Lekce

LEKCE: Ježíš nám otevřel dveře k Bohu – Ježíšův příjezd do Jeruzaléma

Hosanna NedelkaTéma: Ježíš nám otevřel dveře k Bohu – Ježíšův příjezd do Jeruzaléma
Hlavní myšlenka: Ježíš nám otevřel dveře k Bohu
Verš: Jan 10:9  Já jsem dveře. Kdo vejde skrze mne, bude zachráněn; (CSP)
Jan 12, 12-17 a Mt 26,26-30

1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s rolničkami a písničkou „To je supr” – Učitelé
Pustí se písnička na CD, začne se zpívat a rozdávají se dětem rolničky. Pak učitel rolničky vybírá zpátky a ptá se: “Jak se jmenuješ rolničko?” Děti říkají jména.

2. PRAVIDLA V (=VÍCE DĚTÍ) SEMAFOR – Učitel 2
a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku. nálepku.

3. SBÍRKA A ÚVOD DO TÉMATU – Hádanka o dveřích, sbírka – Učitel 1
Pomůcky: pokladnička, sladké odměny
(pantomima – učitel ukáže, že jako narazil do neviditelných dveří a pak je za kliku otevře)
Děti mám pro vás 1 hádanku. Teď vám něco ukážu, zkuste uhodnout co to je ? …. Nápověda: Do čeho jsem to narazil? Co jsem otevřel? Jaká věc v domě má kliku? … dveře
No a my si dnes povíme, že Ježíš je dveře. Proč? Brzy to uvidíme… Můžeme Pánu Bohu poděkovat, že nám dal Ježíše. Můžeme mu poděkovat i tím, že mu dáme korunky do sbírky. Tyhle korunky se pak použijí na něco potřebného v církvi, třeba na nákup odměn a vyráběcích pomůcek pro vás.

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY – Učitel 2
Pomůcky: pěnové puzzle/velké pěnové podložky, 1 obruč
Nejdříve si řekneme a ukážeme 4 Nej. věci pomocí symbolů rukou:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
Teď si zahrajeme skákací hru: Na podlaze máme v řadě za sebou 4 podložky, klidně dál od sebe, učitel drží jednu obruč, drží ji kolmo hned nad zemí. Dítě běží na první podložku, tam řekne 1. nej věc a proskočí obručí, kterou tam drží učitel “jako dveřmi“ a pak běží na druhou podložku, řekne 2. nej věc a proskočí obručí, kterou drží učitel, který tam mezitím doběhl, atd. Pak běží na start a jde další dítě.

5. 3 CHVÁLY Z CD – Učitelé (tyto či jiné písně)

6. Lekce – Příjezd Ježíše do Jeruzaléma – hraná scénka – Učitelé
Pomůcky: šátky, koník na tyči (maňásek na holi), kostým Ježíše, CD s písničkou Hosana
Na začátku jsme hádali hádanku a uhádli dveře. Řekli jsme si, že Ježíš je dveře. Ježíš otevřel dveře k Bohu. Ale jak to udělal? Víte děti, Pán Bůh nás má moc rád a chce být náš kamarád. Ale my někdy děláme špatné věci, tomu se říká hřích. Naše hříchy nám zkazily kamarádství s Bohem. Jako kdyby se mezi námi a Bohem zabouchly a zavřely dveře. Ale Bůh měl plán, jak nám ty dveře znovu otevřít. Pojďmě si všichni společně říct „Ježíš nám otevřel dveře k Bohu.“ Ježíš poslechl Boží super plán pro svůj život a pořád mluvil o Boží lásce a dělal velké zázraky. Nejdůležitější úkol, který Ježíš v životě měl, bylo nás zbavit hříchů. To se mělo stát v městě Jeruzalémě, jak už to bylo dříve napsáno v Bibli. Ale jak se to stalo? Odehrát scénku (jeden učitel vypráví, druhý hraje s dětmi, nejdříve se dětem rozdají šátky):
Ježíš (učitel v kostýmu) přijel na oslíkovi.
Když ho lidé uviděli, začali mu mávat šátky a křičet hosana….. děti mávají šátky a křičí „hosana“….
Lidé Ježíši pokládali na cestu šátky a květiny….děti položí své šátky na cestu před Ježíše.
Lidé také tleskali…. Děti všichni teď zatleskáme Ježíši….
a všichni mu zpívali…. Děti, pojďte, zazpíváme Ježíši písničku Hosana (pustí se CD s písničkou Hosana).
Když dozpíváme učitel dořekne: Boží plán pro Ježíše byl vzít naše hříchy na sebe a být potrestán místo nás. Jak to přesně Ježíš udělal a jak se stal těmi dveřmi? O tom si budeme dál povídat zase příště.
Převzato z: http://lifekids.tv

7. SVAČINA 

8. VERŠ – Učitel 2
Verš: Jan 10:9  Já jsem dveře. Kdo vejde skrze mne, bude zachráněn; (CSP)

11. VYRÁBĚNÍ – Vítací mávátka na příjezd Ježíše do Jeruzaléma – Učitelé
Pomůcky: žinilkové drátky, stužky
Nejdříve děti dostanou žinilkové drátky a pak na ně navážou stužky jako mávátka.

9. MODLITBA V KROUŽKU S MÁVÁTKY– Učitel 1
STOUPNEME si do kroužku. Učitel vede děti k modlitbě. Děti, vezměte si svoje mávátka do ruky a teď každý dokolečka jednou zamáváme, popořadě.
Druhé kolo: teď také každý jednou zamáváme, ale také pochválíme Ježíše, např.:
Sláva Ježíši
Halelujah
Hosana
Chvála Ježíši
Učitel na závěr: Pane Bože, děkujeme ti, že jsi měl super plán s Ježíšem a že jsi nám ho dal jako dveře. Děkujeme ti, že tě můžeme poznávat, učit se o tobě. Chválíme tě. Nakonec zazpíváme ještě jednou hosana, ale tentokrát s mávátky a každý si tancuje a mává podle sebe.

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s