Lekce

LEKCE – Ježíš je Immanuel

Téma: Ježíš je Immanuel  20160922_135035
Hlavní myšlenka: Ježíš je Immanuel 
Verš: Immanuel‘, … znamená: ‚Bůh s námi.‘.. (Matouš 1,23)
Bible: Iz 7, Mt 1

1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s písničkou „Pán Bůh nám to dal” – Učitelé
Pustí se písnička na CD

2. PRAVIDLA SEMAFOR – UČITEL 2
a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). V tom případě jde na 3 minuty na hanbu na židli do rohu. Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. SBÍRKA A ÚVOD DO LEKCE – HLEDÁNÍ JMEN A SBÍRKA – UČITEL 1
Pomůcky: seznam křest. jmen dětí a jejich významů, různobarevné barevné papíry
(každé jméno dítěte bude napsané na jiném barevném papíru i s významem jména (učitel připraví dopředu). Děti dostanou kousek barevného papíru stejné barvy jako jejich jméno a budou v místnosti hledat svou barvu)
Děti, víte někdo, co znamená vaše jméno? Třeba jméno Adéla znamená vznešená a ušlechtilá žena. Víte, co znamená vaše jméno? Zjistíme to spolu? Každý dostanete jednu barvu a zkuste tady v místnosti najít velký papír stejné barvy, protože tam bude napsané vaše jméno a co znamená…. děti hledají… pak si řekneme barvy papírů, jméno a co to znamená.
Třeba jméno Míša znamená „podobná Bohu“. ….atd, všechny děti říkají (=učitel čte). A dneska si taky řekneme o tom, co znamená jméno Ježíš. Ježíšovi se taky v Bibli říká Immanuel a Immanuel znamená … vytáhneme papír…Bůh s námi – Řekneme si Immanuel. Bůh s námi.
PLUS SBÍRKA

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY – UČITEL 2
Pomůcky: 4 kbelíky s obrázky 4 nej věcí, míčky
Všechny 4 nej věci si nejdřív spolu řekneme:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
Teď si zahrajeme hru (u dveří je krabice s míčky, vedle krabice stojí děti. Uprostřed místnosti jsou vedle sebe 4 kbelíky s obrázky 4 nej. věcí. První si vezme z krabice jeden míček a hodí jej a řekne „Bůh mě miluje.“ Pak si vezme další míček a hodí jej a řekne 2. nej věc. Atd.

5. CHVÁLY z CD – Učitelé
• Bible, to je Boží dopis
• Ať jsi velký nebo malý

6. Svačina
Děti mají vlastní svačinu

7. Lekce – Špinavé prádlo&proč musel Ježíš přijít – UČITEL 1
Pomůcky: špinavé tričko/brindák, mýdlo, prášek, kartáč, lavorek, ubrousky na ruce, maňásci Biblák a Srdíčko
Děti já vám tady něco ukážu. Co to je? Ano brindák/tričko a jaký je? Špinavý. Myslíte, že to půjde vyprat? Ano? Zkusíte to někdo? Mám tady prášek (1. dítě), mýdlo (2. dítě), kartáč (3. dítě). Jde to? …nejde to, nejde to smýt.
Ten brindák je špinavý a ničím nejde vyprat. A víte, že tak to je i někdy s námi? A to už nám řekne Biblák a Srdíčko (se špinavým brindákem).
Biblák: Řekneme si, co říká Bible, to je Boží slovo a Boží slovo je pravda. Tohle je srdíčko, je to naše srdíčko, srdíčko nějaké holčičky nebo kluka. Když děláme špatnou věc, neposloucháme Boha, tak je to hřích. Co může být třeba hřích? … děti říkají, učitel doplňuje (…). Ten hřích je jako ta špína, kterou nejde ničím smýt (srdíčko dostane špin. brindák). A když je opravdu moc špinavý brindák nebo tričko, tak s takovým srdíčkem nechtějí ostatní být. Stejně tak nemůže být spolu Bůh a člověk s hříchem. Prostě se nesnesou dohromady. A proto musel přijít Ježíš, Immanuel, aby nás od hříchu svou obětí na kříži očistil. A když je srdíčko holčičky nebo kluka zase krásně čisté (sundat brindák), může být srdíčko holčičky nebo kluka blízko Boha. A Bůh sám nám chce být blízko nás a pomáhat nám, proto poslal svého syna Ježíše. Bůh nás má rád a chce být s námi, nám blízko. Díky Ježíši to jde. Řekneme si Immanuel, Bůh s námi.

8. VERŠ – SKÁKÁNÍ PO STOPÁCH S POHYBY – UČITEL 2
Pomůcky: papír se jménem, izolepa, nůžky, šátek
Papír se jménem Immanuel nalepíme na šátek a děti odskáčou verš se šátkem a pohyby.
Immanuel‘, … znamená: ‚Bůh s námi.‘ Matouš 1,23

10. MODLITBA – UČITEL 1
Pomůcky: maňásek Srdíčko

9. V YRÁBĚNÍ – Magnet Immanuel – Učitelé
Pomůcky: barevné čtvrtky formátu A5 s nakresleným rámečkem, nalepovací magnety, razítka … uvidíme, jaké všechny dekorace jsou ve skladu k použití, fixy – vše ve skladu
Dopředu nastříháme barevné čtvrtky na A5, uděláme vnitřní rámeček a napíšeme do něj „Bůh s námi“ plus necháme místo na Immanuel. Každé dítě dostane čtvrtku a razítky si vyplní rámeček, větší děti mohou zkusit opsat jméno Immanuel, menším to napíše učitel.

11. ODMĚNY A BONBÓNY – razítka na zvířátka – Učitelé
Poslušné děti (které zůstaly na zelené barvě semaforu) navíc dostanou na konci nedělky nálepku. Všichni dostanou 1 razítko na své zvířátko.

LEKCE INSPIROVÁNA: http://ministry-to-children.com/preschool-bible-lesson-jesus-is-immanuel/

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s