Lekce

LEKCE – Ježíš nám otevřel dveře k Bohu – Vstup i ty

20140427_145702

20140427_142948Téma: Ježíš nám otevřel dveře k Bohu – Vstup i ty
Hlavní myšlenka: Ježíš nám otevřel dveře k Bohu
Verš: Jan 10:9  Já jsem dveře. (CSP)
Marek 16

1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s rolničkami (sklad) a písničkou „To je supr” – Učitelé

Pustí se písnička na CD, začne se zpívat a rozdávají se dětem rolničky. Pak učitel rolničky vybírá zpátky a ptá se:
“Jak se jmenuješ rolničko?” Děti říkají svoje jména.

2. PRAVIDLA (KAŽDÉ DÍTĚ MÁ SVOU JMENOVKU SE 3 KOSTIČKAMI) – Učitel 2

Vysvětlíme dětem pravidla: pokud dítě zlobí, přijde o jednu ze tří kostiček, pokud přijde o všechny, zavoláme do nedělky rodiče dítěte, aby si dítě odvedli k sobě a ten den již zůstali na dospěláckém programu. Pokud je dítě hodné a zůstanou mu všechny 3 kostičky, dostane na konci programu nálepku.

3. SBÍRKA A ÚVOD DO TÉMATU – Hádanka o dveřích, sbírka – Učitel 1

Pomůcky: pokladnička, odměny z plast. krabice
(pantomima učitel ukáže, že jako narazil do neviditelných dveří a pak je za kliku otevře)
Děti mám pro vás 1 hádanku. Teď vám něco ukážu, zkuste uhodnout co to je ? ….
Nápověda: Do čeho jsem to narazil? Co jsem otevřel? Jaká věc v domě má kliku? … dveře
No a my si dnes připomeneme, že Ježíš je dveře. Brzy všechno uvidíte …
Můžeme Pánu Bohu poděkovat, že nám dal Ježíše. Můžeme mu poděkovat i tím, že mu dáme korunky do sbírky. Tyhle korunky se pak použijí na něco potřebného v církvi, třeba na nákup odměn a vyráběcích pomůcek pro vás.

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY – Učitel 1

Pomůcky: 4 pěnové puzzle/velké pěnové podložky, 4 obrázky nej věcI
Nejdříve si řekneme a ukážeme 4 Nej. věci pomocí symbolů rukou:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
Teď si zahrajeme skákací hru: Na podlaze máme spojené za sebou 4 puzzle kostky. Nejdřív si s dětmi zaskáčeme známá slova, pak 4 nej věci. Děti vždy při skákání říkají slova:
– čísel: 1-2-3-4
– barev: např. žlutá – oranžová – modrá – zelená
– obrázky 4 nej věcí: srdíčko – iksko – křížek – vykřičník
– 4 nej věci: 1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
První dítě odskáče a odříká čísla, pak jde druhé dítě atd. Až všechny odskáčou čísla, začne série barvy atd.

5. 3 CHVÁLY z našeho CD – Učitel 2

6. Svačina & Lekce – Ježíš se po vzkříšení ukázal učedníkům – názorná lekce – Učitelé

Pomůcky: učitelé v kostýmech Marie, učedníka, 1 učitel v kostýmu Ježíše (prostěradlo)
Děti si sednou ke svačině, pomodlí se a začnou jíst. Učitel:
Víte děti, Pán Bůh nás má moc rád a chce být náš kamarád. Ale my někdy děláme špatné věci, tomu se říká hřích. Naše hříchy nám zkazily kamarádství s Bohem. Jako kdyby se mezi námi a Bohem zabouchly dveře (Eliška udělá prásk dveřmi). Ale Bůh měl plán, jak nám ty dveře znovu otevřít. Pojďme si všichni společně říct: „Ježíš nám otevřel dveře k Bohu.“ Na začátku jsme hádali hádanku a uhádli dveře. Řekli jsme si, že Jěžíš je dveře. Ježíš nám otevřel dveře k Bohu. Děti, co Ježíš, zůstal mrtvý v hrobě? Nezůstal, ale jeho kamarádi tomu ze začátku nevěřili, jednou byli spolu a jedli… ale ne všichni pochybovali.
Učitel 2– odejde z místnosti a vběhne hned dovnitř (bez kostýmu) a začne volat: kamarádi, to jsem já Marie, viděla jsem Ježíše, on žije Bůh ho vzkřísil, radujte se, hurá!!! Hosana!!!
Zbylí učitelé s děti smutně říkají – nene, Ježíše zabili, je mrtvý nevěříme ti. Uklidni se laskavě.
Pomocník – vběhne do místnosti dveřmi (bez kostýmu) a volá: kamarádi, cestou jsem potkala Ježíše, on žije, je živý, Bůh ho vzkřísil, hurá! Halelujah!
Zbylý učitel s dětmi smutně říká – nene, Ježíše zabili, je mrtvý nevěříme ti.
Učitel 1 – odejde za dveře a vezme si kostým a klidně přijde a říká: kamarádi moji, já jsem Ježíš, proč jste nevěřili Marii ani ostatním? Oni mě opravdu viděli. Jsem to přece já. Posílám vás, jděte ke všem lidem a říkejte jim o mně. Říkejte jim, že je mám rád a že jsem za ně zemřel, abych je zachránil. Říkejte jim o mně. Pokoj vám. A odejde. Více na: http://lifekids.tv/lessons/jesus-made-me-right-with-god-uts/come-and-see-him/

7. MODLITBA V KROUŽKU SE DVEŘMI (DŘEVĚNOU STŘÍŠKOU) – Učitel 1
Sedneme si s dětmi do kroužku. Učitel vede děti k modlitbě.
Děti, já mám tady tyhle dveře. Ježíš je dveře, můžeme Pánu Bohu teď za Ježíše poděkovat. Můžeme poděkovat, že Ježíš je dveře. Děti, Ježíš řekl, abychom o něm říkali lidem kolem nás. Učitel se začne modlit: Ježíši, děkuju ti, že jsi dveře. Pomoz mi říkat lidem o tobě…. předá stříšku vedle sedícímu dítěti a děti pokračují.
Učitel na závěr: Pane Bože, děkujeme ti, že jsi měl super plán s Ježíšem a že jsi nám ho dal jako dveře. Děkujeme ti, že Ježíš zemřel za naše hříchy. Děkujeme ti, že jsi ho zase vzkřísil. Děkujeme ti, že Ježíš nám otevřel dveře zpátky k Bohu. Chválíme tě. Prosíme tě, pomoz nám říkat lidem o tobě.

8. VYRÁBĚNÍ – Motýli z lízátka se 4 nej věcmi – Učitelé

Pomůcky: 12 lízátek, barevné čtvrtky a šablonka, kolečka z barevného papíru, manikúrní nůžky, lepidla, pastelky
Před lekcí si připravíme tvary motýlů, které dopředu nastřihneme man. nůžkami, nastříháme kolečka z různých barevných papírů. Během vyrábění si děti nalepí na motýla kolečka, a nakreslí na ně symboly 4 nej věcí. Nakonec se dovnitř vloží lízátko. DĚTEM ŘEKNEME, ŽE TAHLE LÍZÁTKA JSOU DÁREK PRO NĚKOHO, ŽE JE MAJÍ DNES NEBO ZÍTRA NĚKOMU DÁT A ŘÍCT JIM, CO TY OBRÁZKY NA KŘÍDLECH MOTÝLA JSOU (4 NEJ VĚCI). PŘÍŠTÍ TÝDEN SI S DĚTMI POVÍME, KOMU LÍZÁTKO DALY.
Originál na: http://spongebob-squarepants-summer.blogspot.com/2012/11/lollipop-craft-ideas-and-party-favors.html#.U1qpf_l_vdc

9. VERŠ – podle dokumentu Aktivity k procvičování veršů a odměny – Učitel 2

Verš: Jan 10:9  Já jsem dveře. (CSP)
Připomenout dětem, že to řekl Ježíš.

Zanechat Odpověď

