Lekce

LEKCE – BŮH JE náš dobrý pastýř

cupcake-liner-sheep-craft

Téma: BŮH JE náš dobrý pastýř
Hlavní myšlenka: BŮH JE náš dobrý pastýř
Verš: Žalm 23:1 Hospodin je můj pastýř, nic mi neschází

1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s písničkou „Pán Bůh nám to dal” – Učitelé
Pustí se písnička na CD

2. 2. PRAVIDLA (SEMAFOR) – Učitel 2
a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). V tom případě jde na 3 minuty na hanbu na židli do rohu. Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. SBÍRKA A ÚVOD DO LEKCE – Hledání puzzle, foto, sbírka – Učitel 1
Pomůcky: pokladnička, odměny, plyšová ovečka, obrázek pastýře rozstříhaný na 6-8 ks
Děti, v dnešním čtení z Bible bude jedno zvířátko, hádejte jaké:
Je to bílé, má to na sobě vlnu a bečí to… Co je to? (jako nápovědu ukážeme plyšovou ovečku)
No a existuje jeden pán, který se o ovečky stará. Má hůl a někdy mu pomáhá pejsek. Zjistíme jak vypadá, když najdeme 8 kousků jeho obrázku schovaných tady v místnosti… děti hledají a pak složí obrázek … pastýř.
My teď spolu můžeme Pánu Bohu poděkovat, že se o nás dobře stará. Poděkovat Pánu Bohu můžeme i tím, že dáme Bohu korunky do sbírky. Korunky se pak použijí na nákup věcí na vyrábění nebo odměn. ..SBÍRKA

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY – Maruška
Pomůcky: …
a) Nejdříve si řekneme a ukážeme 4 Nej. věci pomocí symbolů rukou a ukážeme obrázky:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
b) Teď si zahrajeme HRU se 4 nejdůležitějšími věcmi – děti jsou jako ovečky a lezou po čtyřech postupně ke 4 zeleným židličkám, na kterých jsou plyšové kostky se 4 nej věcmi a oni říkají postupně 4 nej věci.

5. 2 CHVÁLY z CD – Učitelé
Silný Bůh
Špička
Bible to je Boží dopis

6. Svačina
– děti mají vlastní svačinu

7. Lekce – Učitelé – hraná scénka na motivy Žalmu 23
Pomůcky: modré polštářky pohromadě na jedné straně místnosti – voda, voda a kelímky na občerstvení, zelené polštářky pohromadě na druhé straně místnosti – tráva, prolézací tunel – údolí, pastýř má hůl (násada koštěte), piškoty
Jeden učitel je pastýř, druhý čte Žalm 23 a pomocník pomáhá vést děti.
U1: Přečteme si čtení z Bible, kde se píše o pastýřovi a o tom, že Bůh je náš dobrý pastýř. Děti, Roman teď bude jako váš pastýř a vy budete lézt po čtyřech a budete ovečky. Jak dělají ovečky? Bééé…
U1: 1 Hospodin je můj pastýř, nebudu mít nedostatek. 2  Dopřává mi odpočívat na travnatých nivách,
U2: ovečky, pojďte si tady odpočinout na travičku, můžete si tu lehnout.
U1: vodí mě na klidná místa u vod,3  naživu mě udržuje, stezkou spravedlnosti mě vede pro své jméno.
U2: ovečky, pojďte za mnou, já vás zavedu k vodě (např. vedle stolu), kde se budete moct napít (děti se napijí z kalíšků s vodou)
U1:  I když půjdu roklí šeré smrti, nebudu se bát ničeho zlého, vždyť se mnou jsi ty. Tvoje berla a tvá hůl mě potěšují.
U2: ovečky, pojďte, je tady údolí a tunel, budu vás postupně volat, abyste jím bezpečně prošli (pastýř je volá postupně jménem): Natálka…projde tunelem… Tobin…
U1:  Prostíráš mi stůl před zraky protivníků, hlavu mi olejem potíráš, kalich mi po okraj plníš.
U2: ovečky, pojďte dovedu vás tam, kde je dobrá potrava (učitel znovu dovede ke stolu, kam dá dětem piškoty)
U1: Ano, dobrota a milosrdenství provázet mě budou všemi dny mého žití. Do Hospodinova domu se budu vracet do nejdelších časů.
U2: Ovečky, pojďte do ovčince, do domečku, já vás pěkně spočítám (domeček je třeba matračka nebo pěnové kostky).

10. MODLITBA V KROUŽKU ČI DOMEČKU – Učitelé
Pomůcky: PLYŠOVÁ OVEČKA
1. kolečko: posílá se ovečka a učitel se ptá, co všechno pastýř pro ovečky dělal (staral se o ně, chránil je, vedl je, volal je jménem)… děti říkají příklady, které si pamatují ze scénky
Učitelé: Děti víte, náš Pán Bůh je jako ten dobrý pastýř z Bible, stará se o nás, chrání nás, vede nás, volá nás jménem. Bůh je náš dobrý pastýř. Teď můžeme Pánu Bohu poděkovat, že je náš dobrý pastýř
2. kolečko: posílá se ovečka a děti i učitelé se modlí a děkují Bohu, že je náš dobrý pastýř, chrání nás atd.

8. VERŠ – Učitel 2
Pomůcky: …Verš: Ž 23:1 Hospodin je můj pastýř, nic mi neschází

9. VYRÁBĚNÍ – Ovečka – z mufinového košíku – Učitelé
Pomůcky: barev. Čtvrtky, košíčky (AR donese), nohy a hlava z černého/šedého barrevného papíru, bílé voskovky (AR donese)
Před lekcí si uděláme 1 vzor.
Na barevnou čtvrtku děti nalepí bílý muffin. Košíček, pak děti nalepí hlavu a nohy. Na hlavě dokreslí oči bílou voskovkou (oči tam myslím už nejsou), lze případně domalovat trávu a mráčky.
Nakonec se dolů podepíše dítě a učitel napíše verš. http://www.craftsonsea.co.uk/cupcake-liner-sheep-craft/

11. ODMĚNY A BONBÓNY – razítka na zvířátka – Učitelé
Poslušné děti (které zůstaly na zelené barvě semaforu) navíc dostanou na konci nedělky sladkou odměnu.

Inspirováno lekcí: http://ministry-to-children.com/god-is-our-shepherd-preschool-lesson/

Zanechat Odpověď

