Lekce

LEKCE – Ježíš se modlí

Téma: Ježíš se modlí
Hlavní myšlenka: Ježíš si ráno udělal čas na modlitbu
Verš: Immanuel‘, … znamená: ‚Bůh s námi.‘.. (Matouš 1,23)
Bible: Marek 1:35-39

1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s písničkou „Pán Bůh nám to dal” (CD 2, track 18) – Učitelé
Pustí se písnička na CD

2. PRAVIDLA SEMAFOR – Učitel 2
a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně pravidla: Každé dítě má svůj kolíček se svým jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smajlíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smajlíkem (oranžová barva = varování, učitel dítě napomene). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smajlíkem (červená barva = stop, učitel dítě znovu napomene) a v tomto případě jde dítě na 3 minuty na hanbu na židli do rohu. Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. SBÍRKA A ÚVOD DO LEKCE – Učitel 1
Pomůcky: 4 židličky, zubní kartáček, něco ke snídani (pribinák, rohlík), oblečení
V místnosti dáme 4 židličky, jedna prázdná, na jedné zubní kartáček, na druhé něco k snídani, na třetí dětské oblečení.
Děti, my se teď spolu podíváme, co děláme ráno, když se probudíme. Tady pojďte k první židličce, co to je? … talířek s jídlem. Co ráno děláme, když vstaneme? … snídáme. Pojďme spolu k 2. židličce. Co to je? … kartáček. Co s kartáčkem ráno děláme? … čistíme zuby. Může my to někdo jako předvést? … děti mohou jako ukázat. Pojďme ke 3. židličce, co je tady? … oblečení. Co ráno uděláme? … Oblékneme se. Tak a teď je tady čtvrtá židlička. CO je na ní? … nic, je prázdná. Tahle poslední židlička je tu pro jednu věc, kterou ráno dělal Ježíš a my brzo zjistíme, co to bylo a jestli to můžeme dělat i my.
Teď spolu můžeme poděkovat Bohu, že se o nás stará a ráno máme co jíst a co na sebe. Poděkovat mu můžeme i tím, že dáme Pánu Bohu korunky do sbírky. Korunky se pak použijí na věci tady v nedělce, třeba se koupí nálepky, odměny nebo barevné papíry. – SBÍRKA

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY – Učitel 2
Pomůcky: …..
Všechny 4 nej věci si nejdřív spolu řekneme:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
Teď si zahrajeme hru – …..

5. CHVÁLY z CD – Učitelé
Bible to je Boží dopis
Silný Bůh
Byl jsem stvořen

6. Svačina
Děti mají vlastní svačinu

7. Lekce – Ježíš si ráno udělal čas na modlitbu – Učitel 1

Pomůcky: 1 vzor na kreslení (modlící se kluk), maňásek Biblák
Ahoj děti, já jsem Biblák. Teď vám řeknu, co říká Bible o Ježíšově ránu, co dělal Ježíš ráno. Bible je Boží slovo a Boží slovo je pravda. V části Bible, která se jmenuje Marek se píše:
„ Ježíš Časně ráno, ještě za tmy, vstal a vyšel ven; odešel na opuštěné místo a tam se modlil.“
Tak děti, co je ta zvláštní věc, kterou Ježíš ráno dělal? … ukážeme obrázek modlícího se kluka…ano modlil se. Děti, modlíte se někdy ráno? Modlíte se někdy sami? … děti říkají.
Děti, Ježíš to dělal, ráno se sám někde modlil. Byl tam, kde mohl být v klidu sám a povídat si s Bohem Otcem, protože to je modlitba, to, že mluvíme s Bohem. Asi říkal Bohu, za co mu děkuje, za co ho prosí, jak se má. Ježíš během času, kdy se modlil a mluvil s Bohem získal sílu a moudrost pro všechno co dělal. Pak mohl jít za lidmi, kázat o Bohu Otci, uzdravovat je, hodně cestovat.
Inspirováno: http://ministry-to-children.com/preschool-bible-lesson-jesus-prays/

8. MODLITBA – s polštářky a pomalou hudbou z CD – Učitel 1

Děti, my jsme se teď dozvěděli, že Ježíš se ráno sám modlil k Bohu. Mluvil s ním a připravil se tak na všechno, co ho ten den čekalo – mluvit s lidmi, říkat jim evangelium, uzdravovat je, cestovat atd.
Vy si teď každý vezmete 1 polštářek a najděte si každý nějaký malý koutek tady v místnosti, každý sám pro sebe, a řekněte Bohu, co byste chtěli. Můžete ho o něco poprosit, za něco poděkovat, nebo mu prostě říct, jak se máte. Já pustím hudbu a budete mít chvíli (1-2min) na to se každý sám pomodlit a pak nakonec vás zavolám zpátky a pomodlíme se nakonec i společně.

9. VERŠ – skákání s maňáskem Biblákem – Učitel 2
Verš: Immanuel‘, … znamená: ‚Bůh s námi.‘ Matouš 1,23
Po podlaze v místnosti je nalepených 7 stop. Děti skáčou po jednom, první dítě dostane Bibláka a s ním odskáče verš (1 stopa = 1 slovo z verše). Po odskákání dostane dítě odměnu. Pak jde další dítě.

10. VYRÁBĚNÍ – Kreslíme svou prosbu/díky – Učitelé

Pomůcky: nakopírované figurky, část s holčičkou, část s chlapečkem
Postup: udělejte si 2 vzory před nedělkou (1 holčičí, 1 klučičí)
Každé dítě dostane šablonku (holčičí/klučičí), tam si nakreslí do bubliny buď za co boha prosí nebo za co mu děkuje

11. ODMĚNY A BONBÓNY – razítka na zvířátka – Učitelé
Poslušné děti (které zůstaly na zelené barvě semaforu) navíc dostanou na konci nedělky nálepku. Všichni dostanou 1 razítko na své zvířátko.

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s