Lekce

LEKCE – Velikonoční opakování

Kriz_slane_testo Téma: Velikonoční oslava – opakování
Hlavní myšlenka: Ježíšova krev nás očistila
Verš: Kristus, náš velikonoční Beránek, byl za nás obětován. 1.K 5,7

1. Přivítání s rolničkami (sklad) a písničkou „To je supr” – Učitelé

Pustí se písnička na CD, začne se zpívat a rozdávají se dětem rolničky. Pak učitel rolničky vybírá zpátky a ptá se: “Jak se jmenuješ rolničko?” Děti říkají svoje jména.

2. PRAVIDLA (NOVÝ SEMAFOR) – Učitel 2, plus případně ve spolupráci s dětmi
a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. ÚVOD DO TÉMATU S NÁZORNÝM PŘÍKLADEM, SBÍRKA – Učitel 1
Pomůcky: 10 plechovek, které se před nedělkou očíslují a schovají v místnosti, 7 předmětů z příběhu o ukřižování
Děti, tady v místnosti je schovaných 10 plechovek, s čísly. Zkusíme je teď všichni najít a přinést je doprostřed místnosti:
Nejdřív je srovnáme podle čísel 1 – 2 – 3 …. (učitel pak postupně říká jednotlivým dětem, aby je otevřely).
1 – KOUSEK CHLEBA – Co to je? … chleba. Vzpomínáte si, kdy ho Ježíš jedl naposled s učedníky?
2 – KALÍŠEK OD VEČEŘE PÁNĚ A OBRÁZEK POHÁRU S VÍNEM – Co to je? … víno. Kdy Ježíš naposled pil víno s učedníky? Co Ježíš říkal, že víno je jako jeho … krev
3 – OBRÁZEK MODLÍCÍCH SE RUKOU – Co to je? … To se Ježíš modlí. Ježíš s učedníky šli po večeři do jedné zahrady a ježíš se tam modlil. Pak přišli vojáci a zajali ho.
4 – OBRÁZEK TRNOVÉ KORUNY – Co to je? Děti, když vojáci Ježíše zajali, trápili ho a mučili. Na hlavu mu dali takovouhle korunu z trnů, to asi hodně bolelo, že?
5 – KŘÍŽ Z DŘEVĚNÝCH KOLÍČKŮ, GUMIČKY – Co je to? Co se stalo potom? Když Ježíše mučili, nakonec se rozhodli ho nechat umřít na kříži, ukřižovat ho. Na kříži Ježíš zemřel.
6 – KUS ČERNÉ LÁTKY – Děti tahle černá látka je jako velká černá tma. Kdy byla takováhle velká tma? … když Ježíš zemřel
7 – PING PONGOVÝ MÍČEK – Děti, proč Ježíš za nás musel zemřít? Protože jsme byli špinaví od hříchu. Ježíšova krev nás ale očistila a teď jsme čistí.
8 – MALÉ SRDÍČKO – Děti, kdo uhádne, proč to všechno pro nás Ježíš udělal? Proč to Ježíš pro nás udělal? … z lásky, protože nás má moc rád.
9 – KÁMEN – Co je to? Kámen. Kam Ježíšovo tělo dali, když zemřel? … do hrobu. Kde byl ten kámen? Místo dveří do hrobu, aby se tam nikdo nedostal.
10 – PRAZDNÁ PLECHOVKA – Děti, tahle plechovka je prázdná? Proč? Co se stalo s Ježíšem v hrobě? Nezůstal ta, Bůh ho vzkřísil k životu a Ježíš znovu žije! Hurá!!!!
Děti, my teď poděkujeme Bohu, že vzkřísil Ježíše a že Ježíš přišel, aby nás očistil od hříchu. Poděkovat Pánu Bohu můžeme i tím, že mu dáme korunky do sbírky. Korunky se pak použijí na věci tady v nedělce, třeba se koupí odměny nebo věci na vyrábění.

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU AKČNÍ (HÝBACÍ) HRY – Učitel 1
Děti nejdříve si zopakujeme 4 nej věci. Všechny 4 nej věci si teď spolu řekneme a ukážeme na rukou:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
Abychom si 4 nej věci zapamatovali, zahrajeme si teď jednu hru: …
5. Čůrací pauza pro všechny děti (jdeme se všemi dětmi na WC a všichni si umyjí ruce)

6. Svačina – oslava Ježíšova vzkříšení!
Slavnostní svačina jako oslava toho, že hrob je prázdný a Ježíš je živý!

7. Lekce – byla v rámci úvodu, v bloku po svačině se udělají další interaktivní aktivity na zopakování tématu.

8. 3 CHVÁLY z CD – Učitelé
Bible, to je Boží dopis
Haleluja, všichni zpívají
Silný Bůh (Superman)

9. VERŠ – Učitel 2
Verš: Kristus, náš velikonoční Beránek, byl za nás obětován. 1.K 5,7
Pomůcky: stopy, plyšový beránek (už hotové nebo na místě)
Děti dneska budeme skákat verš s plyšovým beránkem, protože verš je o Ježíši, našem velikonočním beránkovi. Vezmete si beránka do ruky a odskáčete verš po stopách.
Po podlaze v místnosti je z minula nalepených 8 stop. Děti chodí po jednom (1 stopa = 1 slovo z verše). Pak jde další. Po druhém kole dostanou děti odměnu.

10. MODLITBA S PLYŠOVÝM BERÁNKEM – Učitel 1
Sedíme na zemi v kroužku, učitel má v ruce beránka a první se modlí, pak pošle beránka dál a modlí se dítě.
Děti, každý poděkujeme Pánu Bohu za Ježíše, že svou smrtí na kříži nás očistil od hříchu.
Např.: Pane Bože, děkuju ti za Ježíše, že nás očistil. / Pane Bože, děkuju ti za Ježíše, že je náš velikonoční beránek…
Nakonec lze společně říct verš: Kristus, náš velikonoční Beránek, byl za nás obětován. 1.K 5,7

10. Modelínový kříž – Učitel 2
Děti, každý mi zkuste vyválet 2 válečky a dát je pak na sebe jako kříž. Tenhle kříž má 4 konce. Každý mi zkuste zopakovat 4 nej věci.

11. VYRÁBĚNÍ PŘÍBĚHU – Vybarvení velikonočního příběhu – Učitelé Velikonocni_pribeh_craft
Pomůcky: šablonky, pastelky
Před nedělkou: uděláme 1 vzor

 

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s