Lekce

LEKCE – Ježíš uzdravuje ochrnutého

Téma: Ježíš uzdravuje ochrnutého
Hlavní myšlenka: Ježíš viděl víru kamarádů a uzdravil ochrnutého.“
Verš: Jeho jizvami jsme uzdraveni. Iz 53,5 (EKU)
Marek 2:1-12

1. Přivítání s rolničkami (sklad) a písničkou „To je supr” – Učitelé
Pustí se písnička na CD, začne se zpívat a rozdávají se dětem rolničky. Pak učitel rolničky vybírá zpátky a ptá se: “Jak se jmenuješ rolničko?” Děti říkají svoje jména.

2. PRAVIDLA (NOVÝ SEMAFOR) – Učitel 2
a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. ÚVOD DO TÉMATU S NÁZORNÝM PŘÍKLADEM, SBÍRKA – Učitelé
Pomůcky: panenka v dětském kočárku
Učitel jede s panenkou v kočárkem (Míša). Roman se ptá:
Děti, víte proč je ta panenka v kočárku? Proč jsou miminka v kočárku? … protože ještě neumí chodit.
Postupně se to učí a sílí jim nožičky.
Ukažte mi, jak vy máte silné nohy.
Sáhněte si na palce u nohou … děti si dřepnou a dotknou se palců u nohou.
Teď všichni spolu vyskočíme, co nejvýš.
A teď mi ukažte, kde máte kolena.
A teď se zkusíme vytáhnout a stoupnout si na špičky.
A kdo umí stát na jedné noze?
Tak to vidíte, nožky nám krásně fungují. Takhle krásně je Bůh stvořil.
Ale představte si, že dneska se Ježíš setká s jedním klukem, kterému nožky nesloužily dobře. Prostě mu nefungovaly a on nemohl chodit, i když už dávno nebyl miminko. Tomu se říká ochrnutý.
Všichni si společně řekneme: „ochrnutý“. Uvidíme, co se stane, když se setká s Ježíšem.
My teď poděkujeme Bohu, že máme nožičky a že nám dobře fungují. Pán Bůh nám je stvořil, to on nám je dal. Poděkovat Pánu Bohu můžeme i tím, že mu dáme korunky do sbírky. Korunky se pak použijí na věci tady v nedělce, třeba se koupí nálepky, odměny nebo barevné papíry.

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU BĚHACÍ HRY – Míša
Děti nejdříve si zopakujeme 4 nej věci. Všechny 4 nej věci si teď spolu řekneme a ukážeme na rukou:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
Abychom si 4 nej věci zapamatovali, zahrajeme si teď jednu hru:

5. 3 CHVÁLY z našeho CD – Učitelé
Ať si velký nebo malý
Špička
Hosana

6. Čůrací pauza pro všechny děti (jdeme se všemi dětmi na WC)

7. Svačina – děti mají vlastní

8. Lekce – Ježíš uzdravuje ochrnutého – Učitel 1
Pomůcky část 1: Počítač a příběh na videu https://www.youtube.com/watch?v=Ve7I4r6BEjc
Pomůcky část 2: 2 panáčkové (předpřipravení na vyrábění), pěnové puzzle kostky, provázky
Děti, vzpomínáte na toho ochrnutého kluka z úvodu? Dívejte se pozorně na video a zkuste uhodnout, co se s ním stalo? … děti se dívají na video.
Děti, co se stalo? … Ježíš ho uzdravil. Jak se dostal k Ježíši? … přes střechu… Kdo ho přinesl? …4 kamarádi.
Děti, my si spolu ten příběh znovu zahrajeme:
(dopředu si připravíme z pěnových puzzle dílků krychli s chybějící přední stranou, dovnitř dáme 1 panáčka – Ježíše, připravíme si 2.panáčka na lůžku, na kterém jsou přivázané dlouhé provázky, aby to mohly děti držet, krychli seshora přikryjeme papírem, učitel začne vyprávět příběh:)
Marek 2:1  A když po několika dnech opět vstoupil do Kafarnaum, rozneslo se, že je doma.
2  A hned se shromáždilo mnoho lidí, takže už nebylo místo ani přede dveřmi. A mluvil k nim Slovo.
3  Tu přicházeli lidé a nesli k němu ochrnutého; nesli ho čtyři. – 4 DĚTI VEZMOU PROVÁZKY
4  A protože ho k němu pro zástup nemohli přinést, odkryli střechu tam, kde byl, prorazili otvor a lehátko, na kterém ochrnutý ležel, spustili dolů. – DĚTI ODKRYJÍ PAPÍR ZE STŘECHY A SPUŠTĚJÍ LŮŽKO
5  Když Ježíš viděl jejich víru, řekl ochrnutému: „Synu, tvé hříchy jsou odpuštěny.“
6  Seděli tam někteří z učitelů Zákona a uvažovali ve svých srdcích: 7  „Proč takhle mluví? Rouhá se! Kdo je mocen odpouštět hříchy, ne-li jediný: Bůh.“ 8  Ježíš hned svým duchem poznal, že takto uvažují, a řekl jim: „Proč tak uvažujete ve svých srdcích? 9  Co je snadnější? Říci ochrnutému: ‚Tvé hříchy jsou odpuštěny‘, nebo říci: ‚Vstaň, vezmi své lehátko a choď‘? 10  Abyste však věděli, že Syn člověka má pravomoc odpouštět hříchy na zemi …“, říká ochrnutému: 11  „Tobě pravím: Vstaň, vezmi své lehátko a jdi do svého domu.“ – UČITEL POSTAVÍ PANÁČKA Z LŮŽKA A JAKO S NÍM ODEJDE.
12  On vstal, vzal hned své lehátko a přede všemi vyšel, takže tím byli všichni ohromeni, oslavovali Boha a říkali: „Něco takového jsme ještě nikdy neviděli.

9. MODLITBA S VOZÍČKEM – Učitelé
Učitel jako hraje Ježíše. Vozík se dá k žábě (odpadkový koš). 1 dítě si sedne do vozíčku. 4 děti a zbylí učitelé jemně dotáhnout vozíček s dítětem k učiteli a učitel se ptá dítěte: „Jak ti má Bůh pomoct? Co potřebuješ?
Dítě ve vozíku něco řekne, učitel se za dítě pomodlí a dítě vyleze z vozíku.
Pak se odveze vozík k žábě a do vozíku si sedne další dítě a jiné 4 děti s učiteli ho vezou.
Můžeme zkoušet, že se za dítě modlí další pomocník a pak i děti samy. Nakonec říká učitel:
„Děti vidíte, že jste jako kamarádi pomohli ostatním dostat se k Ježíši. Taky jste se pak za sebe navzájem modlili. Vaši víru Bůh viděl a vašim kamarádům pomůže.“
Nakonec se modlí učitel: „Pane Ježíši, děkujeme ti, že nás uzdravuješ. Děkujeme ti za naše kamarády, kteří nám pomáhají a kteří ti věří. Prosíme tě, pomoz nám být také dobrými kamarády, co ti věří. Amen“

10. VERŠ – Učitel 2
Verš: Jeho jizvami jsme uzdraveni. Iz 53,5 (EKU)
Pomůcky: stopy (už hotové)
Děti, no a my máme nožičky pěkně zdravé, dobře nám slouží a můžeme s nimi skákat. Proto si polsu zaskáčeme dnešní verš.
Po podlaze v místnosti je z minula nalepených 5 stop. Děti skáčou po jednom, první dítě odskáče verš (1 stopa = 1 slovo z verše). Pak jde další dítě. Po odskákání ve druhém kole dostane dítě odměnu.

11. VYRÁBĚNÍ – Ochrnutý muž – Učitelé

Pomůcky: 20 brček, 10 pruhů čtvrtky, děrovačka, 15 plyšových drátů
Před nedělkou si uděláme 2 vzory
Každé dítě dostane 2 brčka a 1 pruh čtvrtky už s předpřipravenými dírkami, kam zastrkává brčko na jedné straně a druhé na druhé straně. Tak vznikne lůžko. Pak dítě dlouhý dostane plyšový drát a krátký plyšový drát (polovina dlouhého) a zamotáním udělá postavu. Nakonec lůžko podepíšeme
Můžeme na lehátko napsat: Ježíš viděl víru kamarádů a uzdravil ochrnutého.“

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s