Lekce

LEKCE – Poslušnost Bohu – Noe 4

20140718_122950
Téma: Poslušnost – Noe a duha

Hlavní myšlenka: Bůh tě chrání, chval ho.
Verš: Všechno, co Hospodin promluvil, budeme plnit a poslouchat. Exodus 24,7 (ČSP)
Genesis 9

1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s rolničkami (sklad) a písničkou „To je supr” – Učitelé
Pustí se písnička na CD, začne se zpívat a rozdávají se dětem rolničky. Pak učitel rolničky vybírá zpátky a ptá se: “Jak se jmenuješ rolničko?” Děti říkají svoje jména.

2. PRAVIDLA PRAVIDLA V (V=více dětí) SEMAFOR – Učitel 2, dítě
a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. SBÍRKA A ÚVOD DO TÉMATU – Hádanky na barvy (duha: červená, oranžová, žlutá, zelená, modrá, fialová), sbírka –  Učitel 1
Pomůcky: maňásek srdíčko, plastový pomeranč, zelený polštář, žlutý banán, milka čokoláda, krabička na sbírku, odměny
Děti, mám pro vás několik hádanek. Kdo nějakou uhádne, dostane odměnu.
Děti, jakou barvu má srdíčko? … červenou (lze i ukázat maňáska srdíčko)
Děti, jakou barvu má pomeranč? … oranžovou (lze i ukázat plastový pomeranč).
Děti, jakou barvu má sluníčko? … žlutou (lze ukázat žlutý banán)
Děti, jakou barvu má tráva venku? …zelenou (lze ukázat zelený polštář)
Děti, jakou barvu má nebe venku? … modrou (lze ukázat z okna ven)
No a poslední hádanka je, jakou barvu má obal téhle čokoládky? … fialovou (ukázat obal od Milka čokolády)
My jsme si minule říkali, že hooooooodně pršelo a voda stoupala a přišla potopa. Noe a zvířátka byli uvnitř lodi. Co myslíte, že se stalo pak s tím deštěm? Pršelo pořád? … přestalo pršet. A jak se to stalo? To se dozvíme dneska a taky v dnešním příběhu uvidíme všechny barvičky, které jsme teď hádaly. To jsem sama zvědavá. My teď můžeme poděkovat Pánu Bohu za krásné barvy. Můžeme mu poděkovat i tím, že mu dáme korunky do sbírky. Tyhle korunky se pak použijí na něco potřebného v církvi, třeba na nákup odměn a vyráběcích pomůcek pro vás.

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY –  Učitel 2
Pomůcky: kreslící štafeta, 4 obrázky Nej věcí, 8 předkreslených šablon poloviny tvaru
Nejdřív si zopakujeme 4 nejdůležitější věci na obrázcích, děti je ukáží pomocí symbolů rukou:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
Teď si s 4 Nej věcmi zahrajeme kreslící štafetu: Na start dáme kufřík s pastelkami, první dítě si vybere 1 barevnou pastelku, řekne její barvu a běží ke stolečku, tam s pomocí učitele dokreslí druhou polovinu 1 ze 4 Nej věcí.

5. 3 CHVÁLY z CD –  Učitelé

6. Svačina
Děti mají vlastní svačinu.

7. Lekce – názorná lekce Noe a duha – Učitelé
Pomůcky: knížka leporelo Noe (doplňující), bubínek, všechny měkké gumové puzzle kostky, velký kus modré látky, gumový pták, umělá snítka, umělé kytky – na místě. JE TŘEBA NAVÍC NAKRESLIT VÝRAZNÁ OBRÁZEK DUHY NA A4.
Učitel: Děti, ukažte mi obě uši. Co ušima děláme? … posloucháme. No a teď je použijeme, abychom poslouchali příběh o Noemovi. Všichni si společně řekneme: Noe. Vzpomenete si děti, co Noe postavil? Něco velkého, co plave… co to Noe postavil? … loď. Řekneme si společně: loď. Pojďte, my si spolu postavíme loď, jako stavil Noe (z puzzle kostek se postaví loď). Bůh řekl Noemovi, aby nastoupil on i všechny druhy zvířat. Pojďme, nastoupíme si také do lodi, můžete si do lodi každý vzít jednoho plyšáka. Pán Bůh chce, abychom ho poslouchali. Víte, co znamená poslouchat? Poslouchat znamená udělat PŘESNĚ to, co vám někdo řekne. Posloucháme rodiče, učitelé a Pána Boha. No a čím posloucháme? Ukažte mi, čím posloucháme? … ušima. Ukážeme si všichni svoje uši. A teď si společně řekneme: „Budu poslouchat Boha!“
Děti a co se stalo, když byl Noe a všechny druhy zvířátek na lodi? Začalo pršet (druhý učitel bubnuje do bubínku, jako když prší)… Pršelo 40 dní a voda zatopila všechno – všechny stromy, všechny domy a všechny lidi, jenom ne Noema, ten byl na lodi. … vezmeme velký kus modré látky a kolem lodi ho rozprostřeme jako vodu. Noe poslechl Boha a Bůh ho ochránil, i jeho rodinu i všechny zvířátka z lodi. Když poslechneme Boha, Bůh nás ochrání. Bůh nám dal do života někoho, koho máme poslouchat. Koho děti posloucháte vy? … maminku, tatínka, učitele, babičku atd. … Pak přestalo pršet a loď narazila na souš. Noe vypustil ptáčka … učitel si vezme ptáčka a ten jako létá kolem a vrátí se zpátky. Tak ještě nikde nerostou stromečky. Ještě musíme v lodi počkat. Tak znovu zkusíme vypustit ptáčka. Ptáček letí a přinese umělou snítku. Hurááááááá můžeme jít všichni z lodi a radovat se (uklidí se modrá látka). Bůh nás ochránil, pojďte, budeme ho všichni chválit. Děti dostanou umělé kytky a pustí se chvála „Silný Bůh“ a děti mávají snítky. Nakonec se ukáže duha (OBRÁZEK)!!! Bůh jako slib, že už nikdy nebude potopa ukázal duhu. I nás Bůh chrání a můžeme mu poděkovat. Více na: http://lifekids.tv/lessons/i-can-obey-god-uts/rainbows-and-promises/

8. MODLITBA V KROUŽKU S OBRÁZKEM DUHY –  Učitel 1
Sedneme si do kruhu a učitel má duhu, modlí se první, pak pošle duhu dál k sousednímu dítěti. Učitel začne:
1. kolo, učitel a pak každé dítě řeknou 1 věc, za kterou děkují Bohu (např. Za rodiče, za sluníčko, za bráchu …) 2. kolo je modlitba, učitel začne: Pane, děkujeme ti, že nás chráníš, když tě posloucháme. Amen.
Učitel na závěr: Pane, děkujeme ti, že nám chráníš, když tě posloucháme. Pane, prosím tě, pomoz nám poslouchat rodiče i prarodiče a učitele. Amen.

9. VYRÁBĚNÍ – Duhové mávátko – Učitelé
Pomůcky: 10 papírových talířů, řezačka, vata, lepidlo (herkules), 6 barevných stužek

http://evolvingmotherhood.com/2013/03/woven-ribbon-paper-plate-rainbow.html

Před nedělkou: příprava nebe = papírové talíře se rozstřihnou na polovinu, pomocí řezačky je třeba udělat zářezy na stužky (třeba i méně než na vzoru).
Během nedělky děti dostanou nebe a 6 barevných stužek, střídavě je provlékají směrem od vnějšku (červená) ke středu (fialová). Nakonec se lepidlem dolepí malý vatový mráček. MŮŽEME NAKONEC VYZVAT DĚTI, ABY PŘI PÍSNIČCE SILNÝ BŮH SI VZALY SVÉ MÁVÁTKO A CHVÁLILY S NÍM BOHA.

10. VERŠ –  Učitel 2
Verš: “Všechno, co Hospodin promluvil, budeme plnit a poslouchat. Exodus 24,7 (ČSP)

11. Hra navíc se zvířecím pexesem – pokud zbude čas
Pexeso kartičky se zvířátky. Na jednu stranu místnosti se rozmístí 1 obrázek z pexesa, druhý se dá na talířek. Děti si udělají dvojice a na startovní čáře a pak si vezmou 1 obrázek a běží ho najít na druhou stranu místnosti, až ho najdou a vrátí se, běží další dvojice.

12. Úklid na konec – vedeme děti k tomu, aby nám na konec pomohly uklidit a PŘESNĚ poslechli, co jim říká učitel.

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s