Lekce

LEKCE – Poslušnost Bohu – Noe 3

FinishedCraftAndMaterials_noahsarkTéma: Poslušnost – Noe 3 a potopa
Hlavní myšlenka: Poslechni Boha, ochrání tě.
Verš: Všechno, co Hospodin promluvil, budeme plnit a poslouchat. Exodus 24,7 (ČSP)
Genesis 7

1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s písničkou „To je supr” / „Pán Bůh nám to dal“ – Učitelé
Pustí se písnička na CD, začne se zpívat a rozdávají se dětem rolničky. Pak učitel rolničky vybírá zpátky a ptá se: “Jak se jmenuješ rolničko?” Děti říkají svoje jména.

2. PRAVIDLA V (V=více dětí) SEMAFOR – Učitel 2, dítě
a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. SBÍRKA A ÚVOD DO TÉMATU – Hádanka na déšť, sbírka – Učitel 1
Pomůcky: bubínek (sklad), deštník, pláštěnka, krabička na sbírku, odměny
Děti mám pro vás hádanku. Když ji uhodnete, dostanete odměnu: (učitel si vezme hračku bubínek a začne bubnovat a říká). Bubnuje to na okno a střechu a je to mokré. Co je to? …. déšť.
Děti, z čeho déšť prší? Z čeho padá déšť? (lze ukázat obrázek mráčku) … z mraku.
Děti, co nás schová před deštěm? … děti říkají: deštník, střecha, domeček, pláštěnka, atd.
Děti a kdo ví, co schovalo před velkou vodou a deštěm Noema? … veliká loď.
Určitě byl Noe rád, že byl schovaný a chráněný v lodi, když pršelo. Noe poslechl Boha, Bůh ho chránil. I my jsme rádi, že můžeme být schovaní v domečku, když prší. A také my, když budeme poslouchat Pána Boha, ochrání nás. My teď můžeme poděkovat Pánu Bohu, že nás chrání před deštěm i tím, že mu dáme korunky do sbírky. Tyhle korunky se pak použijí na něco potřebného v církvi, třeba na nákup odměn a vyráběcích pomůcek pro vás.

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY – Učitel 2
Pomůcky: 4 malé židličky, špejle jako bubnovací paličky, 4 obrázky nej. věcí
Děti, vy jste uhádly, jaké zvuky dělá déšť. Déšť bubnuje, no a my si teď každý taky zabubnujeme. Nejdřív si ale potřebujeme zopakovat 4 nejdůležitější věci na obrázcích, děti je ukáží pomocí symbolů rukou:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
Teď si 4 nej. věci zabubnujeme. Postaví se 4 židličky za sebou s rozestupy. Děti dostanou paličky a běží k 1. židličce, tam řeknou 1. nej. věc a zabubnují, běží k 2. židličce, tam řeknou 2. nej. věc a zabubnují atd. Pak běží další dítě.

5. 3 CHVÁLY z  CD – Učitelé

6. Svačina
Děti mají vlastní svačinu.

7. Lekce – názorná lekce Potopa – Učitelé
Pomůcky: knížka leporelo Noe, bubínek, všechny měkké gumové puzzle kostky, velký kus modré látky
Učitel: Děti, ukažte mi obě uši. Co ušima děláme? … posloucháme. No a teď je použijeme, abychom poslouchali příběh o Noemovi. Všichni si společně řekneme: Noe. Vzpomenete si děti, co Noe postavil? Něco velkého, co plave… co to Noe postavil? … loď. Řekneme si společně: loď.
Pojďte, my si spolu postavíme loď, jako stavil Noe (z puzzle kostek se postaví loď). Bůh řekl Noemovi, aby nastoupil on i všechny druhy zvířat. Pojďme, nastoupíme si také do lodi (1 učitel a děti se posadí do lodi). Pán Bůh chce, abychom ho poslouchali. Víte, co znamená poslouchat? Poslouchat znamená udělat PŘESNĚ to, co vám někdo řekne. Posloucháme rodiče, učitelé a Pána Boha. No a čím posloucháme? Ukažte mi, čím posloucháme? … ušima. Ukážeme si všichni svoje uši. A teď si společně řekneme: „Budu poslouchat Boha!“ Učitel ukáže dětem leporelo – 3 listy… Děti a co se stalo, když byl Noe a všechny druhy zvířátek na lodi?
Začalo pršet (druhý učitel bubnuje do bubínku, jako když prší)… Pršelo 40 dní a voda zatopila všechno – všechny stromy, všechny domy a všechny lidi, jenom ne Noema, ten byl na lodi. Možná se někdo na lodi mohl bát, ale Noe se nebál. Věděl, že poslechl přesně Boha a že Bůh ho teď ochrání. Že ochrání Noema, jeho rodinu i všechny zvířátka z lodi. Když poslechneme Boha, Bůh nás ochrání. Bůh nám dal do života někoho, koho máme poslouchat. Koho děti posloucháte vy? … maminku, tatínka, učitele, babičku atd. … Když maminka nebo tatínek nebo učitel něco řekne, poslechneme je, protože nás to chrání od zlého. Všichni si řekneme: „Budu poslouchat.“
Inspirováno: http://lifekids.tv

8. MODLITBA V KROUŽKU S BUBÍNKEM – Učitel 1
Sedneme si do kruhu a učitel má bubínek, modlí se první, pak zabubnuje a pošle bubínek dál k sousednímu dítěti. Učitel začne:
Pane, děkujeme ti, že nás chráníš, když tě posloucháme. Amen. Učitel na závěr: Pane, děkujeme ti, že nám chráníš, když tě posloucháme. Pane, prosím tě, pomoz nám tě PŘESNĚ poslouchat. Pomoz nám poslouchat rodiče i prarodiče a učitele. Amen.

9. VYRÁBĚNÍ – Noemova loď na vodě – Učitelé

Var. 1: Pomůcky. 16 šablonek lodičky na bílé čtvrtce, 16 šedých čtvrtek, 32 pruhů modrých papírů na vlny, razítka se zvířátky, vata na mraky, vatové tyčinky na déšť, modrá tempera na déšť, lepidla. Během nedělky děti dostanou šedou podkladovou čtvrtku, tam nalepí vlny, pak lodičku, natiskají tam razítka zvířátek, pak nalepí mraky z lepidla a nakonec vatovou tyčinkou a modrou temperou děti udělají déšť. http://biblestoryhour.blogspot.cz/2009/04/unit-1-lesson-2-noah.html?m=1

Var. 2: Pomůcky: 16 bílých čtvrtek, 16 šedých barevných papírů, sešívačka, lepidla, 16 šablonek lodi z hnědého papíru, sušenky, herkules, vata, hedvábní papír. Před nedělkou: příprava nebe = šedé barevné papíry se přicvaknou sešívačkou ke čtvrtce. Připraví se hnědé šablonky lodi.
Během nedělky děti dostanou nebe a šablonku lodi. Tu si nalepí doprostřed nebe. Pak si vyberou 2 páry sušenkových zvířat a ty si přilepí do lodi. Pak dostanou kusy vaty a nalepí si je jako mraky. Pak si vezmou modrou pastelku a udělají déšť, nakonec dostanou hedvábný papír a nalepí si pod loď vodu. SNAŽÍME SE BĚHEM VÝTVARKY ZNOVU ODVYPRÁVĚT PŘÍBĚH NALODĚNÍ NOEMA A POTOPY. MŮŽEME NAKONEC DOPSAT VERŠ. http://blog.dltk-kids.com/?p=96%5B/embed%5D

10. VERŠ – Učitel 1

Verš: “Všechno, co Hospodin promluvil, budeme plnit a poslouchat. Exodus 24,7 (ČSP)

11. Hra navíc se zvířecím pexesem – Učitel 2

Pexeso kartičky se zvířátky (na místě). Na jednu stranu místnosti se rozmístí 1 obrázek z pexesa, druhý se dá na talířek. Děti si udělají dvojice a na startovní čáře a pak si vezmou 1 obrázek a běží ho najít na druhou stranu místnosti, až ho najdou a vrátí se, běží další dvojice.

12. Úklid na konec – vedeme děti k tomu, aby nám na konec pomohly uklidit a PŘESNĚ poslechli, co jim říká učitel.

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s