Lekce

LEKCE – Ježíšova podobenství: 2 synové

Téma: Ježíšova podobenství 5 (2 synové) – Matouš 21, 28-32
Hlavní myšlenka: Není důležité, co naoko říkáme, ale co NAKONEC DOOPRAVDY UDĚLÁME.
Verš: Hledejte nejprve Boží království a jeho spravedlnost, a toto vše vám bude přidáno. Mt 6,33

1. Přivítání s pozdravem a písničkou na CD „Pán Bůh nám to dal” – Učitelé

2. PRAVIDLA SEMAFOR – Učitel 2
a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). V tom případě jde na 3 minuty na hanbu na židli do rohu. Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. ÚVOD DO TÉMATU – PODOBENSTVÍ, SBÍRKA – Učitel 1
Pomůcky: 1,1,2 – velká čísla, fotky Tosina (senior)
Děti dnes mám pro vás 2 hádanky. Abyste mohli tu první uhádnout, musíte najít nejdřív tady v místnosti 2 schovaná čísla (jedničky) a přinést mi je… děti hledají.
Tak a co jsme našli, 2 jedničky. A moje první hádanka je: kolik je 1 plus 1? … 2
Super … ukázat 2. Dnešní příběh, Ježíšovo podobenství, bude o 2 …. a o čem? To teď spolu zjistíme.
Ukážu vám 2 fotky… Tosin… poznáte, kdo to je? …ano Tosin. A moje hádanka zní:
Tosin říká: Jmenuju se Tosin a mám 2 …. Jmenují se Tosinek a Dany. …. Co má? …. syny
Takže, když to dáme dohromady, víme, že dnešní Ježíšovo podobenství, příběh, bude o 2 synech. My teď spolu můžeme Pánu Bohu poděkovat, že nám všem dal do rodin skvělé tatínky. My teď poděkujeme Bohu i tím, že dáme korunky do sbírky. …SBÍRKA

4. 4 Nej. věci – Učitel 2
Pomůcky: 4 plyšové kostky se 4 nej věcmi ……..
Mechanika: ….
Děti nejdříve si zopakujeme 4 nej věci. Všechny 4 nej věci si teď spolu řekneme:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
Abychom si 4 nej věci zapamatovali, zahrajeme si teď spolu hru: ….

4. 3 CHVÁLY Z POČÍTAČE S REPRO – Učitelé
Ať jsi velký nebo malý
Bible, to je Boží dopis
Silný Bůh

5. Čůrací pauza (jdeme se všemi dětmi na WC)

6. Svačina (děti mají vlastní)

7. Lekce – Hraná scénka podle Bible (Mt 21,28-32) Učitel 1, děti
REKVIZITY: OBLEČENÍ, DĚTSKÉ MOBILY, MOBIL, SLUNEČNÍ BRÝLE
Vypravěč předříkává, děti hrají:
28 „Co myslíte? Jeden člověk měl dva syny. Přistoupil k prvnímu a řekl: OTEC: ‚Synu, jdi dnes pracovat na mou vinici (POLE).‘
SYN 1:  On odpověděl: ‚Nechci.‘ Ale potom toho litoval a šel.
30  Přistoupil k druhému a řekl totéž. …OTEC: ‚Synu, jdi dnes pracovat na mou vinici (POLE).‘
SYN 2:On odpověděl: ‚Ano, pane‘, ale nešel.
31  Který z těch dvou vykonal otcovu vůli?“ CO SI PŘÁL TATÍNEK? Řekli: „Ten první.“ Ježíš jim řekl: „Amen, pravím vám, že celníci a nevěstky vás předcházejí do Božího království.
32  Neboť Jan k vám přišel cestou spravedlnosti, ale neuvěřili jste mu. Celníci a nevěstky mu však uvěřili. A když jste to uviděli, ani potom jste toho nelitovali, abyste mu uvěřili.“¶

8. MODLITBA A VYSVĚTLENÍ – Učitel 1
Pomůcky: KOŠ
A. Vysvětlíme příběh: Děti, první syn v našem příběhu se choval, jako že se mu nechce a asi se mu opravdu jít pracovat na pole, na vinici ani nechtělo, ale nakonec šel a práci udělal. Druhý syn se choval a vypadal nadšeně, poslušně, že práci udělá, ale nakonec nešel a nic neudělal, nepomohl.
Ježíš nám říká, že není důležité to, jak se tváříme a co naoko říkáme, ale co NAKONEC DOOPRAVDY UDĚLÁME. Jestli budeme opravdu žít život pro Ježíše ( „!“ ) nebo jen sami pro sebe a ne pro Ježíše. Nesmíme zapomenout, že důležité je to, co doopravdy nakonec pro Ježíše uděláme.
Tehdy lidé chodili do chrámu a obzvlášť zbožným lidem se říkalo zákoníci a na konci příběhu nás Ježíš varoval, že někdo, kdo chodí do církve, jako třeba zákoníci, ale přes týden a jindy pro Boha nežije, tak je ztracený (jako ten 2. syn, který naoko vypadal, že pro otce, pro Boha půjde pracovat, ale pak nešel). Naopak někdo, kdo možná vypadá špatně, mohl už udělat v životě moc špatné věci, třeba jako nějaký zloděj (tehdy hodně lidem kradli právě celníci), ale kdo nakonec lituje, co udělal, obrátí se k Bohu a žije život pro něho, je nakonec tím, kdo splnil prosbu tatínka.
B. Modlitba(jednoduše, krátce): Pane, prosíme tě, pomoz nám tě poslouchat a opravdu pro tebe žít a pracovat, nejen naoko nebo o tom jen mluvit. Díky. Amen

9. VERŠ – Učitel 2
Pomůcky: podnos/košík na sbírání vína, měkké puzzle kousky
Děti, vy jste teď jako ten první syn, který jde sbírat víno a dostanete koš, ten si budete držet nad hlavou a budete procházet cestu z puzzle kostek a budete při tom říkat náš verš:
Verš:“Hledejte nejprve Boží království a jeho spravedlnost, a toto vše vám bude přidáno.“ Matouš 6,33

10. VYRÁBĚNÍ – List s hrozny – Učitelé
Pomůcky: Zelená čtvrtka na list, fialové kuličky na víno, lepidlo, magnety, pastelky, nůžky
https://comeandseegovbay.wordpress.com/tag/parables/
Nakonec se dítě podepíše a nahoru se napíše: Podobenství o 2 synech, Matouš 21

11. VYSVĚDČENÍ, DIPLOMY A MODLITBA

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s