Lekce

LEKCE – Bůh mě má rád

20141106_090125Téma: Bůh mě má rád.
Hlavní myšlenka: „Bůh mě má rád./Bůh mě miluje.“
Verš: Bůh je láska. (1. Janova 4,8)

1. Přivítání s rolničkami (sklad) a písničkou „To je supr” – Učitelé
Pustí se písnička na CD, začne se zpívat a rozdávají se dětem rolničky. Pak učitel rolničky vybírá zpátky a ptá se: “Jak se jmenuješ rolničko?” Děti říkají svoje jména.

 

2. PRAVIDLA (DÍTĚ MÁ SVOU JMENOVKU SE 3 LEGO KOSTKAMI) – Učitel 2
Vysvětlíme dětem stručně a jasně pravidla: pokud dítě zlobí, přijde o jednu ze tří kostiček, pokud přijde o všechny, zavoláme do nedělky rodiče dítěte, aby si dítě odvedli k sobě a ten den již zůstali na dospěláckém programu. Pokud je dítě hodné a zůstanou mu všechny 3 kostičky, dostane na konci programu nálepku.

3. ÚVOD DO TÉMATU S HÁDANKAMI, SBÍRKA – hledání obrázku – Učitel 1
Pomůcky: papír s hádankou, obrázek dětí, obrázek srdíčka, vybarvit a rozstříhat na 8 ks, odměny pro ty, kdo uhádly (bonbóny)
Učitel: Děti, tady mám pro vás napsanou naši dnešní hádanku, která nám připomene, o čem jsme si povídali minule:
Bůh ________ _________. To znamená Bůh něco něco. Chybí tam 2 slova. To první slovo je tady tohle puzzle (učitel dá dětem puzzle z minula a oni složí srdíčko a společně hádají), … ano hádanka je Bůh miluje ________. Ale koho Bůh miluje? Koho Bůh miluje? To zjistíte, když najdete obrázek, který je tady někde schovaný v místnosti (v místnosti je dopředu schovaný obrázek dětí).
Ano …. hádanka je: Bůh miluje děti.
A teď my ukažte prstem, kdo je tady dítě? Ano… ty a ty a ty taky. To znamená, že Bůh miluje každého z vás. A o tom budeme dneska mluvit, že: Bůh mě miluje. Ukažte si na sebe prstíkem a řekněte: Bůh mě miluje.
My teď můžeme děkovat Pánu Bohu, že nás má taaaaaaaaaaaaaakhle moc rád.
Můžeme Pánu Bohu poděkovat i tím, že mu dáme korunky do sbírky. Tyhle korunky se pak použijí na něco potřebného v církvi, aby to tady v nedělce bylo hezké! Učitel vybere sbírku a pak se modlí.

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY – Učitel 2
Pomůcky: 4 kbelíky s obrázky 4 nej věcí, míčky
Děti naše dnešní téma je první z nejdůležitějších věcí, to si ale musíme 4 nej věci nejdřív všechny připomenout. Všechny 4 nej věci si teď spolu řekneme:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
Teď si zahrajeme hru (uprostřed místnosti je krabice s míčky, vedle krabice stojí děti, děti si udělají dvojice. Ve 4 rozích místnosti jsou kbelíky se obrázky 4 nej. Věcí. První dvojice si vezme z krabice jeden a jeden míček – každé dítě má jeden – a běží do prvního rohu místnosti s kbelíkem srdíčka, tam míčky hodí a řekne „Bůh mě miluje.“ Pak běží zpátky doprostřed, vezme si další 2 míčky a běží do druhého rohu místnosti, kde míčky hodí a řekne 2. nej věc. Takto oběhne všechny 4 kbelíky. Další dvojice jde buď až první dvojice je hotova, anebo s 2. učitelem ve chvíli, kdy má první dvojice půlku hotovu (první 2 kbelíky).

5. 3 CHVÁLY z našeho CD – Učitelé
Bible, to je Boží dopis
Father God created the world
Ať si velký nebo malý

6. Čůrací pauza pro všechny děti (jdeme se všemi dětmi na WC)

7. Svačina
Děti mají vlastní svačinu.

8. Lekce – Hraná scénka Bůh mě má rád / Evangelium – Učitelé
Jeden učitel je vypravěč, druhý je Bůh (kostým), 3.pomocník Eliška je člověk.
Udělá se srdíčko z polštářků, tam si stoupne Bůh i Eliška. Pak budeme potřebovat puzzle díly na most.
Roman: Děti, Bůh má rád každého člověka, třeba Elišku. Tady je Bůh a Eliška spolu. Děti myslíte, že Eliška je nějaká loutka v rukou Boha? Že Eliška musí dělat jen to, co Bůh chce?
….Yasmeira jako předvádí že hýbe s Eliškou. … ne, Eliška žádná loutka není a může dělat to, co sama chce. Může se rozhodnout dělat dobré věci
… Eliška obejme Yasmeiru…
ale může taky dělat zlé věci … Eliška bouchne Boha a urazí se a odejde od něho.
Když se k Bohu otočíme zády, odejdeme od něho a děláme špatné věci, tak se tomu říká hřích. Hřích je třeba když někomu ukradne hračku
… Eliška vezme plyšáka …nebo co je třeba ještě špatné? Co je hřích … ptáme se děti.
Eliška si nakonec stoupne 3 metry od Boha.
Děti, ale víte co strašného se stalo? Eliška už je daleko od Boha a nemůže k němu do srdíčka, hřích jí v tom brání, není v srdíčku. Eliška zhřešila.
Ale protože Bůh Elišku miluje, rozhodl se poslat svého syna Ježíše, on za Elišku zemřel a tím postavil most pro Elišku zpátky k Bohu. Ježíš za Elišku zemřel.
Eliška se díky Ježíši a mostu, který udělal může vrátit k Bohu.
… Eliška přejde po mostu zpátky k Bohu a obejme se s ním.
VÝZVA: Děti, je tu dneska někdo, kdo by se chtěl Bohu omluvit za ty špatné věci, které sám udělal? Kdo by chtěl poprosit Boha za odpuštění, přijmout Ježíše jako svého Pána a Spasitele a přejít po mostu zpátky k Bohu? Kdo by to chtěl udělat, ať se přihlásí
… děti, které se rozhodnou přijmout Ježíše do srdíčka, tak každý jednotlivě zopakuje po učiteli modlitbu a přejde po mostu k Bohu:
„Ježíši, odpusť mi, co jsem zlého udělal. Děkuju ti, žes za mě zemřel a udělal tak most zpátky k Bohu. Přijímám tě jako svého Pána a zachránce a jdu po mostu k Bohu. Amen.“

9. MODLITBA s polštářky ve tvaru srdíčka, s loutkou srdíčko – Učitel 1
Polštářky dáme za pomoci dětí na zem do tvaru srdíčka, všichni si společně sedneme dovnitř srdíčka. Učitel má maňáska srdíčko a modlí se první, pak předá srdíčko dítěti vedle a to pokračuje v modlitbě, např: Pane Bože, děkuju ti, že mě máš rád. / Pane Bože, děkuju ti, že mě miluješ./ Pane Bože, děkuju ti, že mě tak miluješ, žes poslal svého Syna Ježíše, aby za mě zemřel.

10. VERŠ – podle Aktivity k procvičování veršů – Učitel 2
Verš: Bůh je láska. (1. Janova 4,8)

11. VYRÁBĚNÍ – Skládačka se 4 nej věcmi – Učitelé
Pomůcky: lepidla, pastelky, komponenty (srdíčko, barevné izolepy)
Před nedělkou: připravit si zbývající skládačky a jednotlivé komponenty
Děti dostanou základ skládačky (AR připraví), společně si spolu s dětmi říkáme:
Bůh mě miluje – na první stranu skládačky se nalepí srdíčko.
Zhřešil jsem – na druhou stranu skládačky pomůžeme dětem nalepit Xko z černé lepící izolepy
Ježíš za mě zemřel – rozevřeme skládačku a z červené lepící izolepy pomůžeme dětem nalepit kříž jako most mezi oběma stranami.
Musím se rozhodnout jít za Ježíšem – nakonec se rozloží vnitřní část skládačky tak, že vznikne vykřičník a ten si děti pastelkou obtáhnou.
Nakonec si každé díte vyzkouší svou skládačku rozložit a říká všechny 4 nej věci.

Zanechat Odpověď

