Lekce

LEKCE – Není žádný jiný opravdový BŮH

04radegastTéma: Není žádný jiný opravdový Bůh
Hlavní myšlenka: Není žádný jiný opravdový Bůh
Verš: Žalm 23:1 Hospodin je můj pastýř, nic mi neschází

1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s písničkou „Pán Bůh nám to dal” – Učitelé
Pustí se písnička na CD

2. PRAVIDLA (SEMAFOR) – Učitel 2
a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou? b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). V tom případě jde na 3 minuty na hanbu na židli do rohu. Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. SBÍRKA A ÚVOD DO LEKCE – Učitel 1
Pomůcky: 1. OBRÁZEK MODLY ROZSTŘÍHANÝ NA 8 KS, SCHOVANÝCH PO MÍSTNOSTI, pokladnička
Děti, jednou jsme si v nedělce povídali o misionářce K. a zemi T., kde pracuje jako misionářka. V téhle zemi je málo lidí, kteří věří v Boha a Ježíše jako my. Je a bylo tam ale hodně lidí, kteří věří v jiného Boha. Obrázek s jeho sochou je rozstříhaný na 8 kusů a je schovaný tady. Zkusíme ho spolu najít a podíváme se na něj? … děti najdou a složí puzzle.
Děti to je socha. Z čeho je udělaná, co myslíte? … ze zlata
Myslíte, že ta socha mluví? … ne. Že se hýbá? … ne. Že vidí? …ne. Myslíte, že taková socha může slyšet někoho, kdo se k ní modlí? … ne. Myslíte, že může něco taková socha udělat? … ne.
Takže taková socha nemůže být opravdový bůh, že? … ne. Bohu, který není opravdový, jako tenhle se říká modla. Všichni si řekneme: modla.
Je správné uctívat modlu? …ne
Modla, je bůh, který ale není opravdový, ale lidé ho uctívají a klaní se mu jako bohu. …2. obrázek Buddhy
My teď spolu můžeme Pánu Bohu poděkovat, žijeme v zemi, kde se mluví o pravém Bohu a Ježíši a že ho můžeme spolu poznávat a uctívat. Poděkovat Pánu Bohu můžeme i tím, že dáme Bohu korunky do sbírky. Korunky se pak použijí na nákup věcí na vyrábění nebo odměn. ..SBÍRKA

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY – Učitel 2
Pomůcky:
a) Nejdříve si řekneme a ukážeme 4 Nej. věci pomocí symbolů rukou a ukážeme obrázky:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
b) Teď si zahrajeme HRU se 4 nejdůležitějšími věcmi – …

5. 2-3 CHVÁLY z CD (tyto nebo jiné) – Učitelé
Bible to je Boží dopis
Silný Bůh
Byl jsem stvořen

6. Svačina
– děti mají vlastní svačinu

7. Lekce – názorné čtení, 3 materiály – dřevo, stříbro a falešné zlato/něco zlatavého, všichni sedí v kruhu – Učitel 1
Pomůcky: Bible – Izajáš 40,13-14, Bible, maňásek Biblák
Biblák: Děti, o čem jsme si říkali na začátku? Jaké nové slovo jsme se naučili? … modla.
Přečteme si, co říká o modlách Bible. Bible je Boží slovo a Boží slovo je pravda.
(Izajáš 40,18) V Izajáši, to je jedna část Bible, se píše: …
18 Ke komu chcete Boha přirovnat? Čemu se podle vás podobá?
19  …modle …, pozlacené od zlatníka, s řetízky … ze stříbra?
20  Anebo … daru chudáka, jenž … dřevo vybírá a hledá … řemeslníka, ať postaví modlu…?
Izajáš tu popisuje různé modly a z čeho jsou udělané. Ještě jednou to přečtu a vy zkusíte poznat z čeho se modla dala udělat. Děti, čeho se dá modla vyrobit?
…modle …, pozlacené od zlatníka, …. zlato (ukážeme si s dětmi falešné zlato/něco zlatavě žlutého a pošleme dokola)
…s řetízky … ze stříbra? …. stříbro (ukážeme si něco ze stříbra a pošleme dokola)
… Anebo … daru chudáka, jenž … dřevo vybírá …. stříbro (ukážeme si kus dřeva)
Modla, je bůh, který ale není opravdový, ale lidé ho uctívají a klaní se mu jako bohu. Není žádný jiný opravdový Bůh než náš Bůh. Protože náš Bůh nás vidí a slyší, když k němu mluvíme a pomáhá nám a uzdravuje nás. Je živý, není to jen socha.

Inspirováno: http://ministry-to-children.com/preschoolers-knowing-god-lessons/

10. MODLITBA – Učitel 1
Proto se teď můžeme spolu modlit a mluvit s Bohem. Já teď pošlu míček/plyšáka (např.) a každý může Bohu za něco poděkovat nebo ho poprosit.
Učitel začne: Bože, děkuju ti, že jsi živý, že mě slyšíš, když se modlím, že mi pomáháš a uzdravuješ mě.

8. VYRÁBĚNÍ – Přání Díky Bože – učitelé
Něco jako toto přání.
Pomůcky: obrázek sochy Radegasta, pomůcky na vyrábění
„Děti, tady mám ještě jeden obrázek modly, je to socha boha, který se jmenoval Radegast a víte, kde ta socha je? … Je v České republice, v naší zemi. Tomuhle starému bohu lidé u nás věřili, ještě než uslyšeli zprávu o opravdovém Bohu a o Ježíši. Proto my můžeme být vděční, že žijeme teď a že jsme o opravdovém Bohu a jeho Synu Ježíši, už slyšeli. Proto teď uděláme přáníčko pro Boha, které si vezmete domů a někam si ho dáte, aby vám to připomínalo.
Před lekcí si uděláme 1 vzor
Nakonec se dolů dítě podepíše a napíše téma.

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s