Lekce

LEKCE – V církvi máme úkol

we_are_churchTéma: Církev 3 
Hlavní myšlenka: V církvi máme úkol – říkat lidem o Ježíši.
Verš: Jděte do celého světa a kažte evangelium všemu stvoření. Marek 16,15
Bible: Skutky 1-2

 

1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s písničkou „Pán Bůh nám to dal” – Učitelé
Pustí se písnička na CD.

2. PRAVIDLA SEMAFOR – Učitel 2
a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). V tom případě jde na 3 minuty na hanbu na židli do rohu. Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. SBÍRKA A OPAKOVÁNÍ MINULÉ LEKCE – Učitel 1
Pomůcky: sladké odměny, kostka s křížem ze 4 nej. věcí, obrázek těla rozstříhaný na několik částí
a) Opakování hl. Myšlenky z minula: Děti, kdo to uhádne, dostane odměnu. Co je církev? Církev jsou lidé, kteří jsou spolu a věří v …. koho? … ukážeme kostičku s křížem … Ježíše.
b) Minule jsme si říkali, jaká je církev. Jako co je. Abychom si to připomněli, tak se podíváme na 1 obrázek. Tady v místnosti je 8 (např.) dílků jednoho obrázku. Zkuste je všechny najít a složit je … Poznáte, co je na obrázku? Lidské tělo. A jak se jmenuje tahle část (učitel postupně ukazuje na různé části těla a ptá se dětí, jak se jmenují a žádá děti, aby mu tu část vždycky zároveň na sobě ukázaly – hlava, ruce, prsty, břicho, noha, koleno, pata …)? Učitel se vždycky ptá, co tou částí děláme (mluvíme, jíme …)? Tak jako v těle jsou různé části, tak církev je taky tělo, tělo Kristovo. Jako v těle jsou různé části a dělají různé věci, tak i v církvi jsou různí lidé, kteří umí různé věci a dělají je.
Můžeme teď Pánu Bohu poděkovat, že máme různé části těla na různé věci, že nás tak krásně stvořil. Poděkovat mu můžeme i tím, že mu dáme korunky do sbírky, ty se pak použijí na nákup potřebných věcí v církvi i nedělce, jako jsou odměny, věcí na kreslení a tak.

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY („TICHÁ POŠTA“) – Učitel 2
Pomůcky: plastový domeček v církvi
a) Nejdříve si řekneme a ukážeme 4 Nej. věci pomocí symbolů rukou a ukážeme obrázky:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
b) Teď si zahrajeme HRU „TICHÁ POŠTA“ se 4 nejdůležitějšími věcmi:
Var. 1 těžší – mluvená – Děti si stoupnou do řady za sebe, od žáby u dveří až k oknu, mají mezi sebou cca 1-2 metry mezeru. Učitel prvnímu dítěti pošeptá potichu do ucha zprávu – 1. symbol “Bůh mě miluje” – a dítě běží k druhému dítěti a potichu mu pošeptá do ucha to, co slyšel od učitele. Smysl je, aby zpráva došla celá až k poslednímu dítěti u okna, poslední dítě řekne zprávu, kterou slyšel, nahlas. Var. 2 lehčí – s kartičkami (=dopis/zpráva) – Nakreslíme 4 kartičky, na každém je jedna ze 4 nejdůležitějších věcí, a jednu z nich co “nejrychleji” pošleme (dáme) prvnímu dítěti, to běží k druhému dítěti a dá mu kartičku atd., až se kartička dostane na konec k poslednímu dítěti a to ho hodí jako dopis/zprávu do domečku. Děti mohou stát v řadě či v kroužku dokola místnosti.

5. 2 CHVÁLY Z CD – Učitelé
Ať jsi velký nebo malý
Superman
Hosana 

6. Svačina
Děti mají vlastní svačinu.

7. Lekce – Letnice a vznik první církve – Učitelé
Pomůcky: TABLET S ANGLICKOU INTERAKTINÍ APLIKACÍ BIBLE APP FOR KIDS
Učitel odvypráví anglicky příběh z tabletu, vždy po 1 slidu. Je to interaktivní, všechny děti si mohou vyzkoušet sáhnout na lidičky v příběhu nebo odpovědět na otázku (obrázek otazníku) či sbírat diamanty. Potom učitel příběh zopakuje: Děti vidíte, že Duch svatý je dar, který učedníci, kamarádi Ježíše, od něj dostali. Ten dar měli proto, aby o Ježíši říkali dalším lidem a dělali velké věci. Tak vznikla první církev. I my tady v naší církvi můžeme ten dar Ducha svatého dostat, abychom byli odvážní a říkali kamarádům i rodině o Ježíši a abychom mohli dělat velké věci.

8. VERŠ – Učitel 2
Pomůcky: …..
Verš: Jděte do celého světa a kažte evangelium všemu stvoření. Marek 16,15 EKU

9. MODLITBA – Učitelé
Pomůcky: /
(Děti sedí v kolečku). Děti, chtěli byste taky ten dar Ducha svatého? Kdo by ho chtěl? Když se nějaké děti přihlásí, učitelé se za ně modlí, za každého zvlášť, aby dítě přijalo dar Ducha svatého. Uvidíme, co se bude dít :))))

10. VYRÁBĚNÍ – MOTÝL SE 4 NEJ. VĚCMI – Učitelé
Pomůcky: Pomůcky: 15 lízátek, barevné čtvrtky a 15 šablonek, kolečka z barevného papíru, manikurní nůžky, lepidla, pastelky
Před lekcí si připravíme tvary motýlů, které dopředu nastřihneme man. nůžkami, dál nastříháme kolečka z různých barevných papírů. Během vyrábění si děti nalepí na motýla kolečka, a nakreslí na ně symboly 4 nej věcí. Nakonec se dovnitř vloží lízátko.
DĚTEM ŘEKNEME, ŽE TAHLE LÍZÁTKA JSOU DÁREK PRO NĚKOHO, ŽE JE MAJÍ DNES NEBO ZÍTRA NĚKOMU DÁT A ŘÍCT JIM, CO TY OBRÁZKY NA KŘÍDLECH MOTÝLA JSOU (4 NEJ VĚCI). PŘÍŠTÍ TÝDEN SI S DĚTMI POVÍME, KOMU LÍZÁTKO DALY A CO MU ŘEKLY.
https://pripravka.wordpress.com/2014/04/27/lekce-jezis-nam-otevrel-dvere-k-bohuvstup-i-ty/

11. ODMĚNY A BONBÓNY – razítka na zvířátka – Učitelé
Děti, které zůstaly na zelené barvě semaforu, navíc dostanou na konci nedělky nálepku. Všichni přítomní dostanou razítko na své zvířátko (10 razítek = odměna z dárkové krabice).

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s