Lekce

LEKCE – Ježíš zázračně sytí hladové

nedelka_20170212eTéma: Nasycení 5000 lidí
Hlavní myšlenka: Ježíš zázračně sytí hladové, rozmnoží, co mu dáš
Verš: Ježíš mu řekl: Nikdo nepřichází k Otci, než skrze mne. J 14,6
Jan 6:1-14 a Marek: 6:33-44

1. Přivítání s písničkou na CD „Pán Bůh nám to dal” – Učitelé

2. PRAVIDLA SEMAFOR – Učitel 2
a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). V tom případě jde na 3 minuty na hanbu na židli do rohu. Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

2. ÚVOD DO TÉMATU, SBÍRKA – Učitel 1
Pomůcky: 5 pita chlebů, 2 žužu ryby, podnos, utěrka, měkká puzzle čísla
Děti, mám tady dneska takový košík a na něm něco je. Zahrajeme si teď takovou hru, já ten košík na chvilku odkryju a vy se podíváte a zkusíte zapamatovat, co v tom košíku je. Pak ho zase zakryju a vy mi řeknete, co jste viděli …. odkrýt na 10 sek, pak zakrýt, děti říkají: … chleba, ryby. Kdo má rád chleba nebo pečivo? Jak chutnají nebo voní? … A zkusí někdo uhodnout, kolik bylo těch ryb a kolik chlebů? … pojďte spočítáme to spolu ….1,2 ryby a 1,2,3,4,5, chlebů. A představte si, že v našem dnešním příběhu Ježíš těch 5 chlebů a 2 ryby zázračně rozmnožil, že jich přibylo. To jsem sama zvědavá co se stalo.
Teď si ještě zahrajeme jednu malou hru. Já tady mám velká čísla, 1 – 5 a budu vám každému říkat, abyste mi nějaké číslo ukázali a vy se zkusíte trefit. Např. Tosine, ukaž mi 5tku jako 5 chlebů…. můžem spolu počítat, 1,2,3,4,5. Natalie ukaž mi dvojku jako 2 ryby… Poslední otázka na konec, co myslíte, je víc 5 chlebů nebo 2 chleby? 5 nebo 2? … ukážeme si.
My teď spolu můžeme Pánu Bohu poděkovat, že nám dává chleba a další jídlo, takže máme, co jíst. Poděkovat mu můžeme i tak, že dáme korunky do sbírky. Penízky se pak použijí na nákup potřebných věcí do církve a do nedělky, třeba papírů, bonbónů nebo nálepek.

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU BĚHACÍ/POHYBOVOU HRY – Učitel 2
Pomůcky: …
Děti nejdříve si zopakujeme 4 nej věci. Všechny 4 nej věci si teď spolu řekneme:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
Abychom si 4 nej věci zapamatovali, zahrajeme si teď spolu hru: …

5. 3 CHVÁLY Z CD – Učitelé
Ať si velký nebo malý
Otec Bůh stvořil svět (AJ)
Byl jsem stvořen, abych tebe uctíval – pomalá chválící

6. Čůrací pauza (jdeme se všemi dětmi na WC)

7. Svačina (děti mají vlastní)
8. Lekce – Příběh – Učitel 1
Pomůcky: OBR. KE STAŽENÍ: http://www.freebibleimages.org/illustrations/preschool-jesus-5000/
1. Nejdříve příběh dětem odvyprávíme:
A – Potom Ježíš odešel na druhý břeh moře. Ježíš vystoupil na horu a tam se posadil se svými učedníky.
B- Když se Ježíš rozhlédl, uviděl, že k němu přichází velký zástup lidí a řekl Filipovi, jednomu z učedníků: „Kde nakoupíme chleba, aby se tito lidé najedli?“ To říkal, aby ho zkoušel; sám totiž věděl, co chce dělat. Filip mu odpověděl: „Ani chleby za dvě stě peněz nestačí, aby si každý trochu vzal.“
C – Jeden z jeho učedníků, Ondřej, mu řekl:  „Tady je chlapec, který má pět chlebů a dvě ryby; ale co je to pro takové množství!“  Ježíš řekl: „Postarejte se, ať se lidé posadí.“ Na tom místě bylo mnoho trávy. I posadili se muži v počtu asi pěti tisíc. …….vedle v místnosti na shromáždění je všech dospělých i s dětmi 100, takže tzn. 50 takových místností a církví a bylo by nás 5 000.
D, E – Ježíš vzal ty chleby, vzdal díky a rozdělil je sedícím; stejně i z ryb dostali, kolik chtěli.
F – Když se nasytili (to znamená najedli do plného břicha), řekl svým učedníkům: „Seberte zbylé jídlo, aby nic nepřišlo nazmar. (aby se nic nevyhodilo).“ Sebrali je tedy a úlomky z těch pěti chlebů, které přebyly těm, kteří se najedli, naplnili dvanáct košů. Když ti lidé viděli zázrak, který Ježíš udělal, říkali: „To je skutečně ten Prorok, který má přijít na svět.“
2. Sehrajeme s dětmi scénku.

9. MODLITBA – Učitel 1
Děti, vzpomínáte si, co Ježíš řekl Jairovi, když přišli z jeho domu říct, ať už Ježíš nechodí, že jeho dcerka zemřela? … Neboj se, jen věř. A v dnešním příběhu si učedníci dělali starost, jak se nají tolik lidí, když mají tak málo peněz na jídlo. Ale byl tam jeden chlapec, který Ježíši nabídl to co měl, 5 chlebů a 2 ryby. A Ježíš to vzal a zázračně rozmnožil a najedlo se tak všech 5 000 lidí a nikdo neměl hlad. My se tu můžeme spolu s učedníky a chlapcem naučit to, že se nemusíme bát, ale Ježíšovi věřit, že nám pomůže a kdyby to bylo nutné, může udělat i něco zázračného. Náš úkol je jen mu dát to, co máme a věřit mu, že on udělá ten „zbytek.“ Je něco, s čím byste chtěli aby vám Ježíš pomohl?
Modlí se učitel, pak děti, např: Pane Bože, pomoz mi se nebát tmy, pomoz mi se čtením …

10. VERŠ – Učitel 2
Verš: Ježíš mu řekl: Já jsem ta Cesta, Pravda i Život. …Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne. J 14,6 (Děti se učí druhou část verše z Jana, první už umí z ledna.) Po podlaze v místnosti se dá za sebou 8 puzzle kostek, děti si stoupnou do řady. První dítě dostane šátek kolem ramen a skáče z jedné kostky na druhou a říká slova z verše, pak jde další dítě.

11. VYRÁBĚNÍ – Počítací náramek – Učitelé
Pomůcky: PENNE TĚSTOVINY, GUMIČKU NA NAVLÉKÁNÍ, PĚNOVÝ PAPÍR, DĚROVAČKA
Děti, víte z čeho se chleba dělá? Z mouky. Co se třeba ještě dělá také z mouky? Co je tohle?… těstoviny. A my si proto teď spolu uděláme svůj vlastní náramek, ne z 5 chlebů a 2 ryby, ale z 5 těstovin. Každý si přijďte ke mně pro 5 těstovin a k Marušce pro 2 ryby, odpočítejte si je a pak si je spolu navlékneme na takovýhle náramek.
Před nedělkou si uděláme 1 vzor: http://faithsprouts.blogspot.cz/2015/03/jesus-feeds-5000-people.html. Inspirováno předlohou:
http://ministry-to-children.com/preschool-bible-lesson-jesus-feeds-the-5000/

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s