Lekce

LEKCE – Ježíšova podobenství: Ztracená mince

Téma: Ježíšova podobenství 2 (Ztracená mince) – Lk 15, 8-10
Hlavní myšlenka: Bůh má radost, když se ztracené věci najdou a když se ztracený člověk obrátí k němu.
Verš: “Hledejte nejprve Boží království a jeho spravedlnost, a toto vše vám bude přidáno.“ Mt 6,33

1. Přivítání s písničkou na CD „Pán Bůh nám to dal” – Učitelé

2. PRAVIDLA SEMAFOR – UČITEL 2
a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). V tom případě jde na 3 minuty na hanbu na židli do rohu. Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. ÚVOD DO TÉMATU – PODOBENSTVÍ, SBÍRKA – UČITEL 1
Pomůcky: KOVOVÉ MINCE (10KS, RŮZNÉ HODNOTY)
Děti, vzpomínáte si ještě, co to je PODOBENSTVÍ? … Je to příběh, který nás něco učí a Ježíš PODOBENSTVÍ říkal, aby nás naučil důležité věci o Božím království. Společně si teď řekneme: PODOBENSTVÍ.
Děti, na začátku si zahrajeme hru. Tady v místnosti je schováno 10 malých kovových kulatých věcí. Zkuste je všechny najít a přinést sem … děti hledají a MINCE nosí k učiteli.
Děti, tak co to je? Co jste to našli? … MINCE.
Ano, jsou to koruny nebo mince a dnešní Ježíšovo podobenství bude o mincích. Tak a teď se na ty naše mince trochu zblízka podíváme. Nejsou na nich nějaká čísla? Ano jsou, jsou to koruny, dvoukoruny atd. A co myslíte, je víc, koruna nebo desetikoruna? Desetikoruna. Je to jako s čísly.
Pojďme si je vedle sebe poskládat popořadě, podle čísel, podle jejich hodnoty:
1-2-5-10-20-50. Děti, máme to správně? Je to tak, že za 10 korun si koupíte víc rohlíků než za 1 korunu? Ano, to znamená, čím víc korunek, tím víc se za to dá koupit. Děti a co tedy s korunkami děláme (vy nebo rodiče)? … kupujeme jídlo, hračky, oblečení a další potřebné věci.
No a představte si, že v dnešním příběhu, v našem Ježíšově podobenství bude paní, které měla 10 korunek, 10 mincí, ale něco se s těmi penězi stalo. Co? To se dozvíme za chvíli.
My teď spolu můžeme Pánu Bohu poděkovat za to, že naši rodiče vydělávají korunky a mohou za to pro rodinu kupovat potřebné a důležité věci. My teď poděkujeme Bohu i tím, že dáme korunky do sbírky. …SBÍRKA

4. 4 Nej. věci – UČITEL 2
Pomůcky: 4 (nebo 8 mincí) hodnoty 1-2-5-10. Na zadní straně každé mince je postupně přilepená 1 ze 4 nejdůležitějších věcí, např. 1=srdíčko (je to vždy přilepeno na spodní straně mince, kde NENÍ ČÍSELNÁ HODNOTA).
Mechanika: buď jedno či 2 družstva soutěží ve štafetě, 1. dítě vyběhne ze startu ke stolu, kde jsou 4 mince, ale rozházené (číslem nahoru) a dítě je má za úkol složit je vedle sebe popořadě, podle číselné hodnoty: 1-2-5-10, ta čísla říct a pak to obrátit a odříkat 4 nej věci podle 4 nej symbolů na rubu mince.
Děti nejdříve si zopakujeme 4 nej věci. Všechny 4 nej věci si teď spolu řekneme:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
Abychom si 4 nej věci zapamatovali, zahrajeme si teď spolu hru (VIZ MECHANIKA HRY).

4. 3 CHVÁLY Z CD – Učitelé
Ať jsi velký nebo malý
Otec Bůh stvořil svět
Silný Bůh

5. Čůrací pauza (jdeme se všemi dětmi na WC)

6. Svačina (děti mají vlastní)

7. Lekce – Příběh Lukáš 15, 8-10 – UČITELÉ
Obrázky: podle obr. 1-8 v AJ, ke stažení zde: http://www.lambsongs.co.nz/New%20Testament%20Books/Parable%20Of%20Lost%20Coin%20Big%20Book%20%20col.pdf
Odvyprávíme dětem PODLE OBRÁZKŮ NA POČÍTAČI:
„Kdyby nějaká žena měla deset mincí a jednu minci ztratila, nerozsvítí lampu, nevymete dům a nebude pečlivě hledat, dokud ji nenajde? Jakmile ji najde, svolá přítelkyně a sousedky: `Radujte se se mnou, neboť jsem našla svou ztracenou minci!´ Říkám vám, že právě tak je radost před Božími anděly nad jedním hříšníkem, který činí pokání.“

8. MODLITBA – UČITEL 1
Pomůcky: 1 mince
A. Shrneme příběh: Děti, nakonec našeho příběhu bylo, že když paní minci našla, udělala oslavu a radovala se. A že stejně tak se radují andělé a Bůh, když se 1 člověk obrátí k Bohu.
B. Osobní svědectví učitele o obrácení a modlitba(jednoduše, krátce): …
… Děti vidíte, že pro mě, když jsem neměla věřící rodiče a jako malá jsem nechodila do církve, bylo důležité, aby mi někdo o Kristu řekl. A to je něco, co můžeme udělat každý, kamarád řekne o Bohu kamarádovi, ať je malý nebo velký. A pak uvidíme, co se stane – někdo se k Bohu obrátí a někdo ne.
Nakonec se pomodlíme: Pane, mám radost, že ty hledáš lidičky, kteří by se k tobě obrátili. Prosím, pomoz mi o tobě říkat kamarádům okolo, kteří tě ještě neznají…

9. VERŠ – UČITEL 2
Pomůcky: plyšák
Hraje se jako samá-voda-přihořívá = schová se 1 plyšák, který znázorňuje verš, dítě se pošle za dveře, ostatní schovají, dítě hledá a ostatní napovídají: samá-voda-přihořívá-hoří. Když to najde, zkusí verš samo/s učitelem říct.
Verš:“Hledejte nejprve Boží království a jeho spravedlnost ((, a toto vše vám bude přidáno.“)) Mt 6,33

10. VYRÁBĚNÍ – Učitelé
Paní, která najde minci (3D).

Díky za konkrétní provedení lekce Zuzana & Joel Voerman.

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s