Lekce

LEKCE – Den otců – Tatínek tě má rád, poslouchej ho.

Téma: Den otců = Tatínek tě má rád. Poslouchej ho. 20150621_124956
Verš:  Cti svého otce i matku. Exodus 20:12. EKU
1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání novou písničkou „Pán Bůh nám to dal” – Učitelé
Pustí se písnička na CD.

2. 2. PRAVIDLA (SEMAFOR) – Učitel 2
a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou? b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). V tom případě jde na 3 minuty na hanbu na židli do rohu. Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. SBÍRKA A ÚVOD DO TÉMATU – Hledání tatínkovských předmětů, sbírka – Učitel 1
Pomůcky: 6 dárkových taštiček, 6 předmětů, které „nosí“ tatínek – např. kravata, košile, kšiltovka, klíčky od auta … Předměty se dají do taštiček a ty se schovají po místnosti.
Děti, jsme moc rádi, že jste tady. Máme vás všechny rádi. A víte, kdo vás má taky rád? To hned zjistíme. Tady někde v místnosti je ukrytých 6 různých taštiček a v nich jsou věci, které často někdo nosí a my zkusíme uhodnout kdo. Přineste všechny taštičky doprostřed a podíváme se, co tam je. …Děti najdou věci a hádají, co to je a kdo je nosí/má …tatínci.
My teď můžeme poděkovat Pánu Bohu za svoje tatínky, že nás mají rádi a starají se o nás. Pán Bůh nás má také rád a stará se o nás. Můžeme mu poděkovat i tím, že mu dáme korunky do sbírky. Tyhle korunky se pak použijí na něco potřebného v církvi, třeba na nákup odměn a vyráběcích pomůcek pro vás.

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU AKČNÍ HRY – Učitel 2

Pomůcky: …
Nejdřív ukážeme dětem 4 nej věci:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem. 3. Ježíš za mě zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše
Teď si zahrajeme 1 hru…

5. 3 CHVÁLY – 3 CHVÁLY z CD – Učitelé
Ať jsi velký nebo malý
Bible to je Boží dopis
Byl jsem stvořen, abych tebe uctíval

6. SVAČINA – děti mají vlastní

7. Lekce – Interaktivní lekce, děti sedí v kroužku, uprostřed je židlička a vedle ní plastová kytička – Učitel 1
Pomůcky: míček, plastové kladívko, konévka, plastová kytička, dětská bible / leporelo

Učitel: Děti, kdo má rád svého tatínka? Víte, že dneska mají svátek všichni tatínci? Wow. Naši tatínci nás mají moooooc rádi. Stejně jako náš nebeský Tatínek Bůh. Jak se pozná, že nás mají naši tatínci rádi?
– Tatínci nás vozí autem – Tatínci s námi jezdí autem a vozí nás. – každý si vezměte jako volant a ukažte mi, jak se řídí auto, jak tatínci řídí… děti ukáží.
– Tatínci kupují jídlo na papání – Dnes až přijedete domů z církve, tak se napapáte. Víte, kdo pořídil jídlo do ledničky? Někdy ho kupují tatínci. Taky spolu řekneme: Tatínku, děkuju ti za jídlo.
– Tatínci si s námi hrají – Když se dnes napapáte, tak si možná s tatínkem budete hrát. Já teď dokola hodíme míček a budeme si házet, jako když si hrajeme s tatínky.
– Tatínci opravují věci – Možná, že se doma občas něco rozbije, ale tatínci se o to postarají a spraví to. Já teď pošlu dokola kladívko a vy si každý můžete zkusit bouchnout kladívkem do židličky, jako když ji opravujete, aby se na ní dobře sedělo.
– Tatínci se starají o zahradu – Možná máte někdo zahradu. Kdo z vás máte vedle domečku zahradu. Čí tatínek ji zalévá? Já teď pošlu konévku a vy můžete zalít kytičku uprostřed kruhu jako zalévají tatínci kytičky na zahradě. Děti si posílají konévku a každý dojde zalít kytičku uprostřed kruhu.
– Tatínci si s námi čtou knížky a Bibli – No a až se večer napapáte, možná si budete číst s tatínky knížku, třeba dětskou Bibli. Já teď pošlu dokola příběh o Noemovi(leporelo) z Bible a každý si jí může prohlédnout a poslat jí dál.
– Tatínci se s námi modlí – No a než jdeme spát tak se s námi tatínci třeba modlí. Modlíme se s nimi a říkáme dohromady: Tatínku, děkujeme ti za hezký den. Amen.
Děti vidíte, jak moc nás mají rádi naši tatínkové, my je proto posloucháme. Děti řekněte mi, jak můžeme poslouchat tatínka? Třeba …. učitel říká příklady situací a děti zkouší říkat co by udělaly – např. Uklízení, jít spát, jít se umýt, obléknout se atd…. Poslechnout a něco nedělat – nesahat na horký sporák atd. Neprat se.
Máme taky maminku, i ta s námi dělá podobné věci a jí taky posloucháme.

8. VERŠ – podle Aktivity k procvičování veršů – Učitel 2
“Cti svého otce i matku.” Ex 20,12

9. VYRÁBĚNÍ – OBRÁZEK ZE SLANÉHO TĚSTA A SÓJI – Učitelé

Pomůcky: sója (boby), slané těsto s potravinářským barvivem (nebo kakaem), špejle
Příprava: doma si uděláme slané těsto (modré či zabarvené)
Dětem řekneme, že vyrobíme dárek pro tatínka, který mu po nedělce dají. Každé dítě dostane kus těsta, které si vyválí do kuličky a pak do tlustší placky. Pomůžeme dětem z kuliček sóji udělat nápis „TÁTA“. Nakonec se proděruje ,aby se dalo pověsit na zeď
http://craftsbyamanda.com/dad-rocks-paperweight-fathers-day-craft/

10. MODLITBA – Učitel 1
Sedneme si do kroužku a každý nejdříve řekne, co se mu líbí na svém tatínkovi/co na něm má rád. Pak se udělá 2. kolečko a modlíme se. Děti mohu poděkovat za svého tatínka a požehnat mu. Učitel se modlí jako první, pak se modlí dítě vedle něho. Nakonec vše uzavře učitel. Např: Pane Bože děkuji ti za svého tatínka. Děkuji ti, že mě má rád. Pane, prosím požehnej mému tatínkovi dobrou prací. Prosím, ochraňuj ho…

11. ODMĚNY – razítka na zvířátka – Učitelé

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s