Lekce

LEKCE – Ježíšova podobenství: Perla, poklad

 Téma: Ježíšova podobenství 4: Poklad, perla – Matouš 13, 44-46
Hlavní myšlenka: Mít Ježíše a Boží království v srdci je vzácnější než veliký poklad nebo perla.
Verš: Hledejte nejprve Boží království a jeho spravedlnost, a toto vše vám bude přidáno. Mt 6,33

1. Přivítání s pozdravem a písničkou na CD „Pán Bůh nám to dal” – Učitelé

2. PRAVIDLA SEMAFOR – Učitel 2
a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). V tom případě jde na 3 minuty na hanbu na židli do rohu. Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. ÚVOD DO TÉMATU – PODOBENSTVÍ, SBÍRKA – Učitel 1

Pomůcky: sklenice s rýží a lesklými bonbóny – hrát na gumovém koberci
Děti, vzpomínáte si ještě, co to je PODOBENSTVÍ? … Je to příběh, který nás něco učí a Ježíš PODOBENSTVÍ říkal, aby nás naučil důležité věci o Božím království. Společně si teď řekneme: PODOBENSTVÍ. Minule jsme si říkali podobenství o ???….TALENTECH
– Dnešním podobenství bude o něčem jiném. Na začátku si zahrajeme takovou hru
(učitel vezme sklenici s rýží – bonbóny jsou uvnitř a nejsou zvenku vidět).
Představte si, že bych třeba šla vařit rýži a sáhla bych dovnitř a úplně náhodou bych něco vzácného našla … učitel vytáhne 1 bonbón. Asi bych měla radost a byla překvapená, že?
Vyzkoušíte si to taky, jestli něco nenajdete? Můžete vytáhnout vždy jen 1 VĚC.
Všechny děti postupně zkouší dát ruku dovnitř do rýže a najít bonbón….
Tak a všichni jsme našli něco vzácného, tenhle bonbón si dejte do kapsy a můžete si ho po svačině sníst. A dnešní 2 Ježíšova podobenství budou o něčem vzácném – O POKLADU A O PERLE.
Děti, co je to poklad? … ukázat truhličku (AR POSÍLÁ) – něco vzácného, peníze, šperky, zlato
Děti, co je to perla? … ukázat perlu (AR POSÍLÁ) – drahý kamínek pokrytý leskem
My teď spolu můžeme Pánu Bohu poděkovat za bonbónky, které jsme si vytáhli a za dobré jídlo, které nám Bůh dává. My teď poděkujeme Bohu i tím, že dáme korunky do sbírky. …SBÍRKA

4. 4 Nej. věci – Učitel 2
Pomůcky: 2 lžíce, 2 umělé perly, 4 židle a 4 plyšové kostky se 4 nej věcmi
Mechanika: Děti jsou ve 2 družstvech, první mají lžíci, na ní umělou perlu a musí s ní obejít všechny 4 židle a říct vždy 1 ze 4 nejdůležitějších věcí, která je na židli a dojít zpět, pak předá lžíci dalšímu, první hotové družstvo vyhrává.
Děti nejdříve si zopakujeme 4 nej věci. Všechny 4 nej věci si teď spolu řekneme:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
Abychom si 4 nej věci zapamatovali, zahrajeme si teď spolu hru (VIZ MECHANIKA HRY).

4. 3 CHVÁLY Z POČÍTAČE S REPRÁKEM – Učitelé
Ať jsi velký nebo malý
Silný Bůh
Špička

5. Čůrací pauza (jdeme se všemi dětmi na WC)

6. Svačina (děti mají vlastní)

7. Lekce – Příběh s vytištěnými obrázky (Mt 13,44-46) – Učitel 1
Odvyprávíme s obrázky:
1 – Ježíš vyprávěl učedníkům a lidem toto podobenství, tento příběh:
2 – Království Nebes je podobné pokladu skrytému v poli, který člověk nalezl a skryl; a z radosti nad ním jde a prodává všechno, co má, a kupuje ono pole.¶
3 – Ježíš řekl i další podobné podobenství:
4 – Království Nebes je dále podobné člověku kupci, hledajícímu krásné perly. Když našel jednu drahocennou perlu, odešel a prodal vše, co měl, a koupil ji.
SHRNUTÍ NAKONEC: Mít Ježíše a Boží království v srdci je ještě vzácnější než tyhle krásné věci. Je to o moc lepší.

8. MODLITBA – Učitel 2
Pomůcky: Hra s předměty na tácu (plyšák, jiná hračka, sladkost, hřeben, korále)
A. Vysvětlíme příběh: Děti, ten poklad a ta krásná perla, to je nebeské království, to znamená mít Ježíše v srdci. V příběhu o pokladu ten pán nehledal poklad – Ježíše, ale náhodou ho objevil a pak dal všechno, co bylo jeho vlastní, aby Ježíše měl v srdci a v životě ho následoval.
Naopak v tom druhém příběhu pan kupec, nějaký obchodník, vzácnou perlu – Ježíše – hledal, ale nejdřív se mu to nedařilo, nacházel jen malé krásné věci, ale když perlu – Ježíše – našel, prodal všechny své ostatní malé perly, aby získal a koupil tuto jednu, aby měl Ježíše v srdci.
B. Hra s předměty na tácu (plyšák, jiná hračka, sladkost, hřeben, korále)
tác je nejdřív zakrytý, pak se na 20 sec odkryje a děti si prohlíží a mají zapamatovat, pak mají vyjmenovat, co tam bylo. Děti, na tom tácu byly krásné věci, které nám mohou být drahé a vzácné – oblíbené hračky, plyšáci, sladkosti, korálky…). Ale představte si, že mít Ježíše a Boží království v srdci je ještě vzácnější než tyhle krásné věci. Je to o moc lepší.
C. Modlitba(jednoduše, krátce): Pane, prosíme tě, pomoz nám tě poznat, ať jsi pro nás vždycky vzácnější než naše hračky a oblíbené věci. Amen

9. VERŠ – Učitel 1
Pomůcky: plyšák/hračka je poklad – hračku použijte z modlitební hry
Hraje se jako samá-voda-přihořívá = schová se 1 plyšák, který znázorňuje verš, dítě se pošle za dveře, ostatní schovají, dítě hledá a ostatní napovídají: samá-voda-přihořívá-hoří. Když to najde, zkusí verš samo/s učitelem říct.
Verš:“Hledejte nejprve Boží království a jeho spravedlnost, a toto vše vám bude přidáno.“ Matouš 6,33

10. VYRÁBĚNÍ – Perla – Učitelé
Pomůcky: glitrová lepidla, plyšové kuličky, lepidlo, papírové talíře, nůžky
Var 1: mušle s perlou – papírové bílé talíře, kuličky

Nakonec se dítě podepíše a nahoru se napíše VERŠ:
“Hledejte nejprve Boží království a jeho spravedlnost, a toto vše vám bude přidáno.“ Mt 6,33

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s