Lekce

LEKCE: Bůh mě stvořil pro svůj super plán – Josef 1

jOSEF_1Téma: Bůh mě stvořil pro svůj super plán.
Hlavní myšlenka: Bůh měl super plán pro Josefa, Bůh má super plán i pro mě.

Verš: Jsem úžasně stvořen (CSP) Ž 139,14
1. Mojžíšova 37

1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s rolničkami (sklad) a písničkou „To je supr
– Učitelé
Pustí se písnička na CD, začne se zpívat a rozdávají se dětem rolničky. Pak učitel rolničky vybírá zpátky a ptá se: “Jak se jmenuješ rolničko?” Děti říkají svoje jména.

2. PRAVIDLA (KAŽDÉ DÍTĚ MÁ SVOU JMENOVKU SE 3 LEGO KOSTIČKAMI) – Učitel 2

Vysvětlíme dětem pravidla: pokud dítě zlobí, přijde o jednu ze tří kostiček, pokud přijde o všechny, zavoláme do nedělky rodiče dítěte, aby si dítě odvedli k sobě a ten den již zůstali na dospěláckém programu. Pokud je dítě hodné a zůstanou mu všechny 3 kostičky, dostane na konci programu nálepku.

3. SBÍRKA A ÚVOD DO TÉMATU – Hádanky, sbírka – Učitel 1
Pomůcky: pokladnička, obrázky slunce, měsíce a hvězd, sladké odměny
Děti mám pro vás 3 hádanky. Zkuste uhádnout, co to je.
1. Je to žluté, je to na nebi a svítí to, co je to? …slunce (ukázat obrázek).
2. Je to kulaté, svítí to v noci a buď se zvětšuje nebo zmenšuje, co to je? …měsíc (ukázat obrázek).
3. Je to malé, svítí to v noci na nebi, ale měsíc to není, co je to? … hvězdička (ukázat obrázek).
Dítě, které to první uhodne, dostane odměnu. Děti, dneska si nebudeme povídat o tom, jak Bůh stvořil slunce, měsíc a hvězdy, to už známe. Ale slunce, měsíc a hvězdy budou v jednom dnešním příběhu. Necháme se překvapit, o čem příběh bude. Nejdřív ale spolu můžeme poděkovat Pánu Bohu za to, že stvořil tak krásné sluníčko, měsíc i hvězdičky. Poděkovat mu můžeme i tím, že mu dáme korunky do sbírky. Tyhle korunky se pak použijí na něco potřebného v církvi, třeba na nákup bonbónů, odměn a dárečků pro vás.

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY – Učitel 2
Pomůcky: dřevěné puzzle, odměny
Nejdříve si řekneme a ukážeme 4 Nej. věci pomocí symbolů rukou:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
Dřevěné puzzle: Vezmeme si dřevěné puzzle a každé dítě si zkusí správně zasadit zvířátka na místo a přitom říct jednu ze 4 Nej věcí.

5. 3 CHVÁLY z našeho CD – Učitelé 

6. SVAČINA
Děti mají vlastní.

7. Lekce – Josef – Učitel 1
Bůh mě stvořil pro svůj super plán. Hlavní myšlenka: Bůh měl super plán pro Josefa, Bůh má super plán i pro mě. Pomůcky: maňásek papoušek
Ahoj děti, já jsem papoušek Lori:) Kamarádka vrána Klárka vám vyprávěla, jak Bůh stvořil náš svět a já jsem vám přiletěl povyprávět o jednom chlapci. Chtěly byste vědět, co to bylo s těmi hvězdičkami, měsícem a sluníčkem? Za chvilku vám to prozradím:)
Bůh nás stvořil pro svůj super plán. Bůh má super plán pro každého z nás. Můžeme Bohu věřit, že jeho super plán pro náš život bude obrovské dobrodružství. Teď si spolu všichni řekneme: “Bůh mě stvořil pro svůj super plán.“ Když si povídáme a čteme o Božích lidech v Bibli, vidíme, že pro každého z nich měl Bůh svůj super plán. Bible vypráví i o chlapci, který se jmenoval Josef. I když byl Josef ještě hodně mladý, věděl, že Bůh má super plán pro jeho život. I jeho tatínek si myslel, že je Josef super kluk. Jeho tatínek měl 12 synů, ale Josef pro něj byl něčím super, proto jen jemu jedinému dal krásný barevný kabátek. Bůh dal Josefovi zvláštní sny o tom, co se stane, až Josef vyroste. Josefovi se zdálo víc snů. Ale představte si, že v jednom snu viděl …. no ano, viděl tam sluníčko, měsíc a 11 hvězd, a všechny se mu klaněly. Slunce a měsíc byli jako Josefovi rodiče, maminka s tatínkem a 11 hvězd bylo jako jeho 11 bratrů. Ten sen znamenal, že se z Josefa stane tak velký vládce, že i jeho rodina mu bude jednou sloužit. Ale Josefovým bratrům se Josefův sen nelíbil, nelíbil se jim ani jeho krásný kabát. Oni prostě žárlili a ani nevěřili, že Bůh má pro Josefův život nějaký super plán. Rozhodli se, že se Josefa nějak zbaví, aby se ten jeho sen nevyplnil. Josefovi bratři ho pak hodili do jámy a potom ho poslali jako otroka v poutech do cizí země, do Egypta, aby tam sloužil jako otrok. Josefovu tatínkovi pak bratři lhali a řekli, že Josef umřel. Děti, co myslíte, byl tohle konec Božího super plánu s Josefem? Může se z Josefa ještě stát velký vládce? To spolu zjistíme příští týden. I když byl Josef mladý chlapec věděl, že Bůh ho stvořil pro svůj super plán. Josef tomuhle Božímu plánu věřil. Bůh pro něj měl velké věci, i když se mu stalo něco zlého. I tebe Bůh stvořil pro svůj super plán. Všichni se postavíme a zakřičíme: “Bůh mě stvořil pro svůj super plán.“
http://lifekids.tv/lessons/god-made-me-for-a-reason/young-joseph/#sthash.hZXKOlXT.dpuf
8. MODLITBA V KROUŽKU S PLYŠOVÝM KABÁTKEM – Učitelé
Sedneme si do kroužku. Učitel vede děti k modlitbě.
Děti, tak, říkali jsme si, jaký měl Josef sen. Josef měl sen o kabátku (učitel si vezme na sebe kabátek). Já mám sen, že budu pomáhat lidem v církvi, dětem i dosělým, kteří budou vyrůstat v úžasné křesťany, budou růst a krásnět, protože budou talentovaní od Boha, budou Boha milovat a budou pro Boha dělat krásné věci. Jaký je Váš sen? Učitel pošle kabátek dál a zachumlá se do něj sousední dítě a řekne svůj sen. Udělá se kolečko. Pak se dospělý se modlí opět s kabátkem. Až se domodlí, pošle kabátek dál a modlí se sousední dítě. Postupně se modlí děti v celém kolečku. Např.:
Pane Bože, ukaž mi svůj sen pro mě. Ukaž mi, prosím, svůj soper plán. / Děkuju ti, Pane Bože, za tvůj super plán pro můj život. Pane Bože, děkuju ti, že až vyrostu, budu moct pro tebe dělat super věci…
Učitel na závěr: Pane Bože, děkujeme ti. Jako jsi měl super plán s Josefem, tak máš super plán s námi. Prosím, ukazuj nám ho. Děkujeme ti. Amen.

9. VERŠ – 4 GUMOVÉ HVĚZDIČKY, odměna sladkost – Učitel 2
Máme 4 GUMOVÉ HVĚZDIČKY, přilepíme po dvou na 2 sloupy a dveře do výšky nad hlavu malých dětí. Děti po jednom běží od jedné hvězdičky ke druhé, řeknou 1 slovo z verše a vyskočí a plácnou na hvězdičku, pak běží k 2. hvězdičce a tam řeknou 2. slovo verše atd. Po doběhnutí dítě dostane sladkou odměnu.
Březen: Jsem úžasně stvořen (CSP) Ž 139,14.
Leden/Únor:  Všechno, co Bůh stvořil, je dobré. (1. Tm 4,4 ) EKU

11. VYRÁBĚNÍ – Josef na špejli – Učitelé
Pomůcky: špejle, šablonky vytištěné na čtvrtkách, barevné papírky nastříhané na čtverečky.

Děti si nejdřív polepí Josefa, pak omalují, potom vystřihnou (učitelé pomohou), nakonec se figurka nalepí na špejli a na druhou stranu se napíše verš.

12. Opakovací hra pokud zbude čas – magnety na sloupu
Děti, řeknete, co Bůh popořadě stvořil, poskládáte magnetky o stvoření správně za sebou?

Zanechat Odpověď

