Lekce

LEKCE: Stvoření – 6. den (zvířata)

Téma: Bůh stvořil celý svět. Bůh stvořil zvířata (a lidi).free-bible-pages-to-color-youngday6
Bůh stvořil celý svět.= Hlavní myšlenka
Verš: Všechno, co Bůh stvořil, je dobré. (1. Tm 4,4 ) EKU
1. Mojžíšova 1,1-31
1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s rolničkami a písničkou „To je supr” – Učitelé
Pustí se písnička na CD, začne se zpívat a rozdávají se dětem rolničky. Pak učitel rolničky vybírá zpátky a ptá se: “Jak se jmenuješ rolničko?” Děti říkají svoje jména.

2. PRAVIDLA V (V=více dětí) SEMAFOR – Učitel 2, dítě

a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. SBÍRKA A ÚVOD DO TÉMATU – Hádanky, sbírka – Učitel 2
Pomůcky: pokladnička, pexeso, odměny
Děti mám pro vás 1 hádanku. Zkuste uhádnout, co to je.
a) Podívejte se se mnou na tyhle obrázky. Je tu slon, medvěd, kočička. Co to je dohromady? Jak se dohromady jmenují? …. zvířata (ukázat kartičky z pexesa jako nápovědu). Dítě, které to první uhodne, dostane odměnu.

Děti, zvířátka jsou krásná. Byl to Bůh, kdo stvořil zvířátka. A povedlo se mu to, že? My teď Pánu Bohu můžeme poděkovat za to, že je stvořil i tím, že mu dáme korunky do sbírky. Tyhle korunky se pak použijí na něco potřebného v církvi, třeba na nákup lepidel, papíru a věcí pro vás.

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU ŠTAFETY – Učitel 1
4 velké podložky dané za sebou (v rohu ve skladu), 4 obrázky 4 Nej. věcí, každá na A4, odměny
Nejdříve si řekneme a ukážeme 4 Nej. věci pomocí symbolů rukou:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
Teď si zahrajeme hru: Děti si stoupnou do řady, za sebe se položí velké podložky, na jejich konci stojí učitel, vezme si do ruky obrázek s prvním symbolem. První dítě vyběhne a doběhne přes podložky k učiteli, učitel řekne 1. Nej věc („Bůh mě miluje“) a dítě to po něm zopakuje a pak si dítě s učitelem plácne. Pak dítě běží zpátky, plácne další dítě a to běží k učiteli. Když všichni řeknou 1. Nej. věc, další kolo je s 2. Nej. věcí.

5. 3 CHVÁLY – Učitelé

6. SVAČINA
Děti mají vlastní

7. Lekce – Učitel 1
Téma: Bůh stvořil celý svět. Bůh stvořil zvířata (a lidi).
Vypravěč je maňásek zvířátko vrána Klárka, použijeme velký obrázek A4/pexeso, obrázek rybičky a ptáka, lekce upravena z: http://lifekids.tv

Učitel 1: Ahoj děti, já jsem vrána Klára a budu vám vyprávět, jak vzniklo všechno kolem nás.
Před tisící a tisíci let, na začátku času, byl to Bůh, kdo stvořil celý svět a celý vesmír. Bůh je taaaaaaaak mocný, že mu stačí jen říct, aby se něco stalo a ono se to hned stane! Děti, zkusíme si spolu všichni společně říct, o čem si budeme povídat: „Bůh stvořil celý svět!“
V minulých týdnech jsme se dozvěděli, že 1. den Bůh stvořil světlo. Připravoval zemi, aby tam mohl také stvořit živé lidi a zvířata.
Země ale neměla žádný tvar:( Proto Bůh stvořil místo, kde bude nad zemí vzduch. Ten prostor pojmenoval „nebe“. A z vody pod ním udělal „moře“. Nebe a moře Bůh stvořil 2. den.
3. den Bůh stvořil zemi, trávu, kytičky a stromy s ovocem/zeleninou.
4. den Bůh stvořil sluníčko, měsíc a hvězdy.
5. den, to jsme si vyprávěli minule. Vzpomíná si někdo, jaká zvířátka Bůh stvořil jako první (ukázat na obrázku rybičky a ptáka)? … ano, ptáčky a rybičky. Předveďte mi teď, jak dělá rybička pusou a jak plave (děti dělají kapra pusou a ruce mají jako ploutvičky a plavou). Děcka a co dělají ptáčci? …letají. A ukážete mi, jak létá ptáček?… děti „létají“. 5. den Bůh tedy stvořil ptáčky a rybičky.
No ale co se dělo 6. den? To vám zakrákorám dneska. …. 6. den Bůh řekl: Ať země vydá formy života podle jeho druhu: Dobytek, plazy a zemskou zvěř podle svého druhu. A stalo se tak. Bůh viděl, že to bylo dobré. Hned se zem zaplnila pejsky, kočkami, medvědy, brouky. Bůh viděl, že to bylo dobré.
Ukázat dětem papír se základními zvířátky/pexeso: Děti, poznáte, co je to za zvířátka, která Bůh stvořil?
Děti vyjmenovávají. …Bůh 6. den stvořil ještě něco živého, ale to se nechte překvapit, to si povíme příště. Děti ukažte mi na rukou šestku (šest prstů). A co že to Bůh stvořil 6. den? … zvířátka. Tak zatím. Pápá Krákrá.

8. MODLITBA V KROUŽKU S PLYŠÁKY – Učitel 2
Učitel všem dětem rozdá z botníku po jednom plyšákovi (sami si také vezměte) nebo děti mají svého vlastního plyšáka, kterého si donesly z domova. Sedneme si do kroužku a teď si po jednom řekneme, co to je za plyšáka (v kroužku děti po jednom říkají, jaké zvířátko je jejich plyšák). Pak uděláme druhé kolečko a každý Pánu Bohu poděkuje za to, že stvořil toto zvířátko (podle jejich plyšáka). Např.:
Pane Bože, děkuju ti, žes stvořil celý svět. / Pane Bože, děkuji ti, žes stvořil papouška/vránu. Pane Bože, děkuji ti, žes stvořil medvídky / pejsky atd….
Učitel na závěr: Pane Bože, prosíme tě, připomínej nám, když vidíme zvířátka, žes je stvořil ty. Všechno kolem nás si stvořil tak krásné. Děkujeme ti.

9. VERŠ – 6 MALÝCH GUMOVÝCH PODLOŽEK (GUMOVÉ PUZZLE), odměna sladkost – Učitel 2
Máme 6 MALÝCH GUMOVÝCH PODLOŽEK s jednoduchými zvířátky. Dáme podložky za sebe (spojíme). Děti nejdřív odskáčou jména zvířátek a říkají, např.: kůň, žába, ryba, kravička, lev, ptáček. V druhem kole můžete zkusit, aby děti říkaly čísla (jedna – dvě – tři …) a v třetím kole jim řekneme verš – „Všechno, co Bůh stvořil, je dobré.“ – a děti po učiteli opakují verš = dítě skočí na první podložku, učitel řekne 1. slovo, dítě zopakuje, pak dítě skočí na druhou podložku, učitel řekne 2. slovo a dítě zopakuje atd. Po odskákání verše dítě dostane sladkou odměnu.
Verš:  Všechno, co Bůh stvořil, je dobré. (1. Tm 4,4 ) EKU

10. VYRÁBĚNÍ – Magnet s 6. dnem stvoření (šablonky, barevné čtvrtky, magnety) – Učitelé
Děti dostanou menší bílý obrázek k vybarvení, ten se pak přilepí na o něco větší barevnou čtvrtku a dá se zezadu nalepovací magnet. Děti si postupně v lednu a únoru vyrobí celé stvoření na magnetkách. Pokud chcete, můžete na magnetky dopsat i verš: Všechno, co Bůh stvořil, je dobré. (1. Tm 4,4 )

11. ODMĚNY A BONBÓNY – razítka na zvířátka – Učitelé
Děti, které zůstaly na zelené barvě semaforu, navíc dostanou na konci nedělky nálepku. Všichni přítomní dostanou razítko na své zvířátko (10 razítek = odměna z dárkové krabice).

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s