Lekce

LEKCE – Uctívání má velkou sílu

Téma: Uctívám Boha – Chvála má velkou sílu Razitkova_plechovka
Hlavní myšlenka: Nejvyšší úcta patří jen Bohu!
Verš: Chválu vzdejte Hospodinu, protože je dobrý. (Žalm 135,3)
2. Paralipomenon 20, 1-30 – Jóšafat vítězí nad přesilou nepřátel

1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s rolničkami a novou písničkou „Pán Bůh nám to dal” – Učitelé
Pustí se písnička na CD, začne se zpívat a rozdávají se dětem rolničky. Pak učitel rolničky vybírá zpátky a ptá se:
“Jak se jmenuješ rolničko?” Děti říkají svoje jména.

2. PRAVIDLA (SEMAFOR) – Učitel 2

a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?

b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). V tom případě jde na 3 minuty na hanbu na židli do rohu. Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. SBÍRKA A ÚVOD DO TÉMATU – Hádanky, sbírka – Učitelé (pomocník z řad dětí)
Pomůcky: pokladnička, odměny
Děti, mám pro vás pár hádanek. Kdo to první uhádne, dostane odměnu:
1. Děti, Bella vám teď něco ukáže, kdo uhádne, co Bella dělá? … Bella předvádí tanec … Co děla? …Tancuje
… ukažte mi jeden po druhém, jak umíte tancovat, předveďte to.
2. Děti a co Bella dělá teď? … Bella předvádí zpívání … Co dělá? …Zpívá
… ukažte mi jeden po druhém, jak umíte zpívat, předveďte to.
3. Tohle je speciální otázka, za 2 odměny. Které 2 věci můžeme dělat a uctívat tak Boha? Co můžeme pro něho dělat? …. tancovat a zpívat.
Dneska si spolu ukážeme, jakou sílu má chvála.
… ukažte mi jeden po druhém, jak jste silní, předveďte to.
Děti, můžeme teď spolu Pánu Bohu poděkovat, že nám dal těla, se kterými můžeme tancovat a zpívat. Můžeme mu poděkovat i tak, že dáme Pánu Bohu korunky do sbírky. Korunky se pak použijí na nákup věcí na vyrábění nebo odměn.

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY – Učitel 2
Pomůcky: …

a) Nejdříve si řekneme a ukážeme 4 Nej. věci pomocí symbolů rukou a ukážeme obrázky:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
b) Teď si zahrajeme AKČNÍ HRU se 4 nejdůležitějšími věcmi …

5. 2 CHVÁLY z našeho CD – Učitelé
Father God created the world
Ať jsi velký nebo malý

6. Svačina
– děti mají vlastní svačinu

7. Lekce – Uctívám a co se stane – SCÉNKA – Učitelé, pomocníci, děti
Pomůcky: dětská Bible, kostýmy (šátky na hlavu pro každé dítě, rolničky), odměny jako kořist
1. Odvyprávění příběhu, 2. hraná scénka s dětmi:
1. Děti, minule jsme si říkali, že Boha můžeme dobře uctívat tancem a zpěvem. Dnes si ukážeme, jakou má taková chvála sílu. V Izraeli byl jednou jeden král, jmenoval se Jošafat. Tomu okolní králové vyhlásili válku. A on dostal velký strach! Řekl všem lidem v zemi, pojďte, budeme se hledat Boha, modlit se a chválit ho. To udělali, společně se sešli a chválili Boha. Najednou si mezi nimi stoupl prorok a řekl vzkaz od Boha: Nebojte se. Armády porazíte, Bůh bude bojovat za vás. Pak král Jošafat vydal rozkaz, aby se šlo do boje a první vyslal zpěváky a chváliče, teprve za nimi bojovníky. Chváliči chválili a zpívali Bohu. Když začali chválit, Bůh zasáhl. Nepřátelé byli zmateni a pobyli se navzájem. Izraelci si všichni nabrali velkou kořist a poklady a vrátili se domů a zase chválili Boha. Vidíte, jakou má chvála sílu? Bůh pak bojuje za nás. Řekneme si společně: Chvála má velkou sílu.
2. Teď si ten příběh spolu s dětmi zahrajeme. (Jeden učitel je vypravěč, druhý král, Bella prorok. Děti mají šátky jako Izraelci, pak dostanou děti rolničky, armády jsou věže postavené z židliček).
Nakonec si zazpíváme si chválu: Silný Bůh (krátká a rychlá).

8. VERŠ – podle Aktivity k procvičování veršů a odměny – Učitel 2
Verš: Chválu vzdejte Hospodinu, protože je dobrý. (Žalm 135,3)

9. VYRÁBĚNÍ – CHVÁLÍCÍ PLECHOVKY S RÝŽÍ – Učitelé
Pomůcky: 12 PLECHOVEK, ČTVRTKY, OBOUSTRANNÁ LEPÍCÍ PÁSKA, IZOLEPA, RÝŽE, NÁLEPKY, RAZÍTKA, NŮŽKY
Před lekcí si uděláme 1 vzor a dopředu nastříháme pruhy ze čtvrtky (ve velikosti plechovky)
Postup s dětmi: Každé dítě si čtvrtku a na něj natiskne razítka a nalepí nálepky. Pak učitel pomůže dítěti plechovku obalit papírem – zajistí se oboustrannou lep. Páskou (ta to drží). Pak si děti nasypou dovnitř rýži a zavřou víčkem. Učitel izolepou pomůže oblepit plechovku.
http://www.papercraftcentral.com/decorating-tins.html
Tohle je pokročilá verze, uděláme jednodušší 🙂

10. MODLITBA S CHVÁLÍCÍMI PLECHOVKAMI A PÍSNIČKOU „TO JE SUPR“ – Učitelé
Učitel na závěr: Pane Bože, chceme uctívat jen tebe. Chválíme tě a máme tě rádi. Děkujeme ti, že chvála má moc. Amen

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s