Lekce

LEKCE – Ježíšovo ukřižování a vzkříšení

Téma: Ježíšovo ukřižování a vzkříšení Cross_craft_Ris
Hlavní myšlenka: Ježíš dal svoje tělo a krev za nás.
Verš: Kristus, náš velikonoční Beránek, byl za nás obětován. 1.K 5,7
Lukáš 22,39 – 24,7

1. Přivítání s rolničkami a písničkou „To je supr” – Učitelé
Pustí se písnička na CD, začne se zpívat a rozdávají se dětem rolničky. Pak učitel rolničky vybírá zpátky a ptá se: “Jak se jmenuješ rolničko?” Děti říkají svoje jména.

2. PRAVIDLA (NOVÝ SEMAFOR) – Yasmeira, plus případně ve spolupráci s dětmi
a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. ÚVOD DO TÉMATU S NÁZORNÝM PŘÍKLADEM, SBÍRKA – Učitel 1
Pomůcky: počítač s obrázky a zvuky zvířat
Děti, teď si zahrajeme takovou hru, já vám vždycky ukážu zvířátko a vy mi řeknete, jak se jmenuje. A potom se vás zeptám, jaký dělá to zvířátko zvuk, vy mi ho ukážete a já vám pak ukážu, jestli je to opravdu správný zvuk:)
Tak děti, a jaká tam všechny byla zvířátka? Kůň… kravička… kočka… kohout… kachna… pes… beránek.
Teď z těch zvířátek vyberte jedno, které doopravdy ukazuje, proč slavíme Velikonoce? O Velikonocích zemřel Ježíš za naše hřích. Které zvířátko to ukazuje? … beránek. A jak dělá beránek? …béééééé:)
Ano je to beránek. O beránkovi jsme si povídali už dvakrát a představte si, že beránek se obeví i dneska, ale tenhle dnešní beránek bude hodně vzácný. Řekneme si spolu: beránek.
Děti, my teď poděkujeme Bohu, že máme kolem sebe krásná zvířátka. Poděkovat Pánu Bohu můžeme i tím, že mu dáme korunky do sbírky. Korunky se pak použijí na věci tady v nedělce, třeba se koupí odměny nebo věci na vyrábění.

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU AKČNÍ HRY – Učitel 2
Děti nejdříve si zopakujeme 4 nej věci. Všechny 4 nej věci si teď spolu řekneme a ukážeme na rukou:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
Abychom si 4 nej věci zapamatovali, zahrajeme si teď jednu hru:
……………………………..

5. 3 CHVÁLY z CD – Učitelé
Father God created the world
Hosana
Ať si velký nebo malý

6. Čůrací pauza pro všechny děti (jdeme se všemi dětmi na WC a všichni si umyjí ruce)

7. Svačina – děti mají vlastní svačinu

8. Lekce – Ježíšovo ukřižování a vzkříšení – Učitel 1
Pomůcky: obrázky
Děti sedí kolem stolu.
Děti, minule jsme si povídali, jak Ježíš večeřel se svými kamarády učedníky splečně večeři – beránka, chleba a víno. Dnes si řekneme, co se stalo po večeři.
Obrázek 1 – Po večeři šel Ježíš se svými kamarády učedníky do zahrady a modlil se tam. Ale učedníci usnuli. Děti ukažte mi. Jak vypad, že někdo spí… děti ukazují.
Obrázek 2 – Pak ale do zahrady přišli vojáci a Ježíše zajali a odvedli k vladařům země.
Obrázek 3 – Tam byli lidé, co chtěli Ježíše zabít a lhali o něm.
Obrázek 4 – Pak mu další vojáci nadávali, byli ho a nasadili mu bolavou korunu z trní. Děti, co děláte, když vás něco hodně zabolí? … auuuuu. Děti křičí au. Ježíše to taky moc bolelo.
Ale i když byl spravedlivý a neměl žádnou vinu, vladaři ho odsoudili, odsoudili ho k smrti.
Obrázek 5 – Spolu s dalšími 2 zločinci ho odsoudili k smrti na kříži a ukřižovali. Když Ježíš visel na kříži, udělala se veliká tma, jako když se zatmí slunce. Ježíš nakonec řekl: „Otče, do tvých rukou odevzdávám svého ducha.“ A zemřel. Dali ho pak do hrobu a ten zavřeli velikým kamenem místo dveří.
Děti tohle by byl moc smutný konec Ježíšova života, ale představte si, že to konec není!
Obrázek 7 – Tradáááá. Po 3 dnech byl kámen odvalený a co to? Hrob je prázdný? Ale kde je Ježíš?
Obrázek 8 – Bůh ho vzkřísil a znovu živý Ježíš se ukázal svým kamarádům učedníkům, viděli, že Ježíš žije! Moc se radovali. Huráááááá. Zavoláme všichni Hurááááááá.
Děti Ježíš zemřel namísto nás, za naše hříchy. Řekneme si spolu: Ježíš dal svoje tělo a krev za nás.

9. VERŠ – Učitel 2
Verš: Kristus, náš velikonoční Beránek, byl za nás obětován. 1.K 5,7
Pomůcky: stopy, plyšový beránek
Děti dneska budeme skákat verš s plyšovým beránkem, protože verš je o Ježíši, našem velikonočním beránkovi. Vezmete si beránka do ruky a odskáčete verš po stopách.
Po podlaze v místnosti je z minula nalepených 8 stop. Děti chodí po jednom (1 stopa = 1 slovo z verše). Pak jde další. Po druhém kole dostanou děti odměnu.

10. MODLITBA S PLYŠOVÝM BERÁNKEM – Učitel 1
Sedíme na zemi v kroužku, učitel má v ruce beránka a první se modlí.
Děti, každý poděkujeme Pánu Bohu za Ježíše, že dal svoje tělo a krev za nás. Např.: Pane Bože, děkuju ti za Ježíše, že nás zachránil. / Pane Bože, děkuju ti za Ježíše, že je náš velikonoční beránek…
Nakonec lze společně říct verš: Kristus, náš velikonoční Beránek, byl za nás obětován. 1.K 5,7

11. VYRÁBĚNÍ – Děti u kříže – Učitelé
Pomůcky: 12 šablonek, voskovky, pastelky,
Během nedělky: Každé dítě dostane šablonku. Nejdříve na volné místo vedle kříže obkreslí beránka, jako Ježíše. Dole jsou děti u kříže, každé dítě si vybere 1 dítě na obrázku, které bude jako ono samo a napíše pod něj své jméno. Nakonec vše vybarvíme a nahoru napíšeme verš.

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s