Lekce

LEKCE – JEŽÍŠ MĚ CHRÁNÍ V NEBEZPEČÍ

20150701_112831 Téma: JEŽÍŠ MĚ CHRÁNÍ V NEBEZPEČÍ
Hlavní myšlenka: Ježíš mě chrání a je se mnou, nemusím se bát
Verš: Neboj se, protože já jsem s tebou… Iz 41,10
Ježíš utišuje bouři – Matouš 8,23-27

1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s rolničkami a novou písničkou „Pán Bůh nám to dal” – Učitelé
Pustí se písnička na CD, začne se zpívat a rozdávají se dětem rolničky. Pak učitel rolničky vybírá zpátky a ptá se:  “Jak se jmenuješ rolničko?” Děti říkají svoje jména.

2. PRAVIDLA (SEMAFOR) – Učitel 2

a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). V tom případě jde na 3 minuty na hanbu na židli do rohu. Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. SBÍRKA A ÚVOD DO TÉMATU – Hledání puzzle, sbírka – Učitel 1
Pomůcky: pokladnička, odměny, rozstříhaný obrázek tatínka
Děti, minulou neděli jste si o někom povídali. Vzpomíná si někdo o kom? … tak si to připomeneme. Napoví vám obrázek, který je rozstříhaný na 8 dílků, které jsou tady schovány v místnosti. Běžte je teď všechny najít a pak je přineste na stůl, kde je složíme. O kom jste si tedy minule povídali? … o tatíncích… A co jste si o nich říkali? … děti povídají, co si pamatují.
Děti, dneska si znovu budeme povídat o tom, jak zvítězit nad strachem. Kdo mi řekne, co to je strach? … děti říkají… strach je, když se něčeho bojíme.
V dnešním příběhu bude velká bouřka. A někdo nad tou bouřkou zvítězí? Kdo to bude? To se za chvíli dozvíme. My teď spolu můžeme Pánu Bohu poděkovat, že nás chrání, abychom se nebáli. Můžeme mu poděkovat i tak, že dáme Bohu korunky do sbírky. Korunky se pak použijí na nákup věcí na vyrábění nebo odměn. SBÍRKA

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU – Učitel 2
Pomůcky: …
a) Nejdříve si řekneme a ukážeme 4 Nej. věci pomocí symbolů rukou a ukážeme obrázky:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
b) Teď si zahrajeme AKČNÍ HRU se 4 nejdůležitějšími věcmi. …

5. 2 CHVÁLY Z CD – Učitelé
Ať jsi velký nebo malý
Buď rozhodný

6. Svačina
– děti mají vlastní svačinu

7. Lekce – Ježíš utišuje bouři – PŘÍBĚH NA POČÍTAČI A SCÉNKA – Učitelé, děti
Pomůcky: počítač s příběhem, pěnové puzzle kostky, ze kterých uděláme loď, polštářky pro děti na sezení „do lodi“, vlajka na stěžeň. Během vyprávění příběhu mohou děti dělat bouřku: mávat rukama a dělat vlny, dělat hrom, déšť atd. – a postupně bouřku utišit. Částečně vyprávěná, částečně hraná scénka s dětmi, Matouš 8:
23  Ježíš …Pak vstoupil do lodi a jeho učedníci ho následovali.
24  A hle, na moři se strhla veliká bouře, takže vlny zakrývaly loď; on však spal. UČEDNÍCI SE BÁLI (DĚTI UKÁŽÍ), ALE JEŽÍŠ BYL POŘÁD S NIMI!
25  I přišli jeho učedníci, vzbudili ho a řekli: „Pane, zachraň nás, hyneme!“ JEŽÍŠI, ZACHRAŇ NÁS, UTOPÍME SE!
26  Řekl jim: „Proč jste ustrašení, vy malověrní?“ Pak vstal, pohrozil větrům i moři; a nastal úplný klid. PROČ SE BOJÍTE? MOŘE KLID! VĚTŘE TICHO! A NAJEDNOU BYL ÚPLNÝ KLID.
27  Lidé užasli a říkali: „Kdo to asi je, že ho i větry a moře poslouchají?“¶
NAKONEC SI KAŽDÉ DÍTĚ MŮŽE ZKUSIT BÝT JEŽÍŠ
Děti vidíte, učedníci se báli, ale Ježíš byl pořád s nimi. Ježíš je silnější než vítr a bouřka. S Ježíšem se nemusím bouřky bát. Ježíš je pořád se mnou. Řekneme si spolu: Ježíš je se mnou a chrání mě, nemusím se bát.

8. VERŠ – probíhání pod „vodou“ s lodičkou – Učitelé
Pomůcky: velká modrá látka, plastová lodička
Děti si stoupnou ke dveřím, učitelé drží velkou látku a první dítě dostane lodičku, řekne verš a podběhne pod látkou a na konci vyskočí.
Verš: Neboj se, protože já jsem s tebou… Iz 41,10 (Žalm 135,3)

9. VYRÁBĚNÍ – OMALOVÁNKA JEŽÍŠ UTIŠUJE BOUŘI – Učitelé
Pomůcky: 12 šablonek na čtvrtce, pastelky
Před lekcí si uděláme 1 vzor.
Postup s dětmi: Každé dítě dostane šablonku na čtvrtce (už přehnutou, tak aby nebyl vidět horní kus, vybarví pastelkami. Pak s pomocí učitele obrázek znovu přehne a dokreslí část, kdy Ježíš bouři utišil. Nakonec dopíšeme verš a dítě se podepíše.

10. MODLITBA S LODIČKOU – Učitelé
Pomůcky: plastová lodička
Děti si sednou si do kruhu. Nejdříve si s dětmi povídáme a ptáme se, jestli se něčeho bojí … děti říkají, že se bojí tmy, bouřky, pavouků atd. Nakonec učitel řekne své svědectví o strachu, jak s Boží pomocí nad ním zvítězil, ale i třeba věc, se kterou bojuje a bojí se jí. Potom se v kroužku modlíme, začne učitel, má lodičku, když se domodlí pošle lodičku dál a modlí se další. Každý poprosí Boha o pomoc se strachem v jedné věci, pak pokračuje další dítě. Učitel se modlí na závěr.

11. ODMĚNY – razítka na zvířátka – Učitelé

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s