Lekce

LEKCE: Adam a Eva

Téma: Adam a Eva si vybrali špatnou věc.snake_craft.cz
Verš: Jsem úžasně stvořen (CSP) Ž 139,14
1. Mojžíšova 2-3

1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s rolničkami a písničkou „To je supr”  – Učitelé
Pustí se písnička na CD, začne se zpívat a rozdávají se dětem rolničky. Pak učitel rolničky vybírá zpátky a ptá se: “Jak se jmenuješ rolničko?” Děti říkají svoje jména.

2. PRAVIDLA V (=VÍCE DĚTÍ) SEMAFOR – Učitel 2

a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. SBÍRKA A ÚVOD DO TÉMATU – Hádanka, sbírka – Učitel 1
Pomůcky: pokladnička, plastový hádek a strom, odměny
Děti mám pro vás 2 hádanky. Zkuste uhádnout, co to je.
a) Je to velká rostlina, má to větve a kmen a listy a rostou na to třeba jablíčka, co to je? …strom (ukázat obrázek).
b) Je to zvíře, je dlouhé, syčí a plazí se po zemi, co to je? …had (ukázat figurku). Dítě, které to první uhodne, dostane odměnu. Děti, jak strom tak had budou v dnešním příběhu. Nejdřív ale spolu můžeme poděkovat Pánu Bohu za to, že nás stvořil i tím, že mu dáme korunky do sbírky. Tyhle korunky se pak použijí na něco potřebného v církvi, třeba na nákup lepidel, papíru a věcí pro vás.

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY – Učitel 2
Pomůcky: 4 čisté odpadkové koše s nalepenými 4 nej věcmi a 4 míčky, odměny
Nejdříve si řekneme a ukážeme 4 Nej. věci pomocí symbolů rukou: 1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.

Teď si zahrajeme hru: Děti si stoupnou vedle sebe do řady, před ně se dají 4 koše a nalepenými symboly. Na začátku řady je kbelík se 4 míčky. První dítě z řady si vezme jeden míček a jde ho hodit do prvního koše . Učitel napovídá a dítě zopakuje příslušnou Nej. věc. Pak si jde pro 2. míček a jde ho hodit do druhého koše. Když první dítě dohází všechny míčky, je na řadě další.

5. 3 CHVÁLY z našeho CD – Učitelé

6. SVAČINA
Děti mají vlastní

7. Lekce – Učitel 1
Adam a Eva si vybrali špatnou věc.
FIGURKY STVOŘENÍ, VYBRANÉ OBRÁZKY Adam a Eva v ráji – lego panáčci. Oblíbená hračka.

Lekce upravena z: http://lifekids.tv

Učitel 1: Ahoj děti, už jsme si spolu řekli, že Bůh stvořil všechno kolem nás. Bůh je taaaaaaaak mocný, že mu stačí jen říct, aby se něco stalo a ono se to hned stane! Děti, zkusíme si spolu všichni společně říct, „Bůh stvořil celý svět!“
Děti mám tady takové číslice s obrázky, ty nám pomohou si zopakovat, jak všechno Bůh stvořil. 1. den Bůh stvořil světlo. Připravoval zemi, aby tam mohl také stvořit živé lidi a zvířata. Bůh stvořil místo, kde bude nad zemí vzduch. Ten prostor pojmenoval „nebe“. A z vody pod ním udělal „moře“. Nebe a moře Bůh stvořil 2. den. 3. den Bůh stvořil zemi, trávu, kytičky a stromy s ovocem/zeleninou. 4. den Bůh stvořil sluníčko, měsíc a hvězdy. 5. den Bůh stvořil první zvířata, ptáčky a rybičky. 6. den stvořil ostatní zvířátka. … řeknete mi, jak se tyhle figurky zvířátek jmenují? … Minule jsme si také řekli, že Bůh stvořil člověka – Adama a Evu, první lidi a dnes si ukážeme, co se stalo s nimi dál.
Obrázková část s počítačem:
Adam a Eva žili v zahradě. Dobře se jim dařilo. Bůh jim dal jedno pravidlo: nesmíte jíst ovoce z jednoho stromu v zahradě. Bůh dal Adamovi a Evě na vybranou, jestli ho poslechnou nebo ho neposlechnou. Jednoho dne k Evě přišel had. Had lhal Evě. Řekl jí, že je v pořádku neposlouchat Boží pravidlo a že by měla sníst ovoce ze zakázaného stromu. Eva znala Boží pravidlo, ale radši místo toho poslechla hada. Eva snědla ovoce a dala jíst taky Adamovi. Adam a Eva neposlechli Boha. Brzo zjistili, že udělali něco špatného. Zjistili, že jsou nazí. Začali se stydět a schovali se před Bohem. Bůh k nim přišel a byl moooooooc smutný. Věděl, že proto, že neposlechli, tak se to mezi Adamem a Evou a Bohem pokazilo. Bůh jim řekl, že už nemohou dál žít v zahradě, protože si vybrali špatně a neposlechli Boží pravidlo. Bůh měl Adama a Evu rád, ale Adam s Evou zhřešili. Hřích je když neposlechneme Boží pravidlo. Hřích pokazil krásné věci, které Bůh stvořil a pokazil také kamarádství Boha s Adamem a Evou. Je to smutné, Bůh ale nakonec vymyslel, jak to napravit a poslal Ježíše. Ale to je delší příběh a postupně se ho spolu dozvíme z Bible.

8. MODLITBA V KROUŽKU S HRAČKOU – Učitel 1
Sedneme si do kroužku. Učitel vede děti k modlitbě, drží hračku. Děti, kdybyste měli svou nejoblíbenější hračku a ztratila by se vám, byli byste smutní? Ano, hodně smutní. A když se Eva s Adamem schovali před Bohem, ztratili se před ním, tak byl Bůh taky moc smutný. Budeme se modlit, abychom si vybírali a dělali takové věci, které Boha nerozesmutní, ano? On nás má rád a chce pro nás jen to nejlepší.
Dospělý se modlí. Až se domodlí, pošle hračku dál a modlí se sousední dítě. Postupně se modlí děti v celém kolečku. Např.:
Pane Bože, prosím, pomoz mi nedělat věci, které tě rozesmutní. Pomoz mi dělat věci, které se ti líbí.
Učitel na závěr: Pane Bože, děkujeme ti, že nás máš moc rád. Pomoz nám nedělat věci, které tě rozesmutní. Ať neděláme ani věci, které by rozesmutňovaly naše rodiče. Děkujeme ti. Amen.

9. VERŠ – 4 OBRÁZKY STROMŮ NA 4 ŽIDLIČKÁCH, PLASTOVÁ KONVIČKA (SKLAD), odměna sladkost – Učitel 2
Máme 4 OBRÁZKY STROMŮ NA 4 ŽIDLIČKÁCH , židličky jsou ve 4 rozích místnosti. První dítě dostane konvičku a jako „zalévá“ židličku se stromečkem a při tom říká verš. Dítě běží k 1. židličce, „zaleje strom“ a za pomoci pomocníků opakuje 1. slovo verše, pak běží k druhé židličce, „zaleje“ a řekne 2. slovo verše atd. 4. zrcadlo je odkaz. Po odříkání verše dítě dostane sladkou odměnu.
Únor: Jsem úžasně stvořen. Žalm 139,14.
Únor:  Všechno, co Bůh stvořil, je dobré. 1. Tm 4,4

10. VYRÁBĚNÍ – Had z papíru
Prosím, nastříhejte si z barevného papíru (zelený, žlutý, modrý, hnědý) pruhy na pásky. Zvlášť udělejte červené oči a jazyk. Děti dostanou lepidlo pa pruhy a slepují si je do hada.

11. ODMĚNY A BONBÓNY – razítka na zvířátka – Učitelé
Děti, které zůstaly na zelené barvě semaforu, navíc dostanou na konci nedělky nálepku. Všichni přítomní dostanou razítko na své zvířátko (10 razítek = odměna z dárkové krabice).

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s