Lekce

LEKCE – Uctívej Boha písničkou a tancem

spanish-colorsTéma: Jak uctívám Boha – Uctívej Boha písničkou a tancem.
Hlavní myšlenka: Nejvyšší úcta patří jen Bohu!
Verš: Chválu vzdejte Hospodinu, protože je dobrý. (Žalm 135,3)
2. Samuelova 6 – přenesení Archy úmluvy do Jeruzaléma

1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s rolničkami a novou písničkou „Pán Bůh nám to dal” – Učitelé
Pustí se písnička na CD, začne se zpívat a rozdávají se dětem rolničky. Pak učitel rolničky vybírá zpátky a ptá se:
“Jak se jmenuješ rolničko?” Děti říkají svoje jména.

2. 2. PRAVIDLA (NOVÝ SEMAFOR) – Učitel 2

a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?

b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). V tom případě jde na 3 minuty na hanbu na židli do rohu. Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. SBÍRKA A ÚVOD DO TÉMATU – Hádanky, sbírka – Učitel 2

Pomůcky: pokladnička, 5 kartiček s čísly 1-5, na každé kartičce je číslo a písmeno ze slova M-O-D-L-A (schovají se programem v místnosti), odměny
Děti, mám pro vás hádanku.
Tohle je speciální otázka. Řekli jsme si, že maminkám patří naše úcta. Komu ale patří naše největší úcta? … Bohu
No a teď si společně zahrajeme malou hru. Tady v místnosti je schovaných 5 kartiček s čísly a písmeny. Zkuste všechny kartičky najít a přinést. Pak je spolu seřadíme podle čísel… Tak děti, kartičky jsou srovnané od 1 do 5. Co je to ale za nápis? Co je to první písmenko (druhé, třetí…)? MODLA. Modla je věc, kterou si člověk vyrobí a uctívá jí jako Boha, modla vezme Boží místo. A o jedné takové modle si budeme za chvíli povídat.
Děti, kdo jste dal minule mamince po nedělce kytičku? Měla maminka radost? … Můžeme teď spolu Pánu Bohu za maminky poděkovat i tím, že dáme Pánu Bohu korunky do sbírky. Korunky se pak použijí na nákup věcí na vyrábění nebo odměn. SBÍRKA

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY – Učitel 1
Pomůcky: obrázky se 4 Nej. věcmi, 4 kelímky
a) Nejdříve si řekneme a ukážeme 4 Nej. věci pomocí symbolů rukou a ukážeme obrázky:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
b) Teď si zahrajeme AKČNÍ HRU se 4 nejdůležitějšími věcmi. Např. pomocí barevných kelímků a kartiček, kdy děti hádají, pod kterým kelímkem je urč. obrázek.

5. 2 CHVÁLY z našeho CD – Učitelé
Father God created the world
Ať jsi velký nebo malý

6. Svačina
– děti mají vlastní svačinu

7. Lekce – Uctívej Boha písničkou a tancem (David přenáší Archu úmluvy do Jeruzaléma) – Učitel 1
Pomůcky: počítač s výběrem(!) obrázku z Brick testament
Děti, vzpomínáte si, co Mojžíš přinesl z hory dolů, když lidé uctívali zlaté tele? … Přinesl desky s deseti pravidly.
Ty desky byly vzácné a proto se na ně udělala speciální truhla, té se říkalo Archa smlouvy. Tam, kde byla Archa s deskami, tam byla Boží přítomnost, u Archy lidé uctívali Boha. O moc a moc let později tuhle archu přenášel do svého města král David. Byla to velká oslava a tak Archu lidé vítali na ulicích, David šel za ní a zpíval a tancoval, tak moc se radoval. David chválil Boha celým srdcem. Děti, co myslíte, bylo to dobré, to co dělal David? …. ano, bylo. Protože měl přitom na sobě jen spodní kalhoty a jinak byl nahý, Davidova žena Míkal se mu posmívala a ohrnula nad ním nos. Děti, co myslíte, bylo to správné? … ne, nebylo. Bůh taky Míkal potrestal a ona už nemohla mít děti. Pro nás je důležité, že Boha můžeme uctívat tak, jako David, můžeme zpívat a tancovat, celým srdcem!
Vyzkoušíme si to? … Zazpíváme si chválu: Silný Bůh (krátká a rychlá).
Děti, chvála nemusí být vždycky jen hlučná a rychlá. Někdy je pomalá a klidná, něco vám teď ukážu:
Video – verze 1: https://www.youtube.com/watch?v=ibQg_SlZ_bs
Video – verze 2: https://www.youtube.com/watch?v=VrTRmcABjvo

8. MODLITBA S UCTÍVACÍ PÍSNIČKOU „BYL JSEM STVOŘEN“ – Učitelé
Proto si teď vyzkoušíme i chválit Boha písničkou pomalou a zazpíváme mu, jak ho máme rádi. Dáme Bohu nejvyšší úctu.
Pojďte, zavřeme si oči a soustředíme se jen na Boha. (Učitelé zpívají chválu, děti uctívají, klidně i bez tance).
Učitel na závěr: Pane Bože, chceme uctívat jen tebe. Žádné modly. Chválíme tě a máme tě rádi. Amen

9. VERŠ – podle Aktivity k procvičování veršů a odměny – Učitel 2
Verš: Chválu vzdejte Hospodinu, protože je dobrý. (Žalm 135,3)

10. VYRÁBĚNÍ – ARCHA ÚMLUVY
Pomůcky: 12 x ŠABLONKA, ŠPEJLE, PASTELKY, LEPIDLA, DĚROVAČKA, DĚTSKÉ NŮŽKY
Před lekcí si nastříháme 12 šablonek a uděláme děrovačkou 4 díry, nakreslíme tvar desek úmluvy na šedý papír
Postup s dětmi (budeme to dělat bez horního víka): Každé dítě dostane šablonku a za pomoci učitele ji slepí do krabičky, pak dostane 2 špejle a prostrčí je dírkami. Pak si děti vysstřihnou 2 desky a napíšou na ně čísla 1-10. Desky nalepí lepidlem dovnitř archy.
Na zadní stranu učitel napíše verš Chválu vzdejte Hospodinu, protože je dobrý (Žalm 135,3).
Variace na: http://craftingthewordofgod.com/2014/04/22/ark-of-the-covenant/

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s