Lekce

LEKCE – Duch Svatý: Jak lidé přijali Ducha Svatého

Téma: Jak lidé přijali Ducha Svatého holy spirit heart
Hlavní myšlenka: Duch Svatý je tu i pro mě
Verš: Zastánce, Duch Svatý, … ten vás naučí všemu. J 14,26
Skutky 1 a 2

1. Přivítání s rolničkami a písničkou „To je supr” – Učitelé
Pustí se písnička na CD, začne se zpívat a rozdávají se dětem rolničky. Pak učitel rolničky vybírá zpátky a ptá se: “Jak se jmenuješ rolničko?” Děti říkají svoje jména.

2. PRAVIDLA (NOVÝ SEMAFOR) – Učitel 2 případně ve spolupráci s dětmi
a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. ÚVOD DO TÉMATU S NÁZORNÝM PŘÍKLADEM, SBÍRKA – Učitel 1
Pomůcky: velikonoční vejce s nalepenými 3 obrázky (ze 3 stran)
Děti, tady vám ukážu zajímavou věc. Co je to? (učitel drží velikonoční vajíčko tak, že je vidět 1 obrázek). … ano, je to velikonoční vajíčko. Kdo jste doma na Velikonoce barvili vajíčka? Dávali jste taky na ně obrázky? Kolik má tohle vajíčko obrázků? Kolik vidíte obrázků? … jeden.
Hmm, ale co se to stalo? (učitel otočí vajíčko na 2. obrázek). To samé vajíčko má další obrázek. Děti, kolik dohromady má naše vajíčko obrázků? … 2.
Oups, ale co to je? (učitel otočí vajíčko na 3. obrázek). Pořád mám to samé vajíčko, ale kolik má obrázků? … tři. To je správně (učitel otáčí vajíčkem a ukazuje 1., 2. i 3. obrázek). Takže tohle jedno vajíčko má 3 obrázky, 3 obličeje.
Víte, že s Bohem je to podobné? Bůh má taky 3 obličeje, nebo 3 osoby – 1. je Bůh Otec, 2. je Bůh Syn a 3. je Bůh Duch Svatý. My si dneska něco povíme o tom třetím, o Duchu Svatém a že je tady pro nás.
Děti, my teď poděkujeme Bohu, že ho můžeme poznávat ve 3 obličejích, ve 3 osobách. Poděkovat Pánu Bohu můžeme i tím, že mu dáme korunky do sbírky. Korunky se pak použijí na věci tady v nedělce, třeba se koupí odměny nebo věci na vyrábění.

4. VERŠ – Učitel 2
Zastánce, Duch Svatý, … ten vás naučí všemu. J 14,26
Pomůcky: dětské plastové brnění – helma, štít
Děti dneska se začneme učit verš o Duchu Svatém. Říká se v něm, že všechno co potřebujeme, nás Duch Svatý naučí a taky, že Duch Svatý je náš zastánce. Zastánce znamená ten, kdo se za nás postaví proti nepřátelům. Řekneme si společně: zastánce.
Po podlaze v místnosti je nalepených 8 stop. Děti skáčou po jednom (1 stopa = 1 slovo z verše). První dítě dostane helmu a štít a pak skáče verš. Potom jde další. Po druhém kole dostanou děti odměnu.

5. 3 CHVÁLY z CD – Učitelé 
Bible, to je Boží dopis
Haleluja, všichni zpívají
Silný Bůh (Superman)

6. Čůrací pauza pro všechny děti (jdeme se všemi dětmi na WC a všichni si umyjí ruce)

7. Svačina – děti mají vlastní

8. Lekce – Jak lidé přijali Ducha Svatého – Učitel 1
Pomůcky: prázdná plechovka, obrázky D1, D2, obrázek ohně, obrázek E1, E2 z volně dostupného materiálu nakladatelství Samuel od Radky Joskové
Děti, tady mám prázdnou plechovku z minula. Kdo víte, co to znamená? Proč je ta plechovka prázdná? … Ježíšův hrom byl prázdný, jako ta plechovka. Proč byl prázdný? Bůh Ježíše vzkřísil z mrtvých a Ježíš se živý! Když byl Ježíš zase živý, byl nějaký čas se svými učedníky a řekl jim: nechoďte pryč z města, z Jeruzaléma. Zůstaňte tady a čekejte na toho, kdo přijde místo mě, na Ducha Svatého. Pak budete odvážní a budete o mě říkat lidem na celém světě. Potom Ježíš odešel do nebe.
Obrázek D1 – Učedníci ho poslechli a spolu čekali ve městě na Ducha Svatého.
Brzy se stalo, že když byli spolu v domě, přišel velký vítr… děti, ukažte mi, jak fouká vítr … hůůů hůůů.
Obrázek ohně – Pak se ukázaly ohnivé jazyky a na každého člověka jeden jazyk sedl. Pak všichni, kdo tam byli začali mluvit zvláštními jazyky. To uslyšeli lidé kolem domu a divili se.
Obrázek D2 – Potom k nim přišel učedník Petr a odvážně jim říkal o Pánu Ježíši, říkal lidem kolem evangelium. Spousta lidí uvěřilo a stalo se křesťany.
Obrázek E1 – děti podívejte tady mám jedno kluka. Jmenuje se Martin. Jak vypadá? … je smutný. Chce říkat kamarádům ve škole o Pánu Ježíši, ale neví jak, nejde mu to. Stydí se.
Obrázek E2 – jednou ale přijde Martin do školy a vypadá úplně jinak. Děti, jak teď Martin vypadá? … je veselý, zpívá si, říká kamarádům o Bohu. Co se to s ním stalo? Martin slyšel v nedělce, že může mít Ducha Svatého, který ho naučí všemu. Martin se rozhodl otevřít srdíčko Ježíši, řekl: „Ježíši, odpusť mi špatné věci, které jsem udělal. Já chci říkat kamarádům o tobě, prosím tě, naplň mě Duchem Svatým.“ A stalo se to. Duch Svatý přišel a naplnil ho a z Martina je nový kluk. Odvážný kluk a říká kamarádům o Ježíši.

9. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU BĚHACÍ HRY A VÝZVY S MAŇÁSKEM SRDCE – Učitel 2
a) Děti nejdříve si zopakujeme 4 nej věci. Všechny 4 nej věci si teď spolu řekneme a ukážeme na rukou: 1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše. Abychom si 4 nej věci zapamatovali, zahrajeme si teď jednu hru: …
b) Děti si sednou do kroužku, učitel má pomůcky – srdce, černý míč, kříž, kámen, obrázek Martina E2
Děti, teď jsme se společně učili 4 nej. věci, taky se jim říká evangelium. Tyhle 4 věci, potřebuje každý kluk i holka i dospělák slyšet. Potřebuje slyšet, že Bůh nás miluje (ukážeme srdíčko), že jsme každý udělali špatné věci – hříchy – a jsme špinaví (ukázat černý míček). Proto přišel Ježíš a zemřel za nás na kříži (ukázat kříž). Pak Ježíše dali do hrobu s kamenem. Ale tam Ježíš nezůstal (ukázat kámen). Kámen je pryč, Bůh Ježíše vzkřísil a on znovu žije. Děti, čtvrtou věc, kterou si říkáme je: „Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.“ To znamená udělat to, co Martin.
Děti, já tady mám maňáska srdíčko. Děti, je tu někdo, kdo už dřív přijal Ježíše do srdíčka? …Ježíš se vás teď ptá, kdo ho chcete poprosit o odpuštění a přijmout do srdíčka? Všichni si teď v kroužku zavřeme oči, kdo chce spolu s maňáskem srdíčko poprosit Ježíše o odpuštění hříchů a aby přišel do jeho srdíčka, zvedne ruku. Ostatní zůstanou v klidu potichu a my se budeme modlit. … za ty, kdo se přihlásí se učitelé hned individuálně pomodlí modlitbu přijetí. Amen

10. VYRÁBĚNÍ – Duch Svatý přichází do srdce – Učitelé
Pomůcky: šablonky, dětské nůžky, pěnová srdíčka, pastelky, nalepovací oči, barevný průsvitný papír, sešívačka, lepidlo (vše na místě)
Před nedělkou: uděláme 1 vzor (modifikovaný)
Děti si samy vystřihnou panáčka. Nalepí oči, nakreslí nos, pusu, vlasy. Nakonec nalepí srdíčko a ohnivé kousky z průsvitného papíru (pokud nepůjde přilepit, přicvakne se sešívačkou).

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s