Lekce

LEKCE – Ježíš povolává 12 učedníků

Téma: Ježíš povolává 12 učedníků
Hlavní myšlenka: Ježíš volá i tebe: následuj mě
Verš: „Pojďte za mnou a udělám z vás rybáře lidí!“ Marek 1,17
Bible: Marek 3:13-19 a Marek 1: 14-20

1. PŘIVÍTÁNÍ – přivítání s písničkou „Pán Bůh nám to dal” (CD 2, track 18) – Učitelé
Pustí se písnička na CD

2. PRAVIDLA SEMAFOR – Učitel 2
a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně pravidla: Každé dítě má svůj kolíček se svým jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smajlíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smajlíkem (oranžová barva = varování, učitel dítě napomene). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smajlíkem (červená barva = stop, učitel dítě znovu napomene) a v tomto případě jde dítě na 3 minuty na hanbu na židli do rohu. Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. SBÍRKA A ÚVOD DO LEKCE – Učitel 1
Pomůcky: kartičky s čísly 1-12 schované po třídě
Děti, pojďte si sednout do kolečka. Kdo z vás umí počítat do 12? Tak teď si to spolu procvičíme, protože 12 bude důležité číslo i v dnešním Ježíšově příběhu.
Jak budeme počítat, tak ten, kdo bude zrovna na řadě jako říkané číslo, tak si stoupne a pak zase sedne.
No a teď společně zkusíme těch 12 čísel najít, protože jsou schované tady v místnosti. Děti, až řeknu start, běžte najít 12 kartiček s čísly a přineste je sem… děti hledají a pak přinesou doprostřed koberce… Znovu se počítá od 1-12… Děti a to jsem zvědavá, co ta 12ctka bude dělat v dnešním příběhu s Ježíšem.
My teď spolu můžeme poděkovat Pánu Bohu, že se můžeme učit počítat. Poděkovat Bohu můžeme i tím, že mu dáme korunky do sbírky. Korunky se pak použijí na věci tady v nedělce, třeba se koupí nálepky, odměny nebo barevné papíry. – SBÍRKA

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY – Učitel 2
Pomůcky: …
Všechny 4 nej věci si nejdřív spolu řekneme: 1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše. Teď si zahrajeme hru: …

5. CHVÁLY z CD – Učitelé
Ať jsi velký nebo malý
Father God created the world
Silný Bůh

6. Svačina
Děti mají vlastní svačinu

7. Lekce – Ježíš povolává 12 učedníků, Marek 3:13-19 a Marek 1: 14-20 – Učitel 1
Pomůcky: obrázky k příběhu (http://www.lambsongs.co.nz/New%20Testament%20Books/Twelve%20Disciples%20Follow%20Jesus%20Big%20Book%20col.pdf), čte se česky:
Obr. 2 – Ježíš měl 12 blízkých kamarádů, které povolal jako svoje učedníky. První čtyři, které si vybral byli rybáři. Šimon (Petr) a Ondřej opustili své lodě a následovali Ježíše.
Obr. 3 – Jakub a Jan zrovna chytali ryby se svým otcem, když je Ježíš zavolal, hned šli za ním.
Obr. 4 – Filip a Bartoloměj se také stali učedníky Ježíše. Viděli zázraky, které Ježíš dělal a slyšeli to, co Ježíš učil.
Obr. 5 – Další učedník, kterého Ježíš zavolal byl Matouš, než se přidal k Ježíšovi, byl výběrčí daní a pracoval s hodně moc penězi. Pro Ježíše to všechno opustil.
Obr. 6 – I Tomáš byl výběrčí peněz, Tomáš a Jakub vše nechali a vydali se za Ježíšem, aby se stali jeho pomocníky.
Obr. 7 – Ježíš povolal i Jidáše, který ho později zradil.
Obr. 8 – Ježíš povolal celkem 12 učedníků, aby byli s ním a aby pak šli hlásat evangelium. Učedníci se jmenovali: Šimon, kterému dal Ježíš jméno Petr, Jakub Zebedeův a Jakubův bratr Jan, pak Ondřej, Filip, Bartoloměj, Matouš, Tomáš, Jakub Alfeův, Tadeáš, Šimon Kananejský a Jidáš Iškariotský.

8. MODLITBA A HRA NA UČEDNÍKY – Učitel 1
Pomůcky: židle 1-12 (židle vedle sebe), učitel stojí na 2. konci místnosti
Děti si sednou na židle a budou každé jako 1 učedník. Yas bude Ježíš a bude je volat k sobě (učitel postupně čte jména učedníků a první dítě v řade je první jméno a když ho uslyší, přijde za Yasmeirou, Šárka dá dítěti signál)… když nebude 12 dětí, tak se další jména jen dočtou.
OSOBNÍ SVĚDECTVÍ (YAS): Když je hotová hra na učedníky, děti si sednou na polštářky a Yas řekne svou zkušenost, jak se stala křesťankou/jak a kdy ji Ježíš zavolal/kdy a jak uslyšela Jeho volání.
MODLITBA V KOLEČKU: Pane, prosím tě, pomoz mi se stát tvým učedníkem a slyšet tvůj hlas.

9. VERŠ – skákání po stopách (jednotlivě/ve dvojicích podle počtu dětí) – Učitel 2
Nový verš: Ježíš jim řekl: „Pojďte za mnou a udělám z vás rybáře lidí!“ Marek 1,17

10. VYRÁBĚNÍ – Vybarvování učedníků a počítání – Učitelé
Udělat si (vybarvit si) 1 vzor! Pomůcky: pastelky, šablony na papíru
Každé dítě dostane šablonu a tu si pastelkami vybarví, pak spolu s učiteli všichni počítají učedníky, že je jich opravdu 12, pokud větší děti umí psát, mohou si ke každému učedníkovi napsat i číslo (očíslovat učedníky od 1 do 12).

11. Možná hra navíc – Rybičky rybičky rybáři jedou…

12. ODMĚNY A BONBÓNY – razítka na zvířátka – Učitelé

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s