Lekce

LEKCE – S Bohem se nemusím bát

20150617_131015Téma: S Bohem se nemusím bát
Hlavní myšlenka: Bůh mě chrání, nemusím se bát
Verš: Neboj se, protože já jsem s tebou… Iz 41,10 
David a Goliáš, 1. Samuelova 17

1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s rolničkami a novou písničkou „Pán Bůh nám to dal” – Učitelé
Pustí se písnička na CD, začne se zpívat a rozdávají se dětem rolničky. Pak učitel rolničky vybírá zpátky a ptá se:
“Jak se jmenuješ rolničko?” Děti říkají svoje jména.

2. 2. PRAVIDLA (SEMAFOR) – Učitel 2
a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?

b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). V tom případě jde na 3 minuty na hanbu na židli do rohu. Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. SBÍRKA A ÚVOD DO TÉMATU – Hádanky, sbírka – Učitel 1
Pomůcky: pokladnička, odměny, kartičky s obrázky
Děti, měsíc jsme si teď povídali o chvále a uctívání. Já mám teď pro vás tady připravenou takovou hru. Tady v místnosti je schovaných 12 kartiček s obrázky. Teď je běžte všechny najít a přineste je sem.
Tak teď tu máme všech 12 kartiček a na nich jsou různé obrázky. Co je na 1. obrázku? … např. Kytara… můžeme chválit Pána Boha hraním na kytaru? … ano. Co je na 2. obrázku? … např. TV … můžeme Pána Boha chválit koukáním na TV? … ne, atd.
Děti, dneska si začneme povídat o tom, jak zvítězit nad strachem.
Kdo mi řekne, co to je strach? … děti říkají… strach je, když se něčeho bojíme.
V dnešním příběhu bude mladý kluk, který zvítězil nejen nad strachem, ale i nad obrem. My teď spolu můžeme Pánu Bohu poděkovat, že nám pomáhá, abychom se nebáli. Můžeme mu poděkovat i tak, že dáme Bohu korunky do sbírky. Korunky se pak použijí na nákup věcí na vyrábění nebo odměn. SBÍRKA

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY – Učitel 2
Pomůcky: …

a) Nejdříve si řekneme a ukážeme 4 Nej. věci pomocí symbolů rukou a ukážeme obrázky:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
b) Teď si zahrajeme AKČNÍ HRU se 4 nejdůležitějšími věcmi. …

5. 2 CHVÁLY z CD – Učitelé
Ať jsi velký nebo malý
Byl jsem stvořen

6. Svačina
– děti mají vlastní svačinu

7. Lekce – David a Goliáš – SCÉNKA – Učitelé
Pomůcky: kostýmy (koruna, hábit pro Goliáše, brnění, míčky a šátek pro Davida, ovečka, jídlo)
Hraná scénka s dětmi:
Děti, na začátku jsme si řekli, že si povíme příběh o mladém chlapci, který se nebál. Stalo se to takhle.
Izraelci, Boží lid, bojovali s cizím lidem, Pelištejci. Jeden z nepřátel byl úplně obrovský, byl to obr, jmenoval se Goliáš. Měřil 3 metry, to znamená od země ke stropu!!! Stoupneme si na špičky a ukážeme si, jak byl tákhle veliký…
Goliáš bude Šárka. Goliáš měl helmu a štít a meč (Šárka si je vezme a stoupne si na v hábitu na židli, takže bude vysoká).
Vy všichni jste Izraelský lid a jeden z vás bude král Saul (to dítě dostane korunu). Goliáš se vysmíval Izraelcům.
„Pošlete někoho, aby se mnou bojoval. Uvidíte, jak ho zabiju a vy budete našimi otroky. Já vás zničím.“
Izraelci se třásli strachy (děti se třesou strachy).
Mezi izraelskými bojovníky byli i 3 bratři, kteří měli doma ještě mladšího bráchu, Davida. Děti, kdo bude David?
David vyl pasáček ovcí (David dostane ovečku) a jeho tatínek ho poslal za bratry do války, aby jim přinesl jídlo (dostane jídlo). Když David docestoval k bratrům v Boji slyšel Goliáše, jak se posmívá Izraelcům. Všichni vojáci se třásli strachem (děti se třesou). David se ptal vojáků kolem: „Co dostane ten, kdo Goliáše porazí?“ Všichni vojáci říkali: „Král mu dá bohatství a svou dceru.“ Král si nechal Davida k sobě zavolat. David řekl: „Králi neboj se, budu s Goliášem bojovat.“
Král řekl: „Nemůžeš s ním bojovat, je to bojovník a ty jsi ještě kluk.“ David řekl: „Když jsem pásl ovečky a přišel na nás medvěd nebo lev, zabil jsem ho. Bůh, který mě vysvobodil z moci lva i z moci medvěda, ten mě vysvobodí z ruky tohohle Pelištejce. Král Saul řekl: „Tak jdi.“ David dostal brnění, ale nemohl v tom chodit, tak si ho zase sundal, na obra si vzal jen svoje kamínky a svůj prak. Když ho Goliáš uviděl, smál se mu: „Cháchá chá, jen pojď.“
David řekl: „Bůh mi tě dá. Zabiju tě. Celý svět pozná, že s Izraelem je Bůh. Boj je Hospodinův, on vás vydá do naší ruky.“ Pak David vzal kamínek a prakem obra trefil do čela, ten padl mrtvý k zemi. Izraelci se radovali a nepřáele vyhnali.
Děti vidíte, David se nebál. Věděl, že Bůh je pořád s ním a pamatoval si na vítězství nad lvem a medvědem. Věřil Bohu. Bůh Davidovi pomohl, takže svým malým kamínkem mohl zabít obra. Řekneme si společně: Bůh mě chrání, nemusím se bát. S Bohem zvítězím.

8. VERŠ – střílení na Goliáše míčkem – Učitel 2
Pomůcky: obrys Goliáše na balícím papíru (uděláme před nedělkou), plastové míčky
Začínáme nový verš: Neboj se, protože já jsem s tebou… Iz 41,10 (Žalm 135,3)
“Děti, my teď porazíme Goliáše Božím slovem z Bible, protože Boží slovo nám dodává odvahu.”
Děti si stoupnou za sebe, první si vezme míček a řekne celý verš a nakonec odhodí míček na Goliáše a snaží se trefit (případně můžeme vymyslet jiný způsob házení míčku, uvidíme na místě, vyzkoušíme).

9. VYRÁBĚNÍ – GUMOVÝ „KAMÍNEK“ SE SÓJOU – Učitelé
Pomůcky: 12 balónků, permanent fixy, sója
Před lekcí si uděláme 1 vzor míčku/kamínku.
Děti, David porazil Goliáše kamínkem ze svého praku. My si uděláme takové naše vlastní modlitební kamínky, které budou vlastně jako takový míček.
Postup s dětmi: Každé dítě si vybere balónek, jaký chce. Pak balónek s pomocí učitele a trychtýře naplní sojou a zaváže se. Nakonec dítě dostane fixu a nakreslí si na balónek veselý obličej.
http://www.giftofcuriosity.com/4-activities-for-teaching-kids-about-feelings/

10. MODLITBA S MÍČKEM A GOLIÁŠEM – Učitel 1
Pomůcky: míčky, šablona Goliáše
Děti si vezmou svůj míček, sednou si do velkého kruhu. Sundáme ze dveří Goliáše a dáme ho doprostřed kruhu.
Nejdříve si s dětmi povídáme a ptáme se, jestli se něčeho bojí … děti říkají, že se bojí tmy, bouřky, pavouků atd. Nakonec učitel (AR) řekne své svědectví o strachu, jak s Boží pomocí nad ním zvítězil, ale i třeba věc, se kterou bojuje a bojí se jí.
Potom se v kroužku modlíme, každý poprosí Boha o pomoc se strachem v jedné věci a nakonec řekne verš a hodí míček na Goliáše, pak pokračuje další dítě. Učitel se modlí na závěr.

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s