Lekce

LEKCE – BŮH JE MOCNÝ

Téma: BŮH JE mocný MoutainClimber1RS6k
Hlavní myšlenka: BŮH JE mocný
Verš mesíce: Žalm 23:1 Hospodin je můj pastýř, nic mi neschází

1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s písničkou „Pán Bůh nám to dal” – Učitelé
Pustí se písnička na CD

2. PRAVIDLA (SEMAFOR) – Učitel 2
a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). V tom případě jde na 3 minuty na hanbu na židli do rohu. Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. SBÍRKA A ÚVOD DO LEKCE – Hledání puzzle superhero, sbírka – Učitel1
Pomůcky: pokladnička, odměny, obrázek super hrdiny rozstříhaný na 6-8 ks, ukázat obrázek/plyšáka ovečky jako nápovědu.
Děti, minule jsme si říkali, že Bůh je náš dobrý …. ? Kdo si vzpomene? … ukázat obrázek/plyšáka ovečky jako nápovědu.
Dneska si o Bohu řekneme, že zase něco nového. Pomůže nám to uhodnout obrázek, který je tady někde schovaný. … 8 kousků jeho obrázku schovaných v místnosti… děti hledají a pak složí obrázek … superman.
Děti, kdo to je? … silák/superman. … Jaký je? Jak vypadá? …silný.
No a myslíte si, že je superman je opravdový? Že žije? … je to pohádkový hrdina. Ale myslíte, že opravdu je někdo, žije někdo, kdo je takhle hodně silný? … Je to Bůh a my to spolu dneska poznáme.
My teď spolu můžeme Pánu Bohu poděkovat, že se máme dobře. Poděkovat Pánu Bohu můžeme i tím, že dáme Bohu korunky do sbírky. Korunky se pak použijí na nákup věcí na vyrábění nebo odměn. ..SBÍRKA

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY – Učitel2
Pomůcky: dětský vozík, plyšové kostky se 4 Nej. věcmi
a) Nejdříve si řekneme a ukážeme 4 Nej. věci pomocí symbolů rukou a ukážeme obrázky:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
b) Teď si zahrajeme HRU se 4 nejdůležitějšími věcmi – nějaká hra na sílu, např. děti mají červený vozík, kam postupně sbírají plyšové kostky se 4. nej věcmi, nebo je dávají do batohu…

5. 2-3 CHVÁLY z CD- Učitelé
Ať jsi velký nebo malý
Silný Bůh
Bible to je Boží dopis

6. Svačina
– děti mají vlastní svačinu

7. Lekce – názorné čtení Bible – Učitelé
Pomůcky: Bible – Izajáš 40,10-12, Učitel 1 čte (v závorce pohyby), pomocníci ukazují obrázky (oceán/moře a pomůcky)
U1: Děti, minule jsme si říkali že Bůh je náš dobrý pastýř. A dneska si ukážeme, jak mooooc je silný. Dozvíme se to z Bible.
(Izajáš 40,10 -) Hle, Panovník Hospodin přichází s mocí a jeho paže pro něj vládne. (ukázat silnou paži v pěst)
(Izajáš 40,12 -)  Kdo svou dlaní odměřil vody (udělat dlaní mističku)
a nebesa pídí vyměřil (ukázat rukou na nebe)
a do třetinky nabral prach země? Kdo odvážil hory na váze a na miskách kopce? (pokud máte váhu, lze ukázat)
a) Děti, tady se říká, jak mocné věci Bůh udělal a stvořil.
Bůh stvořil všechnu vodu v mořích (ukazuje se obrázek moře) a může ji naměřit ve svých rukách. Jak veliké asi můžou být Boží ruce? … děti ukazují.
Jak velké ruce máte vy, děti, kolik byste vody nabraly do rukou vy? …. vyzkoušíme si to.
Volitelně – Lze dát 2 kbelíky hned vedle sebe, jeden je napůl plný a druhý prázdný. Děti si stoupnou do řady a jedno po druhé si zkusí přendat vodu ve dlaních z plného kbelíku do prázdného.
Tak vidíte, nám se do dlaní vejde jen tolik vody, ale Bůh je tak mocný, že se mu tam vejde všechny voda v mořích.
b) Děti, podívejte se ven z okna, co tam vidíte? … nebe.
Jak dlouhé je podle vás nebe? Zkusíme se natáhnout do délky, kam až dosáhneme – stoupněte si do řady vedle sebe, chyťte se za ruce a roztáhněte se. Tak my se můžeme natáhnout jen takhle, ale představte si, že Bůh je tak mocný, že ruce roztáhne tak, že jsou dlouhé jako celé nebe.
c) Děti kolik asi vážíte, víte to? … A kolik asi váží hory? Hodně, jsou těžké? …(ukazuje se obrázek hor nebo kopců)
Uzvedli byste hory na ruce? … Děti si mohou zkusit zvážit něco ruční váhou/zvednout těžší batoh….asi ne že.
A představte si, že Bůh je tak mocný, že v rukách zváží všechny hory.

Inspirováno: http://ministry-to-children.com/preschoolers-knowing-god-lessons/

8. VYRÁBĚNÍ – např. Hora – Učitelé
http://www.busybeekidscrafts.com/Mountain-Climber.html
Pomůcky: …
Před lekcí si uděláme 1 vzor (bez nápisu Alpy, může být vybarveno voskovkami nebo pastelkami)
Nakonec se dolů dítě podepíše a učitel napíše verš.

10. MODLITBA S VYROBENOU HOROU – Učitel 1
Pomůcky: každé dítě má horu z vyrábění
Učitel řekne, co pro něj znamená, že Bůh je mocný (zkušenost z vlastního života, nebo co cítí, když vidí moře, hory…)…
Pak se učitel modlí – Bože, jsme tak rádi, že máme takového mocného Boha, jako jsi ty. Děkujeme ti.
Nakonec všichni, učitel i děti vyskočí, dají svou horu nad hlavu a řeknou: Jůůůůů, máme mocného Boha.

9. VERŠ – Učitel 2
Pomůcky: např. skákání po stopách…
Verš: Ž 23:1 Hospodin je můj pastýř, nic mi neschází.

11. ODMĚNY A BONBÓNY – razítka na zvířátka – Učitelé
Poslušné děti (které zůstaly na zelené barvě semaforu) navíc dostanou na konci nedělky sladkou odměnu.

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s