Lekce

LEKCE: Stvoření – 5. den

Téma: Bůh stvořil celý svět. Bůh stvořil ryby a ptákyfree-bible-pages-to-color-youngday5

Bůh stvořil celý svět.= Hlavní myšlenka
Verš:  Všechno, co Bůh stvořil, je dobré. (1. Tm 4,4 EKU)
1. Mojžíšova 1,1-23

1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s rolničkami a starší písničkou „To je supr” – Učitelé
Pustí se písnička na CD, začne se zpívat a rozdávají se dětem rolničky. Pak učitel rolničky vybírá zpátky a ptá se: “Jak se jmenuješ rolničko?” Děti říkají svoje jména.

2. PRAVIDLA V (V=více dětí) SEMAFOR – Učitel 2, dítě

a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. SBÍRKA A ÚVOD DO TÉMATU – Hádanky – Učitel 1
Pomůcky: pokladnička, pírko od ptáčka, šupina, obrázky ryby a ptáčka, odměny
Děti mám pro vás 2 hádanky. Zkuste uhádnout, co to je.
a) Je to zvířátko a létá ve vzduchu a má na sobě takováhle peříčka. Co je to? …ptáček (ukázat pírko jako nápovědu). Až to děti uhodnout, ukázat obrázek ptáčka.
b) Je to zvířátko, plave ve vodě a má to na sobě tyhle šupinky? Co to je? …ryba (ukázat šupinu jako nápovědu). Až to děti uhodnout, ukázat obrázek rybičky.
Děti, to jsou úžasné a krásné věci, že? Ptáčky i ryby stvořil Pán Bůh a jsou dobré. Pán Bůh nám dává krásné věci kolem nás a my mu za to můžeme poděkovat i tím, že mu dáme korunky do sbírky. Tyhle korunky se pak použijí na něco potřebného v církvi, třeba na nákup lepidel, papíru a věcí pro vás.

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY – Učitel 2
Pomůcky: 4 velké podložky dané za sebou, 4 symboly 4 Nej věcí, každá na A4, odměny
Nejdříve si řekneme a ukážeme 4 Nej věci pomocí symbolů rukou:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše

Teď si zahrajeme hru: Děti si stoupnou do řady, za sebe se položí velké podložky s 1 nalepeným symbolem. Děti jsou na startu, pak po jednom skáčou a říkají 1. Nej věc s učitelem, pak skočí na druhou podložku a řeknou 2. Nej věc. Pak skáče další dítě.

5. 3 CHVÁLY – Učitelé

6. SVAČINA
Děti mají vlastní

7. Lekce – Téma: Bůh stvořil celý svět. Bůh stvořil ryby a ptáky. Vypravěč je maňásek zvířátko vrána Klárka, použijeme velké obrázky A4 s ptáčkem a rybičkou. Lekce převzata z: http://lifekids.tv

Učitel 1: Ahoj děti, já jsem vrána Klára a budu vám vyprávět, jak vzniklo všechno kolem nás.

Před tisící a tisíci let, na začátku času, byl to Bůh, kdo stvořil celý svět a celý vesmír. Bůh je taaaaaaaak mocný, že mu stačí jen říct, aby se něco stalo a ono se to hned stane! Děti, zkusíme si spolu všichni společně říct, o čem si budeme povídat: „Bůh stvořil celý svět!“
V minulých týdnech jsme se dozvěděli, že první den Bůh stvořil světlo. Připravoval zemi, aby tam mohl také stvořit živé lidi a zvířata. Země ale neměla žádný tvar:( Proto Bůh stvořil místo, kde bude nad zemí vzduch. Ten prostor pojmenoval „nebe“. A z vody pod ním udělal „moře“. Nebe a moře Bůh stvořil 2. den. Třetí den Bůh stvořil zemi, trávu, kytičky a stromy s ovocem/zeleninou. 4. den Bůh stvořil sluníčko, měsíc a hvězdy.
No a co se dělo 5. den? Podívejte se mnou, jaká zvířátka Bůh na zemi stvořil jako první:

Co tu vidíte? Je tu spoustu rybiček v akváriu, že? A jaké tam vidíte barvy (nechat to děckám puštěné jen tak cca 1 min)
5. den tedy Bůh řekl: „Ať se vody hemží“ a tak stvořil rybičky, všechny možné druhy. Kde děti žijí rybičky? … ve vodě, v moři, v řece, v potoce, v rybníce nebo třeba i v akváriu. Předveďte mi teď , jak dělá rybička pusou, jak plave (děti dělají kapra pusou a ruce mají jako ploutvičky a plavou)? No a představte si děti, že to nebylo všechno. Bůh také 5. den stvořil nás, ptáčky, malé, velké, papoušky, ano i nás vrány, plameňáky, prostě všechny. Pojďme se na ně spolu teď podívat, říkejte mi, jaké mají ptáčci barvy:

Děcka, co dělají ptáčci? Letají… A ukážete mi, jak létá ptáček?… děti „létají“. Bůh se podíval na to, co stvořil a řekl: „Je to dobré.“ Tohle všechno Bůh stvořil pátý den. Ukážeme si spolu na prstech ruky pět. A která zvířátka to Bůh pátý den stvořil?…..“Ptáčky a rybičky“…. Bůh stvořil i další zvířátka, ale to vám budu vyprávět až zase příští týden. Pápá Krákrá.

8. MODLITBA V KROUŽKU S BAREVNÝMI OBRÁZKY PTÁČKŮ A GUMOVÝM PTÁČKEM – Učitel 1
Sedneme si do kolečka na zemi a nejdřív dětem ukážeme po jednom pexeso s ptáčky (stačí tak 6 základních druhů ptáčků – kachna, husa, tučňák, páv, papoušek, vrána, holub) a když ptáčka představíme pošleme ho dětem do kola. Nakonec si vezmeme gumového ptáčka a posíláme si ho. Děti postupně poděkují Bohu, že stvořil ptáčky a rybičky. Např.:
Pane Bože, děkuju ti, žes stvořil nebe. / Pane Bože, děkuju ti, žes stvořil celý svět. / Pane Bože, děkuji ti, žes stvořil papoušky/vrány.
Učitel na závěr: Pane Bože, prosíme tě, připomínej nám, když vidíme venku létat ptáčky, že jsi je stvořil ty. Že všechno kolem nás si stvořil tak krásné. Děkujeme ti za vše, cos stvořil.

9. VERŠ – 6 KORÁLŮ Z E CAMPU, odměna sladkost – Učitel 2
Máme 6 dekoračních KORÁLŮ a rozmístíme je dokola (do rohů) v místnosti. Děti jsou jako rybičky a plavou. Po jednom „plavou“ od jednoho korálu k druhému a vždy řeknou 1 slovo z verše, pak plavou ke druhému korálu a tam řeknou 2. slovo verše atd. Po doběhnutí dítě dostane sladkou odměnu.
Leden:  Všechno, co Bůh stvořil, je dobré. (1. Tm 4,4 EKU)

11. VYRÁBĚNÍ – Magnet se 4. dnem stvoření – Učitelé
Děti dostanou menší bílý obrázek k vybarvení, ten se pak přilepí na o něco větší barevnou čtvrtku a dá se zezadu nalepovací magnet. Děti si postupně vyrobí celé stvoření na magnetkách. Pokud chcete, můžete na magnetky dopsat i verš: Všechno, co Bůh stvořil, je dobré. (1. Tm 4,4 EKU)

12. OPAKOVÁNÍ ZA NÁLEPKY – hlavní body, verš, 4 Nej. věci (lze i formou stejných aktivit jako v rámci lekce)

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s