Lekce

LEKCE – Církev a misie I.

Hlavní myšlenka: V církvi máme úkol – jít a říkat cizím lidem o Ježíši a žít jako Ježíš.
Verš: Jděte do celého světa a kažte evangelium všemu stvoření. Marek 16,15 EKU
Bible: Skutky 28,1-11 – Pavel na cestě do Říma (had na Maltě)

1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s písničkou „Pán Bůh nám to dal” – Učitelé
Pustí se písni2čka na CD.

2. PRAVIDLA SEMAFOR – Učitel 2, lze i ve spolupráci s dětmi

a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?

b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). V tom případě jde na 3 minuty na hanbu na židli do rohu. Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. SBÍRKA A OPAKOVÁNÍ MINULÉ LEKCE – Učitel 1
Pomůcky: sladké odměny, obrázek hada, vybarvený a rozstříhaný na dílky (http://twistynoodle.com/king-snake-coloring-page/ )
Děti, v dnešním příběhu z Bible bude jedno hodně nebezpečné zvíře. Abychom uhádli jaké, musíme najít jeho obrázek. Tady v místnosti je schovaných 8 (např.) dílků s obrázkem toho zvířete. Zkusíme je všechny najít a přinést sem doprostřed… děti hledají. … Až najdou všechny části obrázku, musí je složit jako puzzle.
Tak děti, poznáte, co je to za zvíře? … had.
Jak dělá had, ukažte mi to? … děti syčí.
Co myslíte, je had hodné zvíře? … není, může být nebezpečný a někoho kousnout. Musíme si na něj dávat pozor. A takový nebezpečný had bude i v dnešním příběhu. Uvidíme, co se stane.
My teď spolu dáme korunky do sbírky a poděkujeme Pánu Bohu, že nás ochraňuje, a to i před hady. Můžeme Pánu Bohu poděkovat i tím, že mu dáme korunky do sbírky, ty se pak použijí na nákup potřebných věcí v církvi i nedělce, jako jsou odměny, věcí na kreslení a tak.

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY – Učitel 2
Pomůcky: 4 papíry A4 se 4 nejdůležitějšími věcmi (na každém papíře je jedna nej. Věc), papíry jsou nalepené ve 4 rozích místnosti
a) Nejdříve si řekneme a ukážeme 4 Nej. věci pomocí symbolů rukou a ukážeme obrázky:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
b) Teď si zahrajeme HRU se 4 nejdůležitějšími věcmi:
Děti, já učitel, budu jako had a budu vás honit a Bella vám vždycky řekne, která nejdůležitější věc/obrázek je domeček a tam vy musíte běžet a rukou se dotknout toho obrázku (např. Bella řekne “Zhřešil jsem”, tak vy všechny děti musíte běžet a rukou plácnout na obrázek “X”), aby vás had nechytil.

5. 2-3 CHVÁLY Z CD – Učitelé
Ať jsi velký nebo malý
Bible, to je Boží dopis
((Father God created the world (v AJ))

6. Svačina
Děti mají vlastní svačinu.

7. Lekce – Pavel na cestě do Říma (had na Maltě) – Učitel 1
Pomůcky: vytištěné obrázky (8 obrázků), příběh v AJ:
Učitel odvypráví příběh v ČJ…
Shrnutí: Děti, člověku, který jede říkat lidem o Ježíši do cizí země, se říká misionář. Řekneme si společně: „misionář“. V našem příběhu byl Pavel taky takový misionář. Na jedné cestě se mu potopila loď a kousl ho jedovatý had. Vidíte, že misionář to nemá vždycky jednoduché. Ale Bůh byl s Pavlem a na cestě v cizí zemi, kam jel říkat lidem o Ježíši, ho ochránil. A my si jednoho živého misionáře za chvíli ukážeme…

10. MODLITBA & SKYPE CALL S MISIONÁŘKOU K. – Učitelé
Pomůcky: počítač / tablet na skype call (dopředu vyzkoušené), fotografie misionáře
Učitel 1: nejdříve před samotným Skype callem misionářku K. na 3 fotkách představíme:
1. Foto misionářky – děti, znáte tuhle paní? Víte, jak se jmenuje? To je K. K. je Češka a dřív chodila sem k nám do církve. Pamatujete si na ni někdo?
2. Foto misijní země – K. odjela do cizí země a teď je K. misionářka v Asii, ta země se jmenuje Thajsko.
3. Foto z workshopu – K. pomáhá lidem poznat Ježíše tak, že je učí, jak ho mohou ve svém jazyce a kultuře chválit.
Skype:
K. zavoláme a pozdravíme se s ní. S dětmi se zeptáme K. na 4 otázky:
a) Jaké je dnes u vás počasí? (K. se ptá zase zpátky dětí, jak je v ČR)
b) Co jsi měla dnes k snídani/jídlu? (K. se ptá zase zpátky dětí, co měly ony)
c) Co ti v tvojí misijní práci udělalo naposledy radost?
d) Za co se můžeme za tebe s dětmi modlit?
Děti se nakonec mohou v kolečku jeden po druhém/některé z nich za K. modlit. Ukončení Skype callu.

8. VERŠ – Učitel 2
Verš: Jděte do celého světa a kažte evangelium všemu stvoření. Marek 16,15

9. VYRÁBĚNÍ – KAPSIČKA NA NÁLEPKY SE 4 NEJ. VĚCMI – Učitelé
http://www.catholicmissionaryfamily.com/2011/02/pocket-full-of-love-valentines-day.html
Pomůcky: barevné čtvrtky, lepidla, fixy, pastelky, pěnová srdíčka
PŘED NEDĚLKOU: ze čtvrtek si uděláme šablonku kapsičky – jednodušší na výrobu je mít jednu stranu spojenou, tak aby se muselo méně stříhat a lepit méně stran. Jedna strana se fixou/pastekou vyčárkuje, to bude horní část kapsy.
PŘI NEDĚLCE: každé dítě dostane připravenou šablonku kapsičky, pak dostane pěnové srdíčko a lepidlo, srdíčko přilepí a pastelkou dokreslí zbývající 3 nejdůležitější věci. Na zadní stranu může nakreslit obrázek. Nakonec přehneme kapsu a lepidlem uvnitř natřeme okraje a přilepí se k sobě.
KAPSA MUSÍ BÝT TAK VELKÁ, ABY SE DO NÍ VEŠLO PLATO NOVÝCH SAMOLEPEK (NEBO 1 PŘEHNUTÉ, KTERÉ BUDE PŘIPRAVENÉ NA OKNĚ/VEMTE NEPOUŽITÉ SAMOLEPKY Z PLAST. KRABICE, KTERÉ DÁVÁME DĚTEM JAKO ODMĚNY!!!!! DĚTEM ŘEKNEME, ŽE VYRÁBÍME KAPSIČKY PRO DĚTI V THAJSKU, A ŽE JE POŠLEME K., KTERÁ JE DÁ DĚTEM TAM. KAPSIČKY OZDOBÍME 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍMI VĚCMI A DOVNITŘ SE PAK DÁ DÁREK PRO KAŽDÉ DÍTĚ – NÁLEPKY. PROSÍM, ZEPTEJTE SE, JESTLI NĚKOMU BĚHEM TÝDNE DALI EVANG. NÁRAMEK, KTERÝ SE MINULE VYRÁBĚL. JESTLI NĚKOMU ŘEKLY 4 NEJ VĚCI? PROSÍM, JEŠTĚ ŘEKNĚTE DĚTEM, ŽE PŘÍŠTÍ NEDĚLI BUDEM VYBÍRAT KORUNKY DO SBÍRKY A POŠLEME JE VÝJIMEČNĚ PRÁVĚ K..

11. ODMĚNY A BONBÓNY – razítka na zvířátka – Učitelé

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s