Lekce

LEKCE – Poslechnu Boha, i když je to těžké II.

lemonadeTéma: Poslušnost – Zatčení Ježíše
Hlavní myšlenka: Poslechnu Boha, i když je to těžké.
Verš: Děti, poslouchejte své rodiče, protože to je spravedlivé před Bohem. Efezským 6,1 
Bible: Lukáš 22

1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s písničkou „Pán Bůh nám to dal” (CD 2, track 18) – Učitelé
Pustí se písnička na CD, ukázka: http://www.timdvadva.cz/soubory/pisnicky/at_jsi_velky/18_pan_buh_nam_to_dal.mp3

2. PRAVIDLA SEMAFOR – Učitel 2
a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). V tom případě jde na 3 minuty na hanbu na židli do rohu. Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. SBÍRKA A ÚVOD DO LEKCE A SBÍRKA – Učitel 1
Pomůcky: pokladnička, odměny za správné odpovědi 1. dítěti, v církvi na okně je papír s částmi těla, ucho se vybarví, obrázky rozstříhají a schovají po místnosti (např. 8 částí), děti je hledají.
Děti, na jaké horkém mstě jsme byli v biblickém příběhu minulou neděli? …v peci
Kolik chlapců do té pece hodili? … 3
Vzpomínáte si, co se stalo v příběhu? … děti říkají, co si pamatují z příběhu o ohnivé peci
V dnešním příběhu z Bible se objeví jedna část těla. Jaká? To zjistíme, když najdeme 8 obrázků s různými částmi těla schovanými tady v místnosti. Až je najdete, přineste je sem … děti hledají.
Děti, jak se jmenují tyhle části těla … děti říkají.
Která z nich je vybarvená? … ucho
V dnešním příběhu se bude dít něco zvláštního s jedním uchem. Zachvíli uvidíme co.
Teď můžeme poděkovat Bohu, že nám dál různé části těla. Můžeme mu poděkovat i tím, že dáme korunky do sbírky. Peníze se pak použijí na nákup třeba odměn a pomůcek do dětské církve.

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY – Učitel 2
Pomůcky: …
a) Nejdříve si řekneme a ukážeme 4 Nej. věci pomocí symbolů rukou a ukážeme obrázky:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
b) Teď si zahrajeme AKČNÍ HRU se 4 nejdůležitějšími věcmi: …

5. 2 CHVÁLY Z CD – Učitelé
Ať jsi velký nebo malý
Bible, to je Boží dopis

6. Svačina a názorný příklad – Učitel 2
Pomůcky: citrón, cukr, sklenice, nůž, voda
Děti mají vlastní svačinu.
Děti, já tady mám jedno ovoce. Co to je? … citrón. Jaký je citrón, když ho jíte? … kyselý.
Když citrón rozkrojím a zmáčknu, můžu z něj udělat spolu s cukrem limonádu. Takže i z kyselého citrónu, pod tlakem může vzniknout něco moc dobrého. S námi je to podobné, to jestli jsme jako Ježíš se ukáže, když nás někdo zmáčkne a jsme v těžké situaci. Jestli vyjde něco dobrého, stejně jako z citrónu limonáda. Uvidíme to i v dnešním příběhu. (děti mohou ochutnat).

7. Lekce – Poslechnu Boha jako Ježíš, i když je to těžké – Učitel 1
Pomůcky: učitel vypráví příběh a ukazuje obrázky na počítači
Obr. 1 – Byli Velikonoce. Jeden z kamarádů Ježíše, jeho učedník Jidáš, ho šel za peníze zradit.
Obr. 2 – Pak se všichni společně sešli u večeře, byla to Ježíšova poslední večeře s učedníky.
Obr. 3 – Po večeři šli učedníci s Ježíšem do zahrady, Ježíš se tam modlil.
Obr. 4 – Ježíš prosil Boha: „Otče, jestli můžeš, tak mě od toho těžkého ochraň, ale ne co já chci, ale co ty chceš, ať se stane. Poslechnu tě.
Obr. 5 – Pak přišel Jidáš s vojáky a sluhy a ukázal jim Ježíše.
Obr. 6 – Učedníci chtěli Ježíše bránit a jeden mečem usekl ucho jednoho sluhy. Ježíš ale řekl: Nechte toho! A ucho sluhy uzdravil. Děti vidíte, že i když byl Ježíš v těžké situaci, zatýkali ho vojáci, uzdravil zraněnému ucho.
Obr. 7 – Vojáci Ježíše zatkli, soudci ho odsoudili, Ježíš byl ukřižován na kříži a zemřel. Je to konec? Co se stalo pak? … děti říkají.
Obr. 8 – Bůh Ježíše po 3 dnech vzkřísil k životu. Ježíš zvítězil na hříchem a nad smrtí, nakonec je Ježíš vítěz. Děti vidíte, že Ježíš udělal něco moc těžkého, šel a zemřel za nás na kříži a poslechl tím Boha. Ježíš ale neprohrál, Bůh ho potom vzkřísil z mrtvých a Ježíš znovu žije a je vítěz.

8. VERŠ – Učitel 1
Pomůcky: fialové nálepky na zemi
Děti si stoupnou k odpadkovému koši žáby do řady za sebe a po jednom odskáčou verš. Jedna stopa (jeden skok) znamená jedno slovo, poslední je odkaz, větší děti už verš vcelku dost umí 🙂
VERŠ: Děti, poslouchejte své rodiče, protože to je spravedlivé před Bohem. Efezským 6,1 EKU

9. VYRÁBĚNÍ – Limonáda – Učitelé
Pomůcky: 10 čtvrtek, 10 šablonek zelené limonády, nastříhané bílé kostičky jako led, žluté muffinové košíčky jako citron na poloviny, brčka, lepidla, izolepa
Návod: Každé dítě dostane čtvrtku, na ní si postupně lepidlem nalepí limonádu, kostky ledu, citrony a nakonec izolepou brčko. Pak se podepíše.
http://gluedtomycraftsblog.com/2015/06/cupcake-liner-lemonade-kid-craft.html

10. MODLITBA – Učitel 1
1. kolečko: posílá se 1 výrobek. Děti říkají, jestli někdy udělali něco, co se jim nepovedlo a litovali, že když je někdo „zmáčkl“ vyšlo něco nedobrého. (učitel řekne vlastní příklad…).
2. kolečko: každé dítě se modlí a prosí Boha, aby mu pomohl ho poslouchat Boha a chovat se jako Ježíš, i když je to těžké.

11. ODMĚNY A BONBÓNY – razítka na zvířátka – Učitelé
Děti, které zůstaly na zelené barvě semaforu, navíc dostanou na konci nedělky nálepku. Všichni přítomní dostanou razítko na své zvířátko (10 razítek = odměna z dárkové krabice).

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s