Lekce

LEKCE – Ježíš uzdravuje slepého Bartimea

Téma: Ježíš uzdravuje slepého Bartimea Two Blind men b+w AR
Hlavní myšlenka: Ježíš řekl: „Jdi, tvá víra tě uzdravila.“
Verš: Jeho jizvami jsme uzdraveni. Iz 53,5 (EKU)
Marek 10:46-52

1. Přivítání s rolničkami (sklad) a písničkou „To je supr” – Učitelé
Pustí se písnička na CD, začne se zpívat a rozdávají se dětem rolničky. Pak učitel rolničky vybírá zpátky a ptá se: “Jak se jmenuješ rolničko?” Děti říkají svoje jména.

2. PRAVIDLA (NOVÝ SEMAFOR) – Péťa
a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. ÚVOD DO TÉMATU S NÁZORNÝM PŘÍKLADEM, SBÍRKA – Adél
Pomůcky: baterka (plus baterie), mandarinka, plyšák
Děti, dnes si budem vyprávět o Ježíšovi a jednom slepém klukovi, Bartimeovi. Kdo ví, co je to slepý? Co to znamená? … ano, nevidíš. Pojďte, ukážeme si spolu, jaké je to těžké nic nevidět. Udělejte si dvojice (Přesuneme se do chodby, kde je v jednom rohu plyšák a ve druhém mandarinka, učitel zasvítí směrem k rohu, kde je plyšák). Děti, co tam v tom rohu asi je? Co myslíte? Hádejte …
Tak půjdeme blíž a podíváme se. Je to plyšák a sáhněte si, jaký je měkký a hebký. Slepí lidé vidí jen tmu a občas nějaké rozmazané čmouhy, jako jsme my viděli rozmazaně plyšáka v dálce ve tmě. Slepí lidé ale mohou na věci sahat a cítit je, jako my jsme si ohmatali plyšáka. Učitel zasvítí směrem k druhému rohu. Děti, co to tam je? Co myslíte? Hádejte … Je to něco k jídlu? Půjdeme se podívat. Je to mandarinka. Každý si na ni sáhněte a přivoňte si. Slepí lidé nevidí dobře, ale mohou si věci osahat, k věcem přivonět a taky je ochutnat. Každý si teď vezměte kousek mandarinky a ochutnejte ji.
My se teď vrátíme do třídy a poděkujeme Bohu, že si na věci můžeme sáhnout, cítit je, ochutnat je a taky je vidět. Poděkovat Pánu Bohu můžeme i tím, že mu dáme korunky do sbírky. Korunky se pak použijí na věci tady v nedělce, třeba se koupí nálepky, odměny nebo barevné papíry. Ale co se stalo s tím slepým klukem Bartimeem a Ježíšem? Za chvíli se to dozvíme.

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU BĚHACÍ HRY – Péťa
Děti nejdříve si zopakujeme 4 nej věci. Všechny 4 nej věci si teď spolu řekneme a ukážeme na rukou:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
Abychom si 4 nej věci zapamatovali, zahrajeme si teď jednu hru:
Děti stojí na jednom konci místnosti u dveří u koše žáby. Na druhé straně místnosti je stůl a na něm je velké dřevěné puzzle se 4 dílky (4 nej věci), na stole se nechá 1. dílek (Bůh mě miluje). První dítě vyběhne a běží ke stolku, tam musí správně zasadit dílek do puzzle. Běží zpět, učitel dílek vyndá ven a pak běží další dítě. Až se všichni vystřídají, připraví se na stůl místo 1. dílku se 2. dílek (Zhřešil jsem). A děti zase postupně všechny běhají. … Puzzle vypadá to asi takto, jen to má jen 4 dílky, ukážeme si na místě:

5. 3 CHVÁLY z našeho CD – Učitelé
Ať si velký nebo malý – CD
Špička – CD
Silný Bůh, je náš Bůh – CD

6. Čůrací pauza pro všechny děti (jdeme se všemi dětmi na WC)
7. Svačina – děti mají vlastní

8. Lekce – Ježíš uzdravuje slepého Bartimea – Adél, Péťa
Pomůcky: Příběh s obrázky a scénka
Hábit na Bartimea, hůl, sluneční brýle, plášť – Péťa, lidé – děti – šátky, Ježíš – 1 dítě – hábit na Marii
Péťa hraje Bartimea a předvádí, co Adél říká podle obrázků. Děti hrají lidi kolem, 1 dítě hraje Ježíše.
Tymaios a jeho žena měli krásného syna, jmenoval se Bartimaios. Bartimaios ale nic neviděl, byl slepý. Když vyrostl, nemohl pracovat, protože byl slepý. Tak seděl u cesty a lidi, co šli kolem prosil o peníze. Jednou šlo okolo spoustu lidí. Bartimeovi lidé řekli, že tam jde i Ježíš. A tak Bartimeus volal:
„Ježíši, pomoz mi!“ Lidé mu ale říkali: „Buď zticha!“ …. pššššššt ………Bartimeus ale křičel o to víc:
„Ježíši, pomoz mi!“
Ježíš řekl: „Zavolejte ho ke mně!“ … Bartimeus vstal, odhodil plášť a šel k Ježíši.
Ježíš se ho zeptal: „Co chceš, abych pro tebe udělal?“ … Bartimaios řekl: „Ať vidím.“ … A co se stalo? Zázrak.
Ježíš řekl: „Jdi, tvá víra tě uzdravila.“ A hned viděl a šel za Ježíšem.
Děti, co se stalo s Bartimaem? Byl pořád slepý? Ne, Ježíš ho uzdravil. Byla to víra v Ježíše, která slepého Bartimea uzdravila. Děti, viděli jsme, že Ježíš uzdravil Bartimea. Může uzdravit i každého z nás. Když budeme věřit, že nás Ježíš uzdraví, stane se to. Věci budou tak, jak jim my věříme. Ježíš nás uzdravuje. Aby se to opravdu stalo, musíme mít víru, že nás Ježíš uzdraví.

9. MODLITBA S PLÁŠTĚM – Adél
Děti stojí v kroužku. Učitel (Adél je jako Ježíš) a je uprostřed. Druhý učitel (Péťa) má plášť.
Adél: „Péťo, zavolej na Ježíše: Ježíši, pomoz mi!“
Ježíš nám říká: „Co chceš, abych pro tebe udělal?“ Péťa odhodí plášť, jde k Ježíši a řekne: „Ať …..“
Adél (jako Ježíš) řekne: „Jdi, tvá víra tě uzdravila.“ Pak si to zkouší takto každé dítě.
Nakonec se modlí učitel: „Pane Ježíši, děkujeme ti, že uzdravuješ. Chceme se naučit používat svojí víru a být uzdraveni v každé chvíli v životě. Prosíme tě, pomoz nám. Amen

10. VERŠ – Péťa
Verš: Jeho jizvami jsme uzdraveni. Iz 53,5 (EKU)
Pomůcky: stopy (už hotové, obrázek jizvy/ukázat vlastní jizvu)
Děti, víte, co je to jizva?
Jizva je místo, kde jsme se odřeli nebo řízli a to místo se uzdraví a je tam nová kůže. Ale ta nová kůže je světlá a proto vypadá jinak než kůže okolo. Té světlé kůži se říká jizva. Podívejte se, takhle vypadá jizva. Máte někdo někde nějakou jizvu? Ukažte mi ji. Teď si tu svou jizvu držte a zaskáčeme si s držením jizvy nový verš. Až budeme skákat podruhé, dostane každý odměnu.
Po podlaze v místnosti je z minula nalepených 5 stop. Děti skáčou po jednom, první dítě si chytne svou jizvu a odskáče verš (1 stopa = 1 slovo z verše). Pak jde další dítě. Po odskákání ve druhém kole dostane dítě odměnu.

11. VYRÁBĚNÍ – Bartimeus už vidí – Učitelé
Pomůcky: 10 šablon, 10 dřívek (rukojeť), izolepa, (sešívaška), pastelky
Každé dítě dostane šablonu, tam si udělá u slepého bartimea řasy a smutnou pusu. U vidícího Bartimea si udělá veselou pusu. Pak si oba vybarví. Potom učitel pomůže nalepit dřívko izolepou a oba Bartimey zvenku slepit. Lze podepsat a napsat nápis:
Ježíš řekl: „Jdi, tvá víra tě uzdravila.“

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s