Lekce

LEKCE – Bůh je se mnou všude – Mojžíš a rány

Téma: Bůh je se mnou všude – Mojžíš 3 (10 Egyptských rán)
Hlavní myšlenka: „Bůh je se mnou všude – a chrání nás před zlem.“
Verš: Hospodin, tvůj Bůh, bude s tebou všude. Jozue 1,9 (ČSP)
Čtení pro učitele: Exodus 7-11

1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s rolničkami (sklad) a písničkou „To je supr” – Učitelé
Pustí se písnička na CD, začne se zpívat a rozdávají se dětem rolničky. Pak učitel rolničky vybírá zpátky a ptá se: “Jak se jmenuješ rolničko?” Děti říkají svoje jména.

2. PRAVIDLA (KAŽDÉ DÍTĚ MÁ SVOU JMENOVKU SE 3 LEGO KOSTKAMI) – Učitel 2
Vysvětlíme dětem stručně a jasně pravidla: pokud dítě zlobí, přijde o jednu ze tří kostiček, pokud přijde o všechny, zavoláme do nedělky rodiče dítěte, aby si dítě odvedli k sobě a ten den již zůstali na dospěláckém programu. Pokud je dítě hodné a zůstanou mu všechny 3 kostičky, dostane na konci programu nálepku.

3. ÚVOD DO TÉMATU A SBÍRKA – 4 hádanky s obrázky – Učitel 1
Pomůcky: obrázky, odměny pro ty, kdo uhádnou hádanku (bonbóny)
Učitel:
Děti i dneska pro vás máme hned 4 hádanky na odměnu. Poslouchejte první:
– Děti, kdo si vzpomene, jak se jmenovalo to miminko v košíčku o kterém, jsme si předminule povídali?Jak se jmenovalo?(ukázat obrázek Mojžíše v košíku)..děti hádají.. Mojžíš. Kdo uhádl, dostane bonbón.
Všichni si společně řekneme Mojžíš.
– Děti, teď bude hádat malá zvířátka. První zvířátko: Je to malé a zelené. Skáče to a dělá to kvá kvá? Co to je? (ukázat obrázek žáby) … děti hádají …žába. Kdo to uhádl, dostane bonbón.
Všichni si společně řekneme žába.
Druhé zvířátko: Je to malé, léta to a bzučí to. A někdy i štípe. Bzzzz (zabzučet jako komár) (ukázat obrázek komára) … děti hádají …komár. Kdo to uhádl, dostane bonbón.
Všichni si společně řekneme komár.
Třetí zvířátko: Je to malé, je to zelené a skáče to vysoko v trávě. Hop a hop a hop. (ukázat obrázek kobylky) … děti hádají …kobylka. Kdo to uhádl, dostane bonbón.
– No a představte si, že v dnešním příběhu z Bible bude jak Mojžíš, tak i spouuusta žab, komárů a kobylek. No to bude cirkus. Uvidíme, co Bůh s tím udělá.
Děti, kdo z vás má rád štípavé komáry a mouchy? Kdo se rád nechá štípnout? Asi nikdo, že. No a Bůh nás chrání před nálety spoust komáru a much a všelijakých breberek. Můžeme za to Pánu Bohu poděkovat i tím, že mu dáme korunky do sbírky. Tyhle korunky se pak použijí na něco dobrého a potřebného v církvi, třeba na kreslení a papíry! Učitel vybere sbírku a pak se modlí.

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY – Učitel 2
Pomůcky: 4 plyšové kostky se 4 nej věcmi
Nejdříve si řekneme 4 Nej. věci pomocí symbolů rukou (ukážeme 4 kostky s obrázky 4 nej věcí):
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.

Teď si zahrajeme jako na žáby a zahrajeme si skákací hru s plyšovými kostičkami:
Děti se postaví na start na jeden konec místnosti, do 4 rohů místnosti (nebo lze i blíž k sobě) se dají kostičky se 4 nej. věcmi. První dítě skáče jako žába a kváká k 1. kostičce, tam řekne 1. nej. věc a dál kváká k 2. kostičce, kde řekne 2. nej věc, atd. Nakonec dítě doskáče k cíli. Pak skáče, kváká další dítě.

5. 3 CHVÁLY z našeho CD – Učitelé
Silný Bůh (Superman)
Pán Bůh je špička
Byl jsem stvořen

6. Svačina
Děti mají vlastní svačinu.

7. Čůrací pauza pro všechny děti (jdeme se všemi dětmi na WC)

8. Lekce – Mojžíš a 10 egyptských ran – obrázky – Učitelé
Pomůcky: prezentace na počítači
Učitel (děti jsou okolo stolu):
Děti, ukažte mi obě uši. Co ušima děláme? … posloucháme. Děti, my jsme si na začátku říkaly, že v dnešním příběhu je Mojžíš a taky spousta komárů a žab. Ale co se tam stalo? To se teď dozvíme.
Bůh je veliký. Je všude tam, kde jste. Je všude s vámi. Všichni si spolu řekneme: „Bůh je se mnou všude.“ Minule a předminule jsem se dozvěděli o miminku Mojžíš a taky, jak Bůh s Mojžíšem mluvil z keře a poslal ho do Egypta zachránit Boží lid. A jak to bylo dál? Všichni si řekneme: „Mojžíš.“
Pak si prosím vezmi počítač s obrázky a vyprávěj příběh:
Bůh chtěl osvobodit svůl lid z otroctví. K tomu si vybral Mojžíše. Mojžíš s bratrem Áronem šli ke králi Egypta, faraónovi. Řekli mu: „Propusť Izraelský lid na svobodu, jinak tě náš Bůh potrestá.“ Ale faraón nechtěl. Proto Bůh potrestal zemi 1. ranou: voda se změnila v krev. Pak Bůh na Egypt poslal žáby. Ale ani pak faraón Izraelce nepustil na svobodu. Jako 2. ránu na Egyptské lidi Bůh poslal žáby. Kvá kvá… (zakvákáme s dětmi) byly všude. Faraón slíbil, že Izraelce pustí, ale pak to neudělal. Proto přišla na Egypt 3. rána – spousta komárů. Byly všude, štípali a bzučeli….bzzzzzzzz (bzučíme s dětmi). Ani pak faraón Izraelce nepropustil, proto byla 4. rána – spousta much. Izraelci ale zůstali tam, kde mouchy nebyly a Bůh je chránil před zlem. Faraón ani pak Izraelce nepustil. Přišla 5. rána a 6. rána od Boha – zvířátka i lidi onemocněli a měli různé boláky. Boží lid ale Bůh před tím ochránil a nikdo neonemocněl. Protože ani pak faraón nechtěl Izraelce pustit na svobodu, Bůh na něj a jeho lid poslal krupobití, to ale nebylo tam kde žili Izraelci, protože Bůh je před tím chránil. 8. rána byly kobylky, které sežraly jídlo ze zahrad a polí. 9. rána byla tma, která padla na Egyptskou zemi na 3 dny. Faraón ještě nechtěl Izrael pustit, proto přišla poslední 10. rána – zemřely všechny nejstarší děti v rodinách lidí i zvířat. Faraón a celý jeho lid se moc bál, že všichni zemřou a proto nakonec faraón Izraelský lid propustil. Bůh byl všude s Mojžíšem a Izraelským lidem – a ochránil je před zlým faraónem i před všemi ranami. Bůh je také všude s námi, protože nás má všechny moc rád. Bůh nás také chrání před zlem. Všichni si společně řekneme: „Bůh je se mnou všude. Bůh mě chrání před zlem.“

9. MODLITEBNÍ AKTIVITA S PEXESEM – Učitel 2
Pomůcky: Obrázky pexesa s 9 ranami (2 x 9 ran)
Děti, abychom si zapamatovali, co se stalo Egypťanům a před čím Bůh ochránil svůj lid, zahrajeme si pexeso: Dítě otočí 2 obrázky. Řekne název rán (za pomoci učitele). Když se trefí, řekne spolu s učitelem např: „Bůh svoje lidi ochránil před komáry.“ Může hledat dál. Když se netrefí, zkouší hledat dítě vedle.

10. MODLITBA s vybarveným obrázkem pouště – Učitel 1
Pomůcky: Obrázky pexesa s 9 ranami ( 9 ran)
Sedneme si s dětmi do kolečka, každé dítě i učitel si vybere 1 obrázek rány. Učitel se modlí první pak děti:
Děti, budeme děkovat Pánu Bohu, že je všude s námi a že nás chrání před zlem.
Pane Bože, děkuju ti, že jsi pořád se mnou a že mně chráníš před nájezdem komárů….
Pak se modlí děti, např: Pane Bože děkuju ti, že mě chráníš před boláky na těle.
Nakonec se modlí znovu učitel.

11. VYRÁBĚNÍ – 10 ran na číslech – Učitelé
Pomůcky: 8 šablonek ran na papíře, pastelky (vše v církvi)
Před nedělkou: vybarvěte si 1 vzor
Během nedělky: každé dítě dostane šablonku a tu si vybarví.
http://smg.photobucket.com/user/kcmomlexky/media/080423IMG_6952.jpg.html
http://www.biblekids.eu/anticotestamento/moses/moses_index.html

12. VERŠ – podle Aktivity k procvičování veršů –
Verš: Hospodin, tvůj Bůh, bude s tebou všude. Jozue 1,9 (ČSP)

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s