Lekce

LEKCE – Ježíšův křest

Téma: Ježíšův křest
Hlavní myšlenka: Křtem ukazujeme, že věříme Ježíši.
Verš: Musím být tam, kde jde o věc mého Otce. Lk 2,49
Marek 1:9-11

1. Přivítání s rolničkami (sklad) a písničkou „To je supr” – Učitelé
Pustí se písnička na CD, začne se zpívat a rozdávají se dětem rolničky. Pak učitel rolničky vybírá zpátky a ptá se: “Jak se jmenuješ rolničko?” Děti říkají svoje jména.

2. PRAVIDLA (NOVÝ SEMAFOR) – Učitel 1
a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. ÚVOD DO TÉMATU SE SCÉNKOU, SBÍRKA – Učitel 2
Pomůcky: Školní aktovka, miska s vodou
1 pomocník si vezme aktovku a chodí po místnosti. Učitel se ptá:
Děti, co to má Eliška na zádech? … batoh. Ale tohle není ledajaký batoh, je to školní taška. Kam asi chodí holka nebo kluk, která má na zádech školní tašku? Kam ji nosí? …. do školy.
Vidíte školní taška nám ukazuje, že někdo chodí do školy.
A my si dneska povíme o něčem, čemu se říká křest a co to ukazuje. Všichni si společně řekneme: křest.
Děti, zůstal Ježíš miminko? Nene. Ježíš nezůstal miminko, ale rostl.
Pojďte ukážeme si spolu, jak rostl, dřepněte si na bobek a vytahujeme se do výšky a rosteme…
Až nakonec Ježíš vyrostl, pořád se připravoval na svojí práci od Boha. Připravoval se i křtem. A co to ten křest vlastně je? To se dneska dozvíme, ale prozradím vám, že to má něco společného s tímhle … (učitel si namočí ruku v misce a malinko děti postříká)? Co to je? …. voda.

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU BĚHACÍ HRY – Učitel 2
Děti nejdříve si zopakujeme 4 nej věci. Všechny 4 nej věci si teď spolu řekneme:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
Abychom si 4 nej věci zapamatovali, zahrajeme si teď jednu hru…

5. 3 CHVÁLY z CD – Učitelé
Bible, to je Boží dopis
Ať si velký nebo malý
Byl jsem stvořen, abych tebe uctíval

6. Čůrací pauza pro všechny děti (jdeme se všemi dětmi na WC)

7. Svačina – děti mají vlastní

8. Lekce – Ježíšův křest – Učitel 1
Pomůcky: Obrázky z příběhu na počítači
Děti, školní aktovka ukazuje všem kolem nás, že chodíme do školy. Křest všem okolo ukazuje, že věříme Ježíši a tomu, co pro nás udělal. Ježíš za nás zemřel za kříři a zachránil nás. Ježíš sám se taky nechal pokřtít, když vyrostl, protože se chtěl dobře připravit na svou Boží práci.
V poušti žil Jan, Ježíšův bratranec, který měl jako oblečení velbloudí srst a jedl kobylky a med.
Děti, kdo jste někdy jedl med? … Já taky, ale kobylky teda ne!!! Jan v poušti u řeky křtil lidi vodou. Jednou tam přišel také Ježíš. Jan pokřtil Ježíše v řece. Když Ježíš vycházel z vody, z nebe sestoupila holubice a ozval se hlas Boha Otce z nebe: „Ty jsi můj Syn, Milovaný.“
Ježíš se nechal pokřtít, protože se připravoval na Boží práci. Křtem ukázal ostatním, že je Boží Syn a že patří Bohu. I my, větší děti a dospělí křtem ukazujeme, že věříme Ježíši a patříme mu.

9. MODLITBA – Učitel 1
Pomůcky: modrá látka (voda), fotka z křtu
Udělá se kruh z modré látky, děti sedí v kroužku, chytnou se za ruce:
– Děti viděly jste vy samy někdy nějaký křest? Ukážu Vám fotku z 1 křtu. Poznáte, kdo tam je? …. Magda. Bylo před 1 rokem a Magdě bylo 8 let, když byla pokřtěna. Vy až budete větší můžete se taky nechat pokřtít.
– Děti poděkujeme teď spolu Ježíši za to, že se připravoval na svojí práci. Že poslechl Boha a nechal se pokřtít. Poprosíme ho, aby i nám ukázal čas, kdy se máme nechat pokřtít i my.
Učitel se modlí za dětí.

10. VERŠ se stopami a modrou látkou (vodou) – Učitelé
Verš: Musím být tam, kde jde o věc mého Otce. Lk 2,49
Pomůcky: stopy nalepené na podlaze, voda – látka
Po podlaze v místnosti je z minula nalepených 7 stop. 2 dospělí stojí a drží látku výš, pod ní jsou stopy, děti přeskáčou a při tom říkají verš. Nakonec zase vyskočí z vody. Pak jde další dítě.
„Děti, v křtu šlo o Boha Otce a Ježíš chtěl svého Nebeského tatínka poslechnout, proto se nechal pokřtít. My teď skočíme do vody – pod látku – a pod tou vodou přeskáčeme po stopách veršík a odříkáme ho a nakonec vystoupíme z vody, stejně jako Ježíš, když byl pokřťen.“

11. VYRÁBĚNÍ – Holubice sestupuje na Ježíše – Učitelé
http://www.blessingsoverflowing.com/sunday-school-crafts-shape-dove-jesus-baptism/
Pomůcky: 10 x papírová talíř, 10 x papír na skládání varhánků, nalepovací oči (oči a lepidla?), dospělácké nůžky, žlutý papír na zobáček (vše v církvi)
Před nedělkou připravíme vzor a nastříháme papíry (zobák, křídla obdélníky). Přehneme všechny talíře a nastřihneme v nich díru na provlečení křídel, radši větší než menší. Oproti návodu není třeba vystřihovat kruh.
Každé dítě dostane pap. talíř s dírou. Na jeden konec z obou stran nalepí 2 oči a zobák. Pak dostane bílý obdélník a ten za pomoci učitele skládá na varhánky – křídla. Pak prostrčí nastřiženými dírkami křídla. Můžeme na holubici napsat jméno a „Ježíšův křest.“

 

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s