Lekce

LEKCE – Ježíš se svými učedníky prožívá poslední večeři

Vecere_Pane_craftTéma: Ježíš se svými učedníky prožívá poslední večeři
Hlavní myšlenka: Ježíš dal svoje tělo a krev za nás.
Verš: Kristus, náš velikonoční Beránek, byl za nás obětován. 1.K 5,7
Lukáš 22, 8-20

1. Přivítání s rolničkami a písničkou „To je supr” – Učitelé
Pustí se písnička na CD, začne se zpívat a rozdávají se dětem rolničky. Pak učitel rolničky vybírá zpátky a ptá se: “Jak se jmenuješ rolničko?” Děti říkají svoje jména.

2. PRAVIDLA (SEMAFOR) – Učitel 2
a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. ÚVOD DO TÉMATU S NÁZORNÝM PŘÍKLADEM, SBÍRKA – Učitel 1
Pomůcky: 4 velikonoční taštičky
Děti, teď si zahrajeme takovou hru, tady v místnosti jsou schovány 4 taštičky s velikonočními věcmi. Všechny je teď zkusíme najít a doneseme je sem doprostřed na stolek. …
Podíváme se, co tady máme: zajíčka, vajíčko, kuřátko a beránka. To jsou všechno věci, které vidíme na Velikonoce, že? Velikonoce se opravdu blíží.
Teď z těch věcí zkuste uhodnout jednu věc, která doopravdy ukazuje, proč slavíme Velikonoce? O Velikonocích zemřel Ježíš za naše hřích. Které zvířátko nebo věc to ukazuje? … beránek.
Ano je to beránek. O beránkovi jsme si povídali už minule a představte si, že beránek se objeví i v dnešním příběhu, který se stal mnohem mnohem později. Řekneme si spolu: beránek.
Děti, my teď poděkujeme Bohu. Poděkovat Pánu Bohu můžeme i tím, že mu dáme korunky do sbírky. Korunky se pak použijí na věci tady v nedělce, třeba se koupí odměny nebo věci na vyrábění.

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU AKČNÍ HRY – Učitel 2
Děti nejdříve si zopakujeme 4 nej věci. Všechny 4 nej věci si teď spolu řekneme a ukážeme na rukou:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
Abychom si 4 nej věci zapamatovali, zahrajeme si teď jednu hru: …

5. 3 CHVÁLY z CD – Učitelé
Byl jsem stvořen
Hosana
Ať si velký nebo malý

6. Čůrací pauza pro všechny děti (jdeme se všemi dětmi na WC a všichni si umyjí ruce)

7. Svačina – děti mají vlastní svačinu

8. Lekce – Ježíš se svými učedníky prožívá poslední Večeři – Učitel 1
Pomůcky: podnos, na ukázku pitta chleba, plyšový beránek, kalich s vínem, 6 obrázků 
Děti sedí kolem stolu.
Děti, nejdřív mám pro vás 2 hádanky před svačinou (učitel ukáže na různé čísti těla a jmenuje je).
Děti, co to celé je? … moje tělo. Všichni si společně řekneme: „Moje tělo.“
Druhá hádanka je, když se třeba škrábnu do ruky, do prstu, co se tam stane? Co tam na tom místě teče? …krev. Všichni si společně řekneme: „Moje krev.“ Děti, tyhle 2 věci si dnes pamatujte, ještě o nich uslyšíme.
Na začátku jsme se říkali, že Velikonoce nám ukazuje beránek. Izraelci beránka jedli při odchodu z Egypta, protože je tehdy beránkova krev ochránila před smrtí. To co se tehdy stalo, si Izraelci každý rok připomínají a proto si to připomínal a slavil i Ježíš se svými přáteli učedníky.
Obrázek 1 – Ježíš řekl svým kamarádům učedníkům: „Jděte a připravte nám všem beránka k jídlu.“
Učedníci se ale ptali: „Kde budeme jíst?“
Obrázek 2 – Ježíš řekl: „Běžte do města a tam potkáte pána s džbánem na vodu. Běžte za ním až do domu.“
Obrázek 3 – Ježíš pokračoval: „Až přijdete do domu, hledejte pána domu a řekněte mu: „Kde je místo, kde by Ježíš mohl jíst velikonočního beránka se svými učedníky?
Obrázek 4 – Pán vás vezme do místnosti, kde už bude prostřeno.“ A učedníci našli všechno tak, jak Ježíš říkal, pána s vodou, dům, pána domu i prostřenou místnost. Tam připravili beránka k jídlu.
Obrázek 5 – Pak do domu přišel Ježíš a ostatní učedníci na večeři.
DĚTI, HÁDEJTE, CO JEŽÍŠ S UČEDNÍKY JEDL?…VY MÁTE SVAČINU, CO MÁTE? CO ASI JEDL JEŽÍŠ? CO PIJETE? CO ASI PIL JEŽÍŠ S UČEDNÍKY? … podnos s věcmi: BERÁNKA, CHLEBA A VÍNO
Obrázek 6 – Ježíš věděl, že je to poslední večeře před jeho ukřižováním a smrtí za nás. Řekl:
„Přeju si s vámi jíst tohoto beránka, protože už ho od teď nebudu jíst dokud nepřijde Boží království.“ Pak vzal chleba, pomodlil se a poděkoval za jídlo a řekl: „Ten chleba je moje tělo, které dávám za vás.“ Nakonec vzal víno a řekl: „To víno je moje krev, která teče namísto vás.“ Když to budete někdy jíst a pít, vzpomeňte si na mě.“ Řekneme si spolu: Ježíš dal svoje tělo a krev za nás.
DĚTI, MY DNESKA NEBUDEME JEŠTĚ JÍST ANI CHLEBA, ANI BERÁNKA, ANI PÍT VÍNO. TOHLE DĚLAJÍ NAHOŘE RODIČE. VY TO MŮŽETE UDĚLAT, AŽ BUDETE VĚTŠÍ A BUDETE CHTÍT, ABY JEŽÍŠ PŘIŠEL DO VAŠEHO SRDÍČKA. AŽ SI BUDETE JISTÍ, CO ZNAMENÁ JEHO KREV A TĚLO, KTERÉ DAL ZA NÁS.

9. VERŠ – Učitel 2
Verš: Kristus, náš velikonoční Beránek, byl za nás obětován. 1.K 5,7
Pomůcky: stopy, plyšový beránek (už hotové nebo na místě)
Děti dneska budeme skákat verš s plyšovým beránkem, protože verš je o Ježíši, našem velikonočním beránkovi. Vezmete si beránka do ruky a odskáčete verš po stopách.
Po podlaze v místnosti je z minula nalepených 8 stop. Děti chodí po jednom (1 stopa = 1 slovo z verše). Pak jde další. Po druhém kole dostanou děti odměnu.

10. MODLITBA S PLYŠOVÝM BERÁNKEM – Učitel 1
Sedíme na zemi v kroužku, učitel má v ruce beránka a první se modlí.
Děti, každý poděkujeme Pánu Bohu za Ježíše, že dal svoje tělo a krev za nás. Např.: Pane Bože, děkuju ti za Ježíše, že nás zachránil. / Pane Bože, děkuju ti za Ježíše, že je náš velikonoční beránek…
Nakonec lze společně říct verš: Kristus, náš velikonoční Beránek, byl za nás obětován. 1.K 5,7

11. VYRÁBĚNÍ – Spojovačka chléb a víno – Učitelé
Pomůcky: 12 šablonek, voskovky, pastelky,
Před nedělkou: nastříhat šablonky
Během nedělky: Každé dítě dostane šablonku a vezme si voskovku. Společně všichni začínáme počítat od 1 do 24 a přitom spojujeme čísla do obrázku. Děti, co se nám na obrázku objevilo? Víno a chleba. Teď si je vybarvíme.
Nakonec učitel dítě podepíše, napíše verš a chleba=tělo Ježíše, víno=krev Ježíše.

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s