Lekce

LEKCE – Církev a evangelium

foam-bead-braceletTéma: Církev – evangelium
Hlavní myšlenka: V církvi máme úkol – říkat lidem o Ježíši a žít tak. = “4 Nejdůležitější věci říkám a dělám.”
Verš: Jděte do celého světa a kažte evangelium všemu stvoření. Marek 16,15
Bible: Lukáš 10,25-37 – Milosrdný Samaritán

1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s písničkou „Pán Bůh nám to dal” – Učitelé
Pustí se písnička na CD.

2. PRAVIDLA SEMAFOR – Učitel 2, lze i ve spolupráci s dětmi

a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?

b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). V tom případě jde na 3 minuty na hanbu na židli do rohu. Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. SBÍRKA A OPAKOVÁNÍ MINULÉ LEKCE – Učitel 1
Pomůcky: sladké odměny, kostka s křížem ze 4 nej. věcí
Opakování hl. myšlenky z předminula: Děti, kdo to uhádne, dostane odměnu. Co je církev? Církev jsou lidé, kteří jsou spolu a věří v …. koho? … ukážeme kostičku s křížem … Ježíše.
Můžeme teď Pánu Bohu poděkovat, že můžeme společně patřit do církve, patřit k Ježíši.
Poděkovat mu můžeme i tím, že mu dáme korunky do sbírky, ty se pak použijí na nákup potřebných věcí v církvi i nedělce, jako jsou odměny, věcí na kreslení a tak.

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY („TICHÁ POŠTA“) – Učitel 2
Pomůcky: plastový domeček
a) Nejdříve si řekneme a ukážeme 4 Nej. věci pomocí symbolů rukou a ukážeme obrázky:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
b) Teď si zahrajeme HRU „TICHÁ POŠTA“ se 4 nejdůležitějšími věcmi. Děti, budeme posílat 4 nejdůležitější věci jako zprávu jako dopis:
Děti stojí v řadě za sebou, s rozestupy, okolo celé místnosti.
Lehčí varianty hry – s kartičkami (=dopis/zpráva) – nakreslíme 4 kartičky, vypadají jako obálka/dopis (z jedné strany), na každé je jedna ze 4 nejdůležitějších věcí, a jednu z nich co “nejrychleji” pošleme (dáme) prvnímu dítěti, to běží k druhému dítěti a dá mu kartičku atd., až se kartička dostane na konec k poslednímu dítěti a to ho hodí jako dopis/zprávu do domečku. Děti mohou stát v řadě či v kroužku dokola místnosti.

5. 2-3 CHVÁLY Z CD – Učitelé
Ať jsi velký nebo malý
Superman
Hosana

6. Svačina
Děti mají vlastní svačinu.

7. Lekce – Milosrdný Samaritán – Učitel 1
Pomůcky: počítač s obrázky
Učitel odvypráví příběh.
Shrnutí: Děti, kolem raněného pána šli 3 různí lidé. Kdo z nich byl opravdový kamarád a pomohl mu? … 3. – Samaritán
Vidíte, opravdový kamarád není ten, kdo jen o kamarádství mluví a nijak nepomůže, ale opravdový kamarád a křesťan je ten, kdo nejen říká, že je kamarád, ale i pomůže. Stejně tak i církev je opravdová jen tehdy, když nejen říká, že pomůže, ale i pomůže. A taky když my chceme někomu říct o Ježíši a říct mu 4 nejdůležitější věci, tak je stejně důležité je to i dělat. Jako křesťan nejen mluvit, ale i chovat se tak.
Pokud by bylo hodně času lze zkusit příběh s dětmi sehrát jako scénku. Pokud byste chtěli pustit ještě AJ video, tak pěkné je toto.

8. VERŠ – Učitel 2
Pomůcky: …
Verš: Jděte do celého světa a kažte evangelium všemu stvoření. Marek 16,15 EKU

10. MODLITBA – Učitelé
Pomůcky: /
(Děti sedí v kolečku a každé dítě se modlí, učitel začne).
Děti, pojďme každý poprosit Pána Boha, aby nám pomohl o něm kamarádům říkat, ale i se podle toho chovat.
9. VYRÁBĚNÍ – NÁRAMEK SE 4 NEJ. VĚCMI – Učitelé
Pomůcky: pěnové korálky, pěnové drátky, permanentní fixy
http://www.skiptomylou.org/fun-with-foam-beads/
Děti dostanou gumičku/pěnový drátek a na něj si navlečou 4 pěnové korálky, které představují 4 nejdůležitější věci. S dětmi si řekneme, co který korálek znamená (1. korálek je srdíčko a Bůh mě miluje atd.) Nakonec se zaváže.

DĚTEM ŘEKNEME, ŽE TYHLE NÁRAMKY JSOU DÁREK PRO NĚKOHO, ŽE JE DĚTI MAJÍ DNES NEBO ZÍTRA NEBO BĚHEM TÝDNE NĚKOMU DÁT, NĚJAKÉMU KAMARÁDOVI A ŘÍCT MU, CO TY KORÁLKY NA NÁRAMKU JSOU A CO ZNAMENAJÍ (4 NEJ VĚCI).
PŘÍŠTÍ TÝDEN SI S DĚTMI POVÍME, KOMU NÁRAMEK DALY A CO MU ŘEKLY.
11. ODMĚNY A BONBÓNY – razítka na zvířátka – Učitelé
Děti, které zůstaly na zelené barvě semaforu, navíc dostanou na konci nedělky nálepku. Všichni přítomní dostanou razítko na své zvířátko (10 razítek = odměna z dárkové krabice).

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s