Lekce

LEKCE – Bůh se mnou mluví a já s ním

20141019_130159 Téma: Bůh se mnou mluví a já s ním
Hlavní myšlenka: „Bůh se mnou mluví a já s ním.“
Verš: Volej ke mně a odpovím ti. (Jeremjáš 33:3 )

1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s rolničkami (sklad) a písničkou „To je supr” – Učitelé
Pustí se písnička na CD, začne se zpívat a rozdávají se dětem rolničky. Pak učitel rolničky vybírá zpátky a ptá se: “Jak se jmenuješ rolničko?” Děti říkají svoje jména.

2. PRAVIDLA (DÍTĚ MÁ SVOU JMENOVKU SE 3 LEGO KOSTKAMI) – Učitel 2
Vysvětlíme dětem stručně a jasně pravidla: pokud dítě zlobí, přijde o jednu ze tří kostiček, pokud přijde o všechny, zavoláme do nedělky rodiče dítěte, aby si dítě odvedli k sobě a ten den již zůstali na dospěláckém programu. Pokud je dítě hodné a zůstanou mu všechny 3 kostičky, dostane na konci programu nálepku.

3. ÚVOD DO TÉMATU S HÁDANKAMI, SBÍRKA – hledání obrázku – Učitel 1
Pomůcky: obrázek pusy, vybarvený, odměny pro ty, kdo uhádnou hádanku (bonbóny)
Učitel: Děti, tady někde je schovaná obrázek, kde je nakreslena dnešní lekce. Najděte všech … 8 kousků puzzle a složte je dohromady. Uvidíme, jaký obrázek najdeme… děti hledají puzzle pusy… ano je to pusa. A na co je pusa? … na mluvení.
Dnes si naposledy připomeneme, že Bůh s námi mluví. A také, že my můžeme mluvit s ním.
My teď můžeme děkovat Pánu Bohu že máme pusu a že můžeme mluvit. Můžeme Pánu Bohu poděkovat i tím, že mu dáme korunky do sbírky. Tyhle korunky se pak použijí na něco potřebného v církvi, aby to tady v nedělce bylo hezké! Učitel vybere sbírku a pak se modlí.

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY – Učitel 2
Pomůcky: 1 lidský maňásek, 4 plyšové kostky se 4 nej věcmi – vše je na místě
Nejdříve si řekneme 4 Nej. věci pomocí symbolů rukou (ukážeme 4 kostky s obrázky 4 nej věcí): 1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
Ve 4 rozích místnosti jsou 4 puzzle kostky. Děti jsou na startu. První dítě dostane maňáska a zkusí si s ním mluvit. Vybíhá a postupně běží od jedné kostičky ke druhé a u každé si zkusí mluvit s maňáskem a říkat spolu s ním jednu z nej. věcí.

5. 3 CHVÁLY z našeho CD – Učitelé
Bible, to je Boží dopis
Father God created the world
Halelujah

6. Čůrací pauza pro všechny děti (jdeme se všemi dětmi na WC)

7. Svačina
Děti mají vlastní svačinu.
8. Lekce – OPAKOVÁNÍ – Učitel 1
Pomůcky: karty, foto
DĚTI, KDYŽ MLUVÍM S BOHEM, TAK SE TOMU ŘÍKÁ MODLITBA. VŠICHNI SI ŘEKNEME MODLITBA.

Můžu s Bohem mluvit KDYKOLI – KARTY S DENNÍMI ČINNOSTMI JAKO PEXESO
(Děti otáčí karty a říkají, co dítě na obrázku dělá, učitel se ptá, jestli přitom můžu mluvit s Bohem, ANO)
Řekneme si spolu: „S Bohem můžu mluvit KDYKOLI.“

Můžu s Bohem mluvit jako s ČLENEM RODINY – foto od Zuzky, kdo to je … maminka… tatínek… strejda… babička … dědeček. Můžu mluvit s Bohem jako s tatínkem? … ANO. Můžu mluvit s Bohem jako Se strejdou? …ANO. Můžu s Bohem mluvit jako s babičkou nebo sestřičkou? ANO.
Řekneme si spolu: Můžu s Bohem mluvit jako s ČLENEM RODINY.

Můžu s Bohem mluvit jakkoli SE CÍTÍM.
Děti, podívejte se na můj obličej. Jak se asi cítím?
Veselý obličej – udělejte to se mnou … Můžu mluvit s Bohem, když jsem veselá? ANO
smutný obličej –
naštvaný obličej –
vyděšený obličej –
nadšeny (veselý obličej) –
Řekneme si spolu: „S Bohem můžu mluvit ať se cítím JAKKOLI.“

9. MODLITBA s polštářky a plyšákem – Učitel 1
Každé dítě si vezme polštářek a vybereme jednoho plyšáka. Společně si lehneme do kroužku tak, aby každé dítě sedělo na svém polštářku, učitel má plyšáka.
Děti, teď můžeme Pánu Bohu každý poděkovat, nebo ho poprosit o něco, nebo mu říct, jak se cítíme.
Učitel začne a posílá plyšáka. Pak každé dítě něco Bohu řekne.

10. VERŠ – podle Aktivity na procvičování veršů – Učitel 2
Verš: Volej ke mně a odpovím ti. (Jeremjáš 33:3 )

11. VYRÁBĚNÍ – Pusa se zuby a jazykem, procvičujeme s dětmi názvy (pusa, jazyk, zuby) – Učitelé
Pomůcky: 5 růžových čtvrtek, nastříhané červené jazyky, lepidla, bonbóny vextra
Před nedělkou: připravit si 1 vzor a šablony pusy a šablonky jazyka
Během nedělky: Děti dostanou šablonku z růžové čtvrtky, dostanou šablonky jazyka, který si tam nalepí. Pak na naznačené tečky si nalepí každé dítě 4-8 marshmallows a zvenku se napíše jméno a:
„Bůh se mnou mluví a já s ním.“ P.S. Děti mají tendenci bonbóny ujídat.
http://teachingmama.org/d-is-for/Zuzanka1

12. VIDEO – Hermie a Bezbožná kudlanka nábožná (video, 20 min)
v lekci jsme už nestihli…

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s