Lekce

LEKCE – Poslušnost Bohu – Noe 2

Kids_putting_animal_to_the_archTéma: Poslušnost – Noe 2 Hlavní myšlenka: Poslechni Boha PŘESNĚ Verš: Všechno, co Hospodin promluvil, budeme plnit a poslouchat. Exodus 24,7 (ČSP) Genesis 6 – 7,1-10 1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s rolničkami a písničkou „To je supr” – Učitelé Pustí se písnička na CD, začne se zpívat a rozdávají se dětem rolničky. Pak učitel rolničky vybírá zpátky a ptá se: “Jak se jmenuješ rolničko?” Děti říkají svoje jména. 2. PRAVIDLA V (V=více dětí) SEMAFOR – Učitel 1, dítě

a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. SBÍRKA A ÚVOD DO TÉMATU – Hádanky na zvuky zvířat, sbírka – Učitel 1 Pomůcky: krabička na sbírku, odměny Děti mám pro vás pár hádanek. Když uhádnete hádanku, dostanete odměnu. Tohle je 1. hádanka (učitel postupně v kroužku obchází jedno dítě po druhé a každému zvlášť předvede zvířátka a jak se to zvíře chová). Dítě hádá. Pak učitel řekne jméno zvířete. Např. já jsem pejsek, a jak se jmenuješ ty? … Aby se děti představily. Takto hádají postupně všechny děti. Tak děti, Pán Bůh stvořil krásná zvířátka a my mu teď můžeme poděkovat tím, že mu dáme korunky do sbírky. Tyhle korunky se pak použijí na něco potřebného v církvi, třeba na nákup odměn a vyráběcích pomůcek pro vás. 4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY – Učitel 2 Pomůcky: 4 měkké puzzle kostky, 4 obrázky nej věcí Děti, v dnešním příběhu bude hodně zvířátek. Zkusíme si je teď zopakovat. Postaví se 4 měkké puzzle kostky za sebou. Děti nejdříve skáčou: 1 – 2 – 3 – 4 pak podle vybraných kostek např.: rybička – ptáček – lev – koník Nakonec se zopakují 4 nej věci na obrázcích a děti je ukáží pomocí symbolů rukou, pak se skáče a říká: 1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše. 5. 3 CHVÁLY z CD – Učitelé

6. Svačina Děti mají vlastní svačinu. 7. Lekce – názorná lekce – Učitelé Pomůcky: knížka leporelo Noe (na místě v kufříku ve skladu), zvířecí pexeso (na místě v plastové krabici ve třídě) Učitel: Děti, ukažte mi obě uši. Co ušima děláme? … posloucháme. No a teď je použijeme, abychom poslouchali příběh o Noemovi. Vzpomenete si děti, co Noe postavil? Něco velkého, co plave… co to Noe postavil? … loď Řekneme si společně: loď. No a dneska se dozvíme, na co tu velkou loď postavil. Pán Bůh chce, abychom ho poslouchali. Víte, co znamená poslouchat? Poslouchat znamená udělat PŘESNĚ to, co vám někdo řekne. Posloucháme rodiče, učitelé a Pána Boha. No a čím posloucháme? Ukažte mi, čím posloucháme? … ušima. Ukážeme si všichni svoje uši. A teď si společně řekneme: „Budu PŘESNĚ poslouchat Boha!“ My si dnes zase budeme povídat o pánovi jménem Noe. Noe miloval Boha a poslouchal ho a to mu zachránilo život a nejenom jemu, ale i všem zvířatům. Všichni si společně řekneme: Noe. Lidé byli na zemi zlí. Pán Bůh byl z toho moc smutný. Ale nakonec našel Noa, muže, který měl Boha rád a poslouchal ho. Bůh řekl Noemu: „Protože jsou lidé tak zlí, pošlu na zemi veeeeeeelkou vodu a ta pokryje celou zemi. Bůh řekl: „Noe, postav velkou loď. Zachráníš celou svou rodinu i všechny druhy zvířat.“ Bůh Noemovi řekl, aby na loď vzal dvojice zvířátek od každého druhu. Mám tady dvojice zvířátek, které se dostaly na loď. Jaká zvířátka to byla? … děti hádají podle pexesa. Bůh také Noemovi řekl, aby na loď vzal jídlo pro zvířátka a jak má přesně loď postavit, aby plavala a aby se nepotopila. Noe PŘESNĚ poslechl Boha a postavil loď tak, jak mu Bůh řekl. Na Noemově lodi se zachránily všechny druhy zvířátek a také celá Noemova rodina. Společně si řekneme: „Budu PŘESNĚ poslouchat Boha!“ Děti, co myslíte, co by se stalo, kdyby Noe postavil loď jinak než Bůh řekl? …. třeba by se potopila Děti, co myslíte, že by se stalo, kdyby Noe vzal na loď třeba 20 tygrů? … třeba by snědli ostatní zvířata. Vidíte, je moc důležité, že Noe udělal přesně to, co mu Bůh řekl. Inspirováno: http://lifekids.tv 8. MODLITBA V KROUŽKU S PLYŠÁKEM, VŠECHNY PĚNOVÉ PUZZLE KOSTKY – Učitel 1 Děti si vyberou nějakého plyšáka z botníku a sednou si do kroužku. Učitelé si také vezmou zvířátko. V kroužku každá říká, jak se jmenuje zvířátko, které si vybral. Větší děti mohou říct, proč mají rády zrovna tohle zvířátko. Pak se udělá druhé kolečko, a děti po jednom děkují Bohu, že spolu s Noem zachránil jejich zvířátko. Učitel začne: Pane, děkujeme ti, že nám pomáháš, když tě posloucháme. Děkujeme ti za Noeho, že tě poslechl a tak mohl zachránit zvířátka. Děkuji ti, že jsi s Noem zachránil např. medvídky. Učitel na závěr: Pane, děkujeme ti, že nám pomáháš, když tě posloucháme. Pane, prosím tě, pomoz nám tě PŘESNĚ poslouchat. Pomoz nám poslouchat taky rodiče. NAKONEC SE Z PĚNOVÝCH KOSTEK UDĚLÁ LODIČKA A DĚTI TAM HODÍ SVÉHO PLYŠÁKA NEBO SI S NÍM DO LODIČKY SEDNOU. HURÁ JSME ZACHRÁNĚNI.

20140716_1107259. VYRÁBĚNÍ – Zvířátka na špejli – Učitelé Pomůcky: 12 barevných špejlí (na místě), nalepovací oči (na místě), lepidla (na místě), nalepovací tvary z měkkého gumového papíru (na místě), pastelky, izolepa, zvířecí šablonky z papíru (stejné jako mají na odměny) – AR vysvětlí Děti dostanou šablonku zvířete, tam si nalepí oči a případně nějaký nalepovací tvar, pak si to vybarví, nakonec dostanou špejli a učitel jim pomůže ji zezadu přilepit izolepou. https://www.raisingarizonakids.com/2013/05/pet-stick-puppets-2/ http://www.kidspot.com.au/funzone/create-5-fun-puppets-to-make+7043+568+article.htm

10. VERŠ – podle Aktivity k procvičování veršů a odměny – Učitel 2 Verš: “Všechno, co Hospodin promluvil, budeme plnit a poslouchat. Exodus 24,7 (ČSP)

11. Hra navíc se zvířecím pexesem – pokud zbude čas Pexeso kartičky se zvířátky. Na jednu stranu místnosti se rozmístí 1 obrázek z pexesa, druhý se dá na talířek. Děti si udělají dvojice a na startovní čáře a pak si vezmou 1 obrázek a běží ho najít na druhou stranu místnosti, až ho najdou a vrátí se, běží další dvojice.

12. Úklid na konec – vedeme děti k tomu, aby nám na konec pomohly uklidit a PŘESNĚ poslechli, co jim říká učitel.

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s