Lekce

LEKCE – Ježíš taky poslouchal své rodiče

hand-heart-valentineTéma: Poslušnost – Ježíš poslouchal rodiče.
Hlavní myšlenka: Poslouchej Boha i rodiče. Začni v malém.
Verš: Děti, poslouchejte své rodiče, protože to je spravedlivé před Bohem. Efezským 6,1 EKU

1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s rolničkami a novou písničkou „Pán Bůh nám to dal” – Učitelé

2. 2. PRAVIDLA (SEMAFOR) – Učitel 2

a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). V tom případě jde na 3 minuty na hanbu na židli do rohu. Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. SBÍRKA A ÚVOD DO LEKCE – Hledání puzzle, foto, sbírka – Učitel 1
Pomůcky: pokladnička, odměny, obrázek velryby a Jonáše rozstříhaný na 10 ks, foto učitele s rodiči
Děti, kdo si pamatuje, o kom jsme si povídali minule? Bylo tam jedno velké zvíře a 1 pán. Co to bylo? Kdo to byl? … pomůžu vám, tady někde je schovaný obrázek z příběhu z minula. Je tu 10 kousků obrázku, běžte je najít…
Co to je? Jonáš a velryba.
Děti, ještě tady mám na ukázku 1 obrázek, je to fotka. Kdo na ní je?
… Učitel s rodiči. Děti, myslíte, že jsem poslouchala rodiče jako malá? … ano.
Děti, myslíte, že měl rodiče i Ježíš? … ano. Děti, jak se jmenovala maminka Ježíše a její muž? … Marie a Josef.
A myslíte, že i Ježíš poslouchal svoje rodiče? … ano
My teď spolu můžeme Pánu Bohu poděkovat za naše rodiče, které nám Pán Bůh dal, aby nás chránili a my je máme poslouchat. Poděkovat Pánu Bohu můžeme i tím, že dáme Bohu korunky do sbírky. Korunky se pak použijí na nákup věcí na vyrábění nebo odměn. ..SBÍRKA

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY – Učitel 2
Pomůcky: …
a) Nejdříve si řekneme a ukážeme 4 Nej. věci pomocí symbolů rukou a ukážeme obrázky:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
b) Teď si zahrajeme AKČNÍ HRU se 4 nejdůležitějšími věcmi. …

5. CHVÁLY z CD – Učitelé
Ať jsi velký nebo malý
Superman
Špička

6. Svačina
Děti mají vlastní svačinu

7. Lekce – Ježíš poslouchá rodiče – Učitel 1
Pomůcky: Učitel vypráví AJ příběh a ukazuje obrázky z počítače
Str. 2 – Když byl Ježíš malý kluk, bydlela jeho rodina v městě Nazaret. Josef, manžel Marie, pracoval jako tesař. Tesař dělá věci ze dřeva.
Str. 3 – Josef byl dobrý tesař. Uměl udělat stůl, kolo nebo nářadí.
Str. 4 – Ježíš pomáhal Josefovi nosit dřevo. Ježíš si nikdy na práci nestěžoval a neodmlouval.
Str. 5 – Ježíš znal spoustu zvířat i stromů v lese.
Str. 6 – Ježíš pomáhal Josefovi třeba s řezáním. Poslouchal, co má dělat a pomáhal Josefovi
Str. 7 – Někdy Ježíš uklízel v dílně. Uklízel bez odmlouvání.
Str. 8 – Ježíš byl dobré a poslušné dítě.
Děti vidíte, že i Ježíš poslouchal své rodiče a pomáhal jim. I my máme poslouchat své rodiče, aby nám bylo dobře. Řekneme si všichni spolu: Poslouchej Boha i rodiče.

8. VERŠ – Učitel 2
Pomůcky: …
Verš: Děti, poslouchejte své rodiče, protože to je spravedlivé před Bohem. Efezským 6,1 EKU

9. VYRÁBĚNÍ – Ruce pomáhající rodičům – Učitelé
Pomůcky: 12 barevných čtvrtek, pastelky, nálepky z plastového boxu, nůžky
Před lekcí si uděláme 1 vzor.
Postup s dětmi: Každé dítě dostane 1 čtvrtku, 1 pastelku. Čtvrtku si dítě přehne na půl a obreslí si na ni svou 1 ruku. Pak učitelé pomohou ruce vystřihnout a nakonec si ruce každé dítě podepíše, nalepí na něj nálepky a napíše se na ruce verš.

10. MODLITBA S PLYŠÁKEM DOUBLE PANDOU – Učitel 1
Pomůcky: PLYŠÁK DOUBLE PANDA
1. kolečko: posílá se panda a děti i učitelé říkají příklady, jak poslechli svoje rodiče.
2. kolečko: každé dítě se modlí a prosí Boha, aby mu pomohl ho poslouchat a taky poslouchat rodiče: „Bože, prosím, pomoz mi tě poslouchat a poslouchat tatínka s maminkou.“

11. ODMĚNY A BONBÓNY – razítka na zvířátka – Učitelé
Poslušné děti (které zůstaly na zelené barvě semaforu) navíc dostanou na konci nedělky sladkou odměnu.

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s