Lekce

LEKCE – Uctívám Boha, ne věci ani lidi

Téma: Koho uctívám – Uctívej Boha, ne věci, ne lidi.20150520_223306
Hlavní myšlenka: Nejvyšší úcta patří jen Bohu!
Verš: Chválu vzdejte Hospodinu, protože je dobrý. (Žalm 135,3)
Exodus 32

1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s rolničkami (sklad) a písničkou „To je supr” – Učitelé
Pustí se písnička na CD, začne se zpívat a rozdávají se dětem rolničky. Pak učitel rolničky vybírá zpátky a ptá se:
“Jak se jmenuješ rolničko?” Děti říkají svoje jména.

2. PRAVIDLA (NOVÝ SEMAFOR) – Učitel 2

a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?

b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). V tom případě jde na 3 minuty na hanbu na židli do rohu. Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. SBÍRKA A ÚVOD DO TÉMATU – Hádanky, sbírka – Učitel 1
Pomůcky: pokladnička, 5 kartiček s čísly 1-5, na každé kartičce je číslo a písmeno ze slova M-O-D-L-A (schovají se před nedělkou v místnosti), odměny
Děti, mám pro vás pár hádanek. Kdo to první uhádne, dostane odměnu:
1. Děti, kdo měl minulou neděli svátek? Všechny ..… maminky
2. Jak můžeme maminkám ukázat svou úctu? Jak jim můžeme ukázat, že je máme rádi? Co řekneme mamince? …..Maminko, mám tě rád.
3. Jak maminkám můžeme ukázat, že je máme rádi? Co můžeme dělat? ….. poslouchat maminka
4. Tohle je speciální otázka, za 2 odměny. Řekli jsme si, že maminkám patří naše úcta. Komu ale patří naše největší úcta? … Bohu
No a teď si společně zahrajeme malou hru. Tady v místnosti je schovaných 5 kartiček s čísly a písmeny. Zkuste všechny kartičky najít a přinést. Pak je spolu seřadíme podle čísel… Tak děti, kartičky jsou srovnané od 1 do 5. Co je to ale za nápis? Co je to první písmenko (druhé, třetí…)? MODLA. Modla je věc, kterou si člověk vyrobí a uctívá jí jako Boha, modla vezme Boží místo. A o jedné takové modle si budeme za chvíli povídat.
Děti, kdo jste dal minule mamince po nedělce kytičku? Měla maminka radost? … Můžeme teď spolu Pánu Bohu za maminky poděkovat i tím, že dáme Pánu Bohu korunky do sbírky. Korunky se pak použijí na nákup věcí na vyrábění nebo odměn. SBÍRKA

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY – Učitel 2
a) Nejdříve si řekneme a ukážeme 4 Nej. věci pomocí symbolů rukou a ukážeme obrázky:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
b) Teď si zahrajeme AKČNÍ HRU se 4 nejdůležitějšími věcmi. …

5. 2 CHVÁLY z našeho CD – Učitelé
Bible to je Boží dopis
Ať jsi velký nebo malý

6. Svačina
– děti mají vlastní svačinu

7. Lekce – Uctívej Boha, ne věci, ne lidi – Učitel 1
Video – verze 1 (anglicky, animované)
Video – verze 2 (beze slov- je lepší beze zvuku, kreslení)
Obrázky – verze 3 (musí se zkrátit konec se smrtící vlnou po návratu Mojžíše)
Pomůcky: počítač
Nejdříve se odvypráví příběh. Pak se shrne:
Děti, když Mojžíš šel na horu, Izraelci zapomněli na Boha. Udělali si místo něj modlu. Všichni si řekneme: modla. Ta modla byla zlaté tele. Izraelci kolem telete tancovali a uctívali ho. To bylo špatně. Byli potom potrestáni, protože žádná věc, žádná modla si nezaslouží naši úctu. Nejvyšší úcta patří Bohu. Žádná modla, věc, nedokáže to, co dělá náš velký Bůh. Řekneme si spolu: Nejvyšší úcta patří jen Bohu.
Děti, zkusíte říct, jaká věc třeba může být modla dneska? … zkoušíme se ptát starších dětí.

8. MODLITBA S UCTÍVACÍ PÍSNIČKOU „BYL JSEM STVOŘEN“ – Učitelé
Děti stoupneme si do kroužku. Dnes budeme s Bome mluvit tak, že mu v písničce zazpíváme, jak ho máme rádi. Dáme Bohu nejvyšší úctu. (učitelé předtančují chválu, děti uctívají). Učitel na závěr: Pane Bože, chceme uctívat jen tebe. Žádné modly. Chválíme tě a máme tě rádi. Amen

9. VERŠ – podle Aktivity k procvičování veršů a odměny – Učitel 2
Začínáme nový verš: Chválu vzdejte Hospodinu, protože je dobrý. (Žalm 135,3)

10. VYRÁBĚNÍ – BŮH JE JEDNIČKA – Učitelé
Pomůcky: 1 ŠABLONKA, BAREVNÉ ČTVRTKY, 12 DŘÍVEK, IZOLEPA, NŮŽKY
Před lekcí si připravíme a nastříháme 12 šablonek
Postup s dětmi: Každé dítě dostane šablonku (obrys ruky), zkusí si dodělat prsty a napsat číslo 1. Učitel pomůže s nápisem BŮH JE. Na zadní stranu učitel napíše verš Chválu vzdejte Hospodinu, protože je dobrý. (Žalm 135,3) .
Nakonec se 2x ruka nastřihne a prostrčí se dřívko a připevní ještě izolepou. Na přední stranu dřívka se napíše jméno dítěte.

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s