Lekce

LEKCE – Církev a misie II.

Tie Your Shoes 3Téma: Církev a misie (II.)
Hlavní myšlenka: V církvi máme úkol – jít a říkat cizím lidem o Ježíši a žít jako Ježíš.
Verš: Jděte do celého světa a kažte evangelium všemu stvoření. Marek 16,15 EKU

1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s písničkou „Pán Bůh nám to dal” – Učitelé
Pustí se písnička na CD.

2. PRAVIDLA SEMAFOR – Učitel 2, lze i ve spolupráci s dětmi

a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?

b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). V tom případě jde na 3 minuty na hanbu na židli do rohu. Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. SBÍRKA A OPAKOVÁNÍ MINULÉ LEKCE – Učitel 1
Pomůcky: sladké odměny, foto misionářky K. rozstříhané na dílky (foto z minulé lekce)
Děti, minule jsme si povídali o jedné paní a co dělá. Abychom si ji připomněli, musíme najít její obrázek.
Tady v místnosti je schovaných 8 (např.) dílků s její fotkou. Zkusíme je všechny najít a přinést sem doprostřed… děti hledají. … Až najdou všechny části obrázku, musí je složit jako puzzle.
Tak děti, poznáte tu paní? Jak se jmenuje? … K…
A pamatujete si, co dělá? Jak se jmenuje její práce?… je misionářka.
My teď spolu dáme korunky do sbírky a poděkujeme Pánu Bohu, že posílá svoje misionáře do cizích zemí, aby říkali lidem o Ježíši. Minule jsme si řekli, že dnešní sbírka bude speciální a svoje korunky tentokrát pošleme přímo naší misionářce K., na její práci!!! !!! !!!

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY – Učitel 2
Pomůcky: 4 papíry A4 se 4 nejdůležitějšími věcmi (na každém papíře jedna věc) nalepené ve 4 rozích/stěnách místnosti – je hotové na místě
a) Nejdříve si řekneme a ukážeme 4 Nej. věci pomocí symbolů rukou a ukážeme obrázky:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
b) Teď si zahrajeme HRU se 4 nejdůležitějšími věcmi:
Děti, já učitel, vás budu honit a Bella vám vždycky řekne, která nejdůležitější věc/obrázek je domeček a tam vy musíte běžet a rukou se dotknout obrázku (např. Bella řekne “Zhřešil jsem”, tak všechny děti musí běžet a rukou plácnout na obrázek “X”), aby vás had nechytil.

5. 2 CHVÁLY Z CD – Učitelé
Ať jsi velký nebo malý
Father God created the world (v AJ

6. Svačina
Děti mají vlastní svačinu.

7. Lekce – Živý rozhovor s mikrofonem s misionářkou Sunny Evans 
Pomůcky: DĚTSKÝ MIKROFON, fotky (Sunny má svoje foto), Sunny a Šárka (moderátor) sedí na židlích, děti v kroužku na zemi
Šárka: Děti, představte si, že misionářka není jen K., nebo apoštol Pavel, o kterých jste si povídali minule, ale i naše Sunny. Věděli jste to?
Tak se teď společně Sunny na její misionářskou práci zeptáme:
Sunny, z jaké jsi země?
Jak se v tvojí zemi mluví? Ukážeš nám to?
Máš nějakou rodinu, kde žije?
Jak vypadá tvoje země, jaké je tam počasí?
Jaké jídlo jíte v tvojí zemi?
Jak dlouho jsi tady v Praze?
Proč jsi se stala misionářka, proč jsi se rozhodla sem k nám do České republiky přijet?
Jakou práci tady jako misionářka děláš?
Co se ti na tvojí práci v Praze nejvíc líbí? / Co ti třeba udělalo tenhle týden radost?
Za co se můžeme za tebe s dětmi modlit?
Děti, chcete být někdo moderátor, mít mikrofon a zeptat se Sunny na 1 otázku? …děti se můžou Sunny ptát na svoje vlastní otázky.

10. MODLITBA – Učitelé
Pomůcky: /
1. Děti se nakonec v kolečku jeden po druhém/některé z nich za Sunny modlí.
2. Učitel si znovu vezme mikrofon a ptá se dětí, jestli některé z nich, by se nechtělo jednout stát misionářem:
Např. Eliško, chtěla by si být až budeš taky velká misionářka?
Nakonec se učitelé modlí za děti, aby jim Bůh každému ukázal, jestli mají nebo nemají být misionáři až vyrostou.

7. VERŠ – Učitel 2
Pomůcky: …..
Verš: Jděte do celého světa a kažte evangelium všemu stvoření. Marek 16,15 EKU

8. VYRÁBĚNÍ – BOTA EVANGELIA S VERŠEM – Učitelé
Pomůcky: 14 x vystřižená šablonka boty (1 bota=1dítě), děrovačka, pastelky, voskovky, mašle/ribbons na „tkaničky/shoe laces“, fixa, dětské nůžky
Návod v AJ i zde: http://busymomshelper.com/2014/01/teaching-your-kids-to-tie-their-shoes.html
Před nedělkou: vystřihneme část šablonek pro menší děti, starší si mohou šablonku vystřihnout už samy
Během nedělky: děti dostanou/si vystřihnou šablonku a tu si z obou stran vybarví pastelkami/voskovkami. Pak učitel v šablonce udělá díry na tkaničky a přeloží okraje boty dovnitř. Nakonec děti dostanou mašli a provlečou si ji jako tkaničku botou (je to dobrý trénink zavazování tkaniček :).
Na závěr učitel/dítě botku podepíše a napíše na ni fixou verš, který se děti celý měsíc učily:
Verš: Jděte do celého světa a kažte evangelium všemu stvoření. Marek 16,15 EKU

11. ODMĚNY A BONBÓNY – razítka na zvířátka – Učitelé
Děti, které zůstaly na zelené barvě semaforu, navíc dostanou na konci nedělky nálepku. Všichni přítomní dostanou razítko na své zvířátko (10 razítek = odměna z dárkové krabice).

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s