Lekce

LEKCE – Ježíš přišel sloužit

Téma: Ježíš přišel sloužit 
Hlavní myšlenka: Kdo chce být první, buď ze všech poslední a služebník všech
Verš: Ježíš mu řekl: Nikdo nepřichází k Otci, než skrze mne. J 14,6
Marek 9:30-37

1. Přivítání s písničkou na CD „Pán Bůh nám to dal” – Učitelé

2. PRAVIDLA SEMAFOR – Učitel 2
a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). V tom případě jde na 3 minuty na hanbu na židli do rohu. Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

2. ÚVOD DO TÉMATU FORMOU HRY, SBÍRKA – Učitel 1
Pomůcky: kartičky s číslicemi (1-15), máme-li?
Děti, když se na vás podívám, vidím, že jste každý jinak velký. Ale třeba tady holky jsou podobně veliké a je těžké od oka říct, kdo je vyšší. Víte co, my se teď všichni srovnáme podle velikosti a uvidíme, kdo je nejnižší a kdo nejvyšší, kdo je nejmenší a kdo největší. … děti se rovnají (za pomoci učitele do řady za sebou).
Tak a už to vidíme, největší je … a nejmenší je … Většinou chce každý být největší a první v řadě, že? Kdo z vás je rád největší nebo první? … děti říkají.
No a teď se všichni, tak jak stojíte, otočte čelem vzad. Áááááááááá… první najednou stojí nejmenší a největší je až poslední. A představte si, že je Ježíš řekl, že právě tak to má být, že Kdo chce být první, buď ze všech poslední. A v dnešním příběhu se dozvíme, jak to Ježíš myslel.
My teď spolu můžeme poděkovat, že rosteme, že nezůstáváme jako malá miminka, třeba jako teď Jiřík, ale nějakým způsobem rosteme. Poděkovat Bohu můžeme i tím, že dáme korunky do sbírky.

4. 4 NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚCI FORMOU POHYBOVÉ HRY – Učitel 2
Pomůcky: florbalová hokejka, míček, 4 židle, obrázky/kostky se 4 nej. věcmi
Děti nejdříve si zopakujeme 4 nej věci. Všechny 4 nej věci si teď spolu řekneme:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
Abychom si 4 nej věci zapamatovali, zahrajeme si teď spolu hru (po místnosti se rozmístí 4 židličky se 4 kostkami s nej. věcmi, jedno dítě se postaví na start a s míčkem a florbalkou postupně oběhnou všechny židličky s nej. věcmi, u každé židličky řeknou příslušnou věc).

5. 3 CHVÁLY Z CD – Učitelé
Ať si velký nebo malý
Otec Bůh stvořil svět
Byl jsem stvořen, abych tebe uctíval – pomalá chválící

6. Čůrací pauza (jdeme se všemi dětmi na WC)

7. Svačina (děti mají vlastní)

8. Lekce – Příběh – Učitel 1
A. Odvyprávíme dětem s 1 obrázkem:

Ježíš a učedníci přišli do města Kafarnaum.
Když byl Ježíš doma, ptal se učedníků: „O čem jste si cestou povídali?“
Ale učedníci mlčeli, protože se cestou mezi sebou dohadovali, kdo je největší.
Ježíš si sedl, zavolal všech svých Dvanáct učedníků a řekl jim: „Kdo chce být první, buď ze všech poslední a služebník všech.“
Pak vzal dítě, postavil je doprostřed nich a řekl jim:
„Kdo přijme jedno z takových dětí v mém jménu, přijímá mne; a kdo mne přijme, nepřijímá mne, ale toho, který mě poslal.“

B. Příběh odehrajeme se šátky

9. MODLITBA A SHRNUTÍ – Učitel 1
Děti, co řekl Ježíš, když se učedníci dohadovali, kdo je největší. Řekl: Kdo chce být první… buď ze všech poslední a služebník všech. To znamená, že opravdu veliký a úžasný člověk je ten, kdo ostatním pomáhá. A třeba i těm kdo jsou slabší. Tak jako Ježíš. Čím pomáhal Ježíš? … děti říkají.
Mám tady pro vás nějaké příklady, jak vy sami můžete pomoct někomu:
– když hraješ hru, okolo židlí, už jsi ji mockrát vyhrál, ale tvůj kamarád je menší nebo mladší a dlouho nevyhrál, co uděláš? … můžu nechat vyhrát jeho.
– když se řadíme na verš a ty jsi často první, ale tvůj mladší brácha nebo ségra ještě první nestáli, co uděláš? … můžu pustit jako prvního jeho/ji.
– když máš k svačině housku i sušenky, ale tvůj kamarád v nedělce si svačinu zapomněl, co uděláš? … můžu se s ním o svoje sušenky rozdělit.
Děti, to jsme si řekli jen příklady tady z nedělky, ale já vás chci teď poprosit, abyste příští týden zkusili pomoc někomu ve školce, nebo v domě, kde bydlíte. Abyste pomohli někomu, kdo je třeba slabší než vy, nebo mladší, nebo ne tak šikovný. Je to takový váš domácí úkol na příště.
Teď se budem spolu modlit a poprosíme Pána Boha, aby nám pomohl vidět kolem sebe ty, kdo jsou slabší a potřebují naši pomoc a abychom měli sílu od Boha a pomohli jim.

10. VERŠ – Učitel 2
Pomůcky: …
Verš: Ježíš mu řekl: Já jsem ta Cesta, Pravda i Život. …Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne. J 14,6 (Děti se učí 2. část verše z Jana, první už umí z ledna.)

11. VYRÁBĚNÍ – Medaile s veršem na zadní straně – Učitelé
Pomůcky: papírová kolečka (1 pro každé dítě), alobal, nálepky „1“, lepidla, stužky, děrovačka
Před nedělkou si uděláme 1 vzor.
http://mykidcraft.com/marvellous-medals

Inspirováno předlohou:
http://ministry-to-children.com/serving-others-preschool-lesson/

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s