Lekce

LEKCE: Stvoření – 4. den

Téma: Bůh stvořil celý svět. Bůh stvořil slunce, měsíc a hvězdy.free-bible-pages-to-color-youngday4

Bůh stvořil celý svět.= Hlavní myšlenka

Verš: Všechno, co Bůh stvořil, je dobré. (1. Tm 4,4 EKU)

1. Mojžíšova 1,1-19

  1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání rolničkami a starší písničkou To je supr – Učitelé

Pustí se písnička na CD, začne se zpívat a rozdávají se dětem rolničky. ak učitel rolničky vybírá zpátky a ptá se: “Jak se jmenuješ rolničko?” Děti říkají svoje jména.

  1. PRAVIDLA V (V=více dětí) SEMAFOR – Učitel 2, dítěa) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
    b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.
  1. SBÍRKA A ÚVOD DO TÉMATU – Hádanky – Učitel 1

Pomůcky: pokladnička, žlutý papír, žlutá gumová hvězda, odměny

Děti mám pro vás 2 hádanky. Zkuste uhádnout, co to je.

a) Je to žluté, je to na nebi a hřeje to a svítí to …sluníčko (ukázat nápovědu žlutý papír)

b) Je to kulaté, svítí to a je to vidět v noci a kolem jsou hvězdy …měsíc (ukázat nápovědu hvězdu)

Děti, to jsou úžasné a krásné věci, že? Slunce i měsíc stvořil Pán Bůh a jsou dobré. Pán Bůh nám dává krásné věci kolem nás a my mu za to můžeme poděkovat i tím, že mu dáme korunky do sbírky. Tyhle korunky se pak použijí na něco potřebného v církvi, třeba na nákup lepidel, papíru a věcí pro vás.

  1. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY – Učitel 2

Pomůcky: 4 velké A4 s nej věcmi nalepené na 4 čistých koších, kyblík s plast. míčky

Nejdříve si řekneme a ukážeme 4 Nej věci pomocí symbolů rukou:

1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše

Všechny 4 koše s nalepenými symboly se dají vedle sebe do řady (lze i s mezerami) a všechny děti si stoupnou do řady v určité vzdálenosti od košů, např, 1-2 metry. Vedle dětí na startu je umístěn kyblík s plastovými míčky. První dítě si vezme 1 míček, řekne příslušnou nejdůležitější věc podle obrázku na koši a hodí míček. Pak si vezme další míček, řekne druhou nejdůležitější věc a zase hodí míčkem atd. když dohází první dítě, může začít házet druhé.

  1. CHVÁLYUčitelé
  1. SVAČINA

Děti mají vlastní.

  1. Lekce – Téma: Bůh stvořil celý svět. Bůh stvořil slunce, měsíc a hvězdy – Učitel 1

Pomůcky: Vypravěč je maňásek zvířátko vrána Klárka, velké obrázky A4 se sluníčkem, měsícem a hvězdou

Lekce převzata z: http://lifekids.tv

Pokud chcete pro zopakování dětem ukázat nějaké další obrázky na počítači, doporučuji: Obrázky stvoření 1 nebo Obrázky stvoření 2 (klikněte na náhled a pak nalistujte)

Učitel 1: Ahoj děti, já jsem vrána Klárka a budu vám vyprávět, jak vzniklo všechno kolem nás. Před tisící a tisíci let, na začátku času, byl to Bůh, kdo stvořil celý svět a celý vesmír. Bůh je taaaaaaaak mocný, že mu stačí jen říct, aby se něco stalo a ono se to hned stane! Děti, zkusíme si spolu všichni společně říct, o čem si budeme povídat: „Bůh stvořil celý svět!“

V minulých týdnech jsme se dozvěděli, že první den Bůh stvořil světlo. Připravoval zemi, aby tam mohl také stvořit živé lidi a zvířata. Země ale neměla žádný tvar:( Proto Bůh stvořil místo, kde bude nad zemí vzduch. Ten prostor pojmenoval „nebe“. A z vody pod ním udělal „moře“. Nebe a moře Bůh stvořil 2. den. Třetí den Bůh stvořil zemi, trávu, kytičky a stromy s ovocem/zeleninou.

No a dneska si povíme a ukážeme, co se dělo 4. den. I když samotné světlo Bůh stvořil už 1. den, tak 4. den vytvořil slunce. Sluníčko svítí a díky jeho světlu vidíme věci kolem sebe. Sluníčko taky hřeje. Světlo a teplo potřebují kytičky k tomu, aby rostly. Pak Bůh stvořil měsíc, aby svítil na nebi, když je v noci tma. Kromě měsíce, ještě Bůh udělal další světýlka, která jsou menší a svítí v noci. Co myslíte že to je? …hvězdy. Bůh se podíval na to, co stvořil a řekl: „Je to dobré.

Tohle všechno Bůh stvořil čtvrtý den. Ukážeme si spolu na prstech ruky čtyři. A které věci to Bůh stvořil čtvrtý den?…..“Slunce, měsíc a hvězdy“…. Bůh stvořil i další úžasné věci, ale to už bylo pátý den a to vám budu vyprávět až zase příští týden. Pápá Krákrá.

8. MODLITBA V KROUŽKU S PLYŠOVOU HVĚZDOU – Učitel 1

Sedneme si do kolečka na zemi a posíláme si hvězdu. Děti postupně poděkují Bohu, že stvořil sluníčko, hvězdičky a měsíc. Např.:

Pane Bože, děkuju ti, žes stvořil nebe. / Pane Bože, děkuju ti, žes stvořil celý svět. / Pane Bože, děkuji ti, žes stvořil sluníčko/měsíc/hvězdičky. Učitel na závěr: Pane Bože, prosíme tě, připomínej nám, že když nás hřeje sluníčko, tak jsi ho stvořil ty a moc nás miluješ. Děkujeme ti, že ať je den nebo noc, tak můžeme vidět všechno to krásné kolem nás, co jsi stvořil.

  1. VERŠ – 6 GUMOVÝCH HVĚZDIČEK, odměna sladkost – Učitel 2

me 6 GUMOVÝCH hvězdiček, přilepíme po dvou na 2 sloupy a dveře do výšky nad hlavu malých dětí. Děti po jednom běží od jedné hvězdičky ke druhé, řeknou 1 slovo z verše a vyskočí a plácnou na hvězdičku, pak běží k 2. hvězdičce a tam řeknou 2. slovo verše atd. Po doběhnutí dítě dostane sladkou odměnu.

Verš:  Všechno, co Bůh stvořil, je dobré. (1. Tm 4,4 EKU)

11. VYRÁBĚNÍ – Magnet s 4. dnem stvoření – Učitelé

Děti dostanou menší bílý obrázek (viz výše) k vybarvení, ten se pak přilepí na o něco větší barevnou čtvrtku a dá se zezadu nalepovací magnet. Děti si postupně vyrobí celé stvoření na magnetkách.

12. ODMĚNY A BONBÓNY – razítka na zvířátka – Učitelé
Děti, které zůstaly na zelené barvě semaforu, navíc dostanou na konci nedělky nálepku. Všichni přítomní dostanou razítko na své zvířátko (10 razítek = odměna z dárkové krabice).

13. Lze HRA za odměnu na počítači – spoj hvězdy.

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s