Lekce

LEKCE – Církev jako tělo Kristovo

Téma: Církev 2 – Tělo Kristovo Výrobek z hodiny učitelů Voermanových.
Hlavní myšlenka: Církev je tělo Kristovo – různí lidé si různě pomáhají.
Verš: Jděte do celého světa a kažte evangelium všemu stvoření. Marek 16,15 EKU
Bible: Skutky 12,1-17

1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s písničkou „Pán Bůh nám to dal” – Učitelé
Pustí se písnička na CD.

2. PRAVIDLA SEMAFOR – Učitel 2

a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). V tom případě jde na 3 minuty na hanbu na židli do rohu. Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. SBÍRKA A ÚVOD DO LEKCE A SBÍRKA – Učitel 1
Pomůcky: sladké odměny, kostka s křížem ze 4 nej. Věcí, obrázek těla rozstříhaný na několik částí
a) Opakování hl. myšlenky z minula: Děti, kdo to uhádne, dostane odměnu. Co je církev?
Církev jsou lidé, kteří jsou spolu a věří v …. koho? … ukážeme kostičku s křížem … Ježíše.
b) Dnes si ukážeme, jaká je církev. Tady v místnosti je 8 (např.) dílků jednoho obrázku. Zkuste je všechny najít a složit je … Poznáte, co je na obrázku? Lidské tělo. A jak se jmenuje tahle část (učitel postupně ukazuje na různé části těla a ptá se dětí, jak se jmenují a žádá děti, aby mu tu část vždycky zároveň na sobě ukázaly – hlava, ruce, prsty, břicho, noha, koleno, pata …). Učitel se vždycky ptá, co tou částí děláme (mluvíme, jíme …)
Tak jako v těle jsou různé části, tak církev je taky tělo, tělo Kristovo. Jako v těle jsou různé části a dělají různé věci, tak i v církvi jsou různí lidé, kteří umí různé věci a dělají je.Můžeme teď Pánu Bohu poděkovat, že máme různé části těla na různé věci, že nás tak krásně stvořil. Poděkovat mu můžeme i tím, že mu dáme korunky do sbírky, ty se pak použijí na nákup potřebných věcí v církvi i nedělce, jako jsou odměny, věcí na kreslení a tak.

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY – Učitel 2
Pomůcky: …
a) Nejdříve si řekneme a ukážeme 4 Nej. věci pomocí symbolů rukou a ukážeme obrázky:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
b) Teď si zahrajeme AKČNÍ HRU se 4 nejdůležitějšími věcmi: …

5. 2 CHVÁLY Z CD – Učitelé
Ať jsi velký nebo malý
Bible, to je Boží dopis

6. Svačina
Děti mají vlastní svačinu.

7. Lekce – Církev se modlí za Pavla ve vězení – Učitelé
Pomůcky: učitel vypráví příběh a ukazuje obrázky na počítači.
Shrnutí: Děti, vidíte, že Pavel a Silas byli kazatelé, kteří se kvůli tomu dostali do vězení. Jejich kamarádi z církve jim pomohli i tak, že se za ně modlili. My jsme každý v církvi různý, máme různé talenty a můžeme dělat kařdý různé věci. Kyždý můžeme udělat něco, abychom pomohli tak, jako pomohli Pavlovi kamarádi z církve.

8. VERŠ – Učitel 2
Pomůcky: pěnové puzzle kostky
Pěnové puzzle kostky se volně s rozestupy položí na podlahu v místnosti, jako cestička, třeba dokolečka, děti dělají velké kroky z jednoho puzzle na druhý a říkají postupně verš.
Verš: Jděte do celého světa a kažte evangelium všemu stvoření. Marek 16,15 EKU

10. MODLITBA – Učitel
Pomůcky: kartičky s fotkami vedoucích
Učitel postupně dětem ukazuje kartičky s fotkami vedoucích z církve a ptá se ji, kdo to je, jestli s něčím v církvi pomáhají nebo co dělají.
Pak učitel poprosí každé dítě, aby si vybralo jednu fotku vedoucího a to dítě se za tu jednu osobu modlit. Na konci se modlí učitel za děti, aby jim Bůh pomohl vidět, jaké mají talenty a s čím mohou v církvi pomáhat.

9. VYRÁBĚNÍ – LIDSKÉ TĚLO – Učitelé
Pomůcky: čtvrtky/kartóny, barevné papíry, vystříhané tvary jako tělo, lepidlo.
Během vyrábění se ptáme dětí, co rády dělají nebo s čím rády třeba v církvi pomáhají a co by chtěli dělat, až jednou vyrostou, jak by třeba chtěli pomáhat v církvi.
http://www.countryfitfamily.com/2014/06/body-shapes-craft-preschoolers.html

11. ODMĚNY A BONBÓNY – razítka na zvířátka – Učitelé
Děti, které zůstaly na zelené barvě semaforu, navíc dostanou na konci nedělky nálepku. Všichni přítomní dostanou razítko na své zvířátko (10 razítek = odměna z dárkové krabice).

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s