Lekce

LEKCE – Bůh mě stvořil pro svůj super plán – Josef 3

IMG_9859Téma: Bůh mě stvořil pro svůj super plán.
Hlavní myšlenka: Bůh měl super plán pro Josefa, Josef zachránil svou rodinu a odpustil bratrům. Bůh má super plán i pro mě.
Verš: Jsem úžasně stvořen (CSP) Ž 139,14
1. Mojžíšova 42-45

1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s rolničkami (sklad) a písničkou „To je supr” – Učitelé
Pustí se písnička na CD, začne se zpívat a rozdávají se dětem rolničky. Pak učitel rolničky vybírá zpátky a ptá se: “Jak se jmenuješ rolničko?” Děti říkají svoje jména.

2. PRAVIDLA (KAŽDÉ DÍTĚ MÁ SVOU JMENOVKU SE 3 LEGO KOSTIČKAMI) – Učitel 2

Vysvětlíme dětem pravidla: pokud dítě zlobí, přijde o jednu ze tří kostiček, pokud přijde o všechny, zavoláme do nedělky rodiče dítěte, aby si dítě odvedli k sobě a ten den již zůstali na dospěláckém programu. Pokud je dítě hodné a zůstanou mu všechny 3 kostičky, dostane na konci programu nálepku.

3. SBÍRKA A ÚVOD DO TÉMATU – Hádanka, sbírka – Učitel 1
Pomůcky: pokladnička, obrázek obilí, odměny z plast. krabice
Děti mám pro vás 1 hádanku. Tady na obrázku je faraónův sen, o kterém jsme si vyprávěli minule. Kolik zdravých klásků obilí je v mráčku vedle faraóna? Kdo je první spočítá? Děti, minule jsme si povídali o zemi Egyptě, kde měli veliký hlad a moc dlouho. Když my tady máme chleba, můžeme Pánu Bohu poděkovat, že se o nás stará a máme jídlo. Poděkovat mu můžeme i tím, že mu dáme korunky do sbírky. Tyhle korunky se pak použijí na něco potřebného v církvi, třeba na nákup bonbónů, odměn a vyráběcích pomůcek pro vás.

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY – Učitel 2
Pomůcky: obrázky 4 Nej. Věcí, skákací pěnové podložky
Nejdříve si řekneme a ukážeme 4 Nej. věci na obrázcích a pomocí symbolů rukou:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
Běhací štafeta: Děti si stoupnou na jeden konec místnosti do řady, před ně dáme cestičku udělanou z pěnových kostek, po které děti přeběhnou na druhý konec místnosti, kde je učitel, když k němu děti doběhnou, plácnou si s ním a řeknou 1. Nej. Věc. Pak běží zpět a běží dítě. Až se vystřídají všechny děti, běží se druhé kolo a říká se 2.Nej věc.

5. 3 CHVÁLY z našeho CD – Učitelé

6. SVAČINA
Děti mají vlastní.

7. Lekce – Josef 3 – Učitel 1
Hlavní myšlenka: Bůh měl super plán pro Josefa, Josef zachránil svou rodinu a odpustil bratrům. Bůh má super plán i pro mě. Pomůcky: počítač s prezentací.
Roman: Děti, chci vám vyprávět o jednom chlapci, Josefovi. Mluvili jsme o něm už 2x. Josef se dostal se do otroctví, do vězení, ale pak se stal 2. největším člověkem a vládcem v Egyptě a zachránil Egypt od hladu. Ale co jeho rodina?
Bůh nás stvořil pro svůj super plán. Bůh má super plán pro každého z nás. Můžeme Bohu věřit, že jeho super plán pro náš život bude obrovské dobrodružství. Teď si spolu všichni řekneme: “Bůh mě stvořil pro svůj super plán.“
…Příběh s obrázky (lze stáhnout a upravit z AJ vzoru The Story of Joseph)
Nakonec se všichni se postavíme a zakřičíme: “Bůh mě stvořil pro svůj super plán.“
http://lifekids.tv/lessons/god-made-me-for-a-reason/josephs-happy-ending/#sthash.rWQhVXXt.dpuf

8. MODLITBA V KROUŽKU, VZÍT SI PLYŠÁKOVÉHO MAŇÁSKA – Učitelé

Sedneme si do kroužku. Učitel vede děti k modlitbě. Děti, Josef udělal jednu moc důležitou věc. Odpustil svým bratrům. Když my někomu ublížíme, tak co musíme říct, aby nám někdo odpustil? …. „Promiň“. Učitel s maňáskem to řekne a pošle maňáska dál a děti si zkouší říkat promiň – ten kdo má maňáska řekne promiň dítěti vedle sebe. Pak pošle maňáska dál. Pak se modlíme: „Pane Bože, děkuju ti za tvůj super plán. Děkuju ti, že jako jsi měl super plán s Josefem, máš super plán i pro mě. Prosím tě, pomoz mi naučit se říkat promiň i odpustit jako Josef.“

9. VERŠ – 3 POLŠTÁŘKY, odměny – Učitel 2
Máme 3 POLŠTÁŘKY, které rozmístíme za sebe do řady. Děti si stoupnou do řady na jeden konec místnosti a první jde k 1. polštářku, tam se ukloní (jako Josefovi bratři se ukláněli) a řekne 1. slovo verše. Pak jde k 2. polštářku, tam řekne 2. slovo Učitel mu vždy slova pomáhá říkat. Po doběhnutí dítě dostane sladkou odměnu.
Březen: Jsem úžasně stvořen (CSP) Ž 139,14.
Leden/Únor:  Všechno, co Bůh stvořil, je dobré. (1. Tm 4,4 ) EKU

11. VYRÁBĚNÍ – Přání s kytičkou “Promiň” – Učitelé
Pomůcky: čtvrtky, barevná kolečka z papíru, knoflíky, pastelky
Máme přeloženou čtvrtku, barevný papír, knoflíky a tekuté lepidlo, sešívačka.
Když chceme říct promiň, můžeme dát někomu i nějaký dárek nebo přáníčko a to si mi dneska vyrobíme.
http://handsonaswegrow.com/mothers-day-craft-for-kids-to-make- flower-cards/

 

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s