Lekce

LEKCE – Ježíšův křest

img_0909 Téma: Ježíšův křest
Hlavní myšlenka: Ježíš je Boží Syn
Verš: Immanuel‘, … znamená: ‚Bůh s námi.‘.. (Matouš 1,23)
Bible: Mark 1:9-11

1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s písničkou „Pán Bůh nám to dal” – Učitelé
Pustí se písnička na CD

2. PRAVIDLA SEMAFOR – Učitel 2
a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně pravidla: Každé dítě má svůj kolíček se svým jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smajlíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smajlíkem (oranžová barva = varování, učitel dítě napomene). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smajlíkem (červená barva = stop, učitel dítě znovu napomene) a v tomto případě jde dítě na 3 minuty na hanbu na židli do rohu. Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. SBÍRKA A ÚVOD DO LEKCE – a sbírka – Učitel 1
Pomůcky: 3 obrázky od AR se světly na semaforu pro chodce, také v příloze
(červený a zelený panáček se před nedělkou schovají ve třídě a děti je hledají, 3. obrázek si učitel nechá pro společné vysvětlení)
Děti, tady ve třídě jsou schované 2 obrázky, 2 fotky, najděte je a přineste je sem ke stolku… děti hledají.
Děti, víte co to je? Je to podobné jako tady náš obrázek s kolíčky (ukázat na semafor).
Ano, je to semafor. Ale pro koho je? Je pr oauta? … Ne je pro chodce, tedy všechny, kdo chodí po ulici. Co na tom semaforu je za barvy? … děti říkají. Červená a Zelená. Víte někdo, co tyhle 2 barvy znamenají? … děti říkají. Učitel pak vytáhne obrázek s popisem obou značek a zopakuje vysvětlení (červená – stůj, zelená – jdi). A co to znamená? Co máme podle těch světel dělat a kdy? … Ano, když svítí červená, je to pro nás znamení, že jezdí auta a nesmíme přecházet ulici, ale jen stát. Zelená je znamení, že auta nejezdí a můžeme přejít ulici.
Děti, vidíte, že takováhle znamení jsou moc důležitá. My si dneska spolu povíme také o jednom důležitém znamení, které se ukázalo, když byl Ježíš pokřtěn, za chvíli uvidíte jaké znamení to bylo.
PLUS SBÍRKA

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY – Učitel 2
Pomůcky: 3 zelené židličky, 1 červený kbelík, 4 kostky se 4 nej věcmi
Všechny 4 nej věci si nejdřív spolu řekneme:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
Teď si zahrajeme hru (učitel dá do 4 míst ve třídě 3 zelené židličky a nakonec červený kvelík, na každé položí 1 kostku s 1 ze 4 nej věcí, dítě/dvojice odstartuje doběhne k 1. zelené židličce, řekne barvu „zelená“ a povel „jdi“, pak běží k další a totéž, u poslední řekne „červená“ a „stůj“. Ve druhém kole děti běhají stejně, ale místo barev a pokynů říkají vždy jednu ze 4 nej. Věcí.

5. CHVÁLY z CD – Učitelé
Ať jsi velký nebo malý
Silný Bůh
Špička

6. Svačina
Děti mají vlastní svačinu

7. Lekce – Ježíšův křest – Učitel 1
Pomůcky:
buď iPAD a https://www.bible.com/cs/kids s příběhem Ježíšova křtu,
nebo obrázky: http://www.lambsongs.co.nz/New%20Testament%20Books/John%20Baptist%20Big%20Book.pdf
Pokud budou jen obrázky, bude se vyprávět česky podle textu, co je tam:
A to už nám řekne Biblák.
Biblák: Řekneme si, co říká Bible o Ježíšově křtu. Bible je Boží slovo a Boží slovo je pravda.
…. příběh…
Shrnutí:
Děti, podle toho, co jste viděly, co si myslíte, že je křest?
…. Křest je ponoření do vody. Křtěný člověk tím říká, že věří v Boha a že ví, co pro něj Bůh udělal.
Mám pro vás poslední otázku, když byl Ježíš pokřtěn, zazněl hlas a z nebe se něco objevilo? … Co?
Holubice. Ano, to bylo důležité znamení, holubice a Boží hlas při tom řekl, že Ježíš je Boží Syn.
Bůh nám tak dal jasné znamení, že Ježíš je Jeho Boží Syn.

8. VERŠ – SKÁKÁNÍ PO STOPÁCH – Učitel 2
Immanuel‘, … znamená: ‚Bůh s námi.‘ Matouš 1,23

10. MODLITBA – Učitel 1
Pomůcky: 1 vzorová holubice na vyrábění
Učitel má holubice, ptá se dětí, jestli někdy sami viděly už opravdový křest, třeba staršího sourozence či kamaráda, děti(starší) dostávají domácí úkol: zeptat se rodičů na křest – jestli jsou pokřtěni, kdy to bylo a jaké to bylo. Učitel se modlí první, děkuje Bohu, že nám ukázal, že Ježíš je jeho Boží syn. Posílá holubici dál a modlí se další dítě.

9. V YRÁBĚNÍ – Tečkovaná holubice – Učitelé
Pomůcky: papírové talíře/čtvrtky s předkresleným obrysem holubice, tužky s gumou prstové barvy, nálepky na místě
Každé dítě dostane bílý papírový talíř s předkreslenou holubicí, pak si namáčí prst do prstové barvy a otiskuje ho dovnitř holubice, vznikne vytečkovaná holubice. Pak si děti umyjí ruce a na okraj talíře nalepí několik nálepek, aby jim vznikl okrasný okraj/rámeček.
http://www.momsgoneglobal.com/honoring-dr-king%E2%80%99s-dream-by-teaching-peace jezis_krest

11. ODMĚNY A BONBÓNY – razítka na zvířátka – Učitelé
Poslušné děti (které zůstaly na zelené barvě semaforu) navíc dostanou na konci nedělky nálepku. Všichni dostanou 1 razítko na své zvířátko.

LEKCE INSPIROVÁNA: http://ministry-to-children.com/jesus-baptism-preschool-lesson/

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s