Lekce

LEKCE – Boží slovo chci přijímat a nést ovoce

20170116_113505 Téma: Podobenství o rozsévači
Hlavní myšlenka: Boží slovo chci přijímat a nést ovoce.
Verš: Ježíš mu řekl: „Já jsem ta Cesta, Pravda i Život. J 14,6

1. Přivítání s písničkou na CD „Pán Bůh nám to dal” – Učitelé

2. PRAVIDLA SEMAFOR – Učitel 2
a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). V tom případě jde na 3 minuty na hanbu na židli do rohu. Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

2. ÚVOD DO TÉMATU SE ČTYŘMI ROČNÍMI OBDOBÍMI, SBÍRKA – Učitel 1
Pomůcky: 4 obrázky se čtyřmi ročními obdobími se schovají po místnosti
Děti, tady v místnosti jsou schované 4 různé obrázky, zkuste je teď najít a přinést je doprostřed.
Co na těch obrázcích je? Co je na prvním obrázku (zima)? … stromeček a co je na něm? … sníh a jak je venku? … zima. Jak vypadá ten strom? … je holý, spící… co to je za roční období? …zima
Co je na druhém obrázku? … taky strom. A v čem se liší druhý obrázek od prvního? … na stromečku jsou květy, takže roste a kvete. Jak je venku? ..tepleji. Co to je za roční období? …jaro
Podobně mluvíme o zbývajících 2 obdobích.
A co myslíte, jaké je teď roční období? … zima. A co přijde po zimě? Kdo to uhodne? … jaro.
A o jaru a co se na jaře děje dnes budem dneska mluvit. A taky budem mluvit o Ježíši. To by mě zajímalo, co má společného Ježíš s jarem. Za chvíli uvidíme.
SBÍRKA: Kdo jste už byl tento týden bobovat nebo venku na sněhu? Máte rádi sníh, koulování a stavení sněhuláka? Já ano, a my teď spolu můžeme Bohu poděkovat, že nám dává krásnou zimu a ostatní roční období a že to tak krásně vymyslel, aby se střídaly. Poděkovat můžeme Pánu Bohu i tím, že dáme korunky do sbírky, ty se použijí na potřebné věci u nás v církvi, třeba na věci na vyrábění nebo odměny.

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU HRY – Učitel 2
Pomůcky: plyšové kostky se 4 nej věcmi
Děti nejdříve si zopakujeme 4 nej věci. Všechny 4 nej věci si teď spolu řekneme:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
Abychom si 4 nej věci zapamatovali, zahrajeme si teď spolu hru – házecí štafeta s plyš. kostkami se 4 nej věcmi – děti si stoupnou do zástupu za sebou, mají mezi sebou metrové mezery a házením přemísťují kostky postupněz jedné strany místnosti na druhou. Před odhozením vždy řeknou jednu ze 4 nej. věcí podle obrázku na kostce.

5. 3 CHVÁLY Z CD – Učitelé
Hallelujah, všichni zpívají
Hosana
Ať si velký nebo malý

6. Čůrací pauza (jdeme se všemi dětmi na WC)

7. Svačina (děti mají vlastní)

8. Lekce – Podobenství o rozsévači – Učitel 1
Pomůcky: Obr. Ježíše, jak vypráví podobenství – http://www.freebibleimages.org/illustrations/parable-sower-preschool/
Děti, na začátku jsme si řekli, že si budem povídat o jaru. Na jaře všechno roste a kvete. Aby takový krásný strom nebo kytička mohl rozkvést, co se musí stát nejdřív? Jak takový strom či kytička vyroste? … děti říkají. Musí se zasadit semínko do země, to pak zalévá deštík a svítí na něj sluníčko, a pak vykvete kytička či vyroste strom, který jednou začne dávat i jablíčka nebo jiné ovoce. Myslíte, že vyroste, každé semínko, které zasadíme? … uvidíme.
My si dnes povíme právě o těch semínkách, protože o tom také mluvil Ježíš. A tady je podobenství, to znamená příběh, který Ježíš vyprávěl o rozsévači (obr. 0):
Obr. 1 – Rozsévač, to je něco jako farmář, zemědělec, vyšel zasít. A když rozséval, některé zrno padlo podél cesty; i přiletěli ptáci a sezobali je.
Obr. 2 – A jiné semínko padlo na skalnaté místo, a hned vzešlo, protože nemělo hlubokou zem.
Když vyšlo slunce, spálilo je; protože nemělo kořen, uschlo.
Obr. 3 – Jiné padlo do trní; trní vzešlo a udusilo je, a nic z něj nevyrostlo.
Obr. 4 – A jiná padla do dobré země, rostla a vydávala úrodu; a neslo jedno úrodu třicetinásobnou, jedno šedesátinásobnou a jedno stonásobnou.
Děti, Ježíš tím příběhem chtěl říct ještě něco dalšího, nejen, které semínko vyroste. Co asi?
Ježíš to vysvětlil takto: Semínko nebo zrníčko je Boží slovo. Někteří lidé jsou jako půda u cesty, protože Boží slovo slyší, ale když přijde Satan, nechají si slovo vzít (obr. 1). Další lidé jsou jako skála, slovo u nich nemá kořeny, jsou nestálí a když přijdou potíže, od Boha odpadají (obr. 2). Jiní jsou jako země u trní, když přijdou starosti nebo lákadla světa, slovo v nich se udusí a žádnou úrodu nepřinese (obr. 3). A pak jsou semínka, která padnou na dobrou zem, to jsou lidé, kteří Boží slovo slyší, přijímají je a nesou velkou úrodu.

9. MODLITBA – Učitel 1
Pomůcky: semínko/fazole (cokoli, co se dá zasadit a něco z toho pak vyroste), děti sedí v kroužku
Ježíš nám tím příběhem chtěl ukázat, že máme Boží slovo poslouchat, přijmout ho do srdíčka a pak nést úrodu. Boží slovo posloucháme v nedělce, doma, kdo si čtete Bibli s rodiči nebo povídáte o Bohu.
Já tady mám taky jedno semínko. Kam byste ho zasadili, aby přineslo ovoce? … děti říkají
A aby přineslo ovoce Boží slovo v našem životě, tak se pomodlíme, aby nám Bůh pomohl. Učitel se modlí, pak předá semínko a děti po jednom též: Pane Bože, prosím, pomoz mi poslouchat a přijímat do srdíčka tvoje slovo. Amen

10. VERŠ – učitel 2
Verš: Ježíš mu řekl: „Já jsem ta Cesta, Pravda i Život. J 14,6
Po podlaze v místnosti se dá za sebou 9 puzzle kostek, děti si stoupnou do řady. První dítě skáče z jedné kostky na druhou a říká slova z verše, pak jde další dítě.

11. VYRÁBĚNÍ – Skládačka s podobenstvím – Učitelé
Pomůcky: barevné papíry, šablonky, pastelky, lepidla, nůžky
Postup: Před nedělkou: připravíme 1 vzor
http://allthatsgoood.blogspot.cz/2010/11/seeds-seeds-and-more-seeds.html

Inspirováno předlohou: http://ministry-to-children.com/preschool-bible-lesson-parable-of-the-soils/

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s