá se zezadu nalepovací magnet. Děti si postupně vyrobí celé stvoření na magnetkách.

11. Volné hry

12. ODMĚNY A BONBÓNY – razítka na zvířátka – Učitelé
Děti, které zůstaly na zelené barvě semaforu, navíc dostanou na konci nedělky nálepku. Všichni přítomní dostanou razítko na své zvířátko (10 razítek = odměna z dárkové krabice).

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s