Lekce

LEKCE – Ježíšova podobenství: Marnotratný syn

Téma: Ježíšova podobenství 6 (Marnotratný syn) – Lk 15, 11-32
Hl. myšlenka: Bůh je náš milující Otec. I když uděláme hloupost, vždycky nás s láskou vyhlíží
Verš: Hledejte nejprve Boží království a jeho spravedlnost, a toto vše vám bude přidáno. Mt 6,33

1. Přivítání s pozdravem a písničkou na CD „Pán Bůh nám to dal” – Učitelé

2. PRAVIDLA SEMAFOR – Učitel 2
a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). V tom případě jde na 3 minuty na hanbu na židli do rohu. Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. ÚVOD DO TÉMATU PODOBENSTVÍ, SBÍRKA – Učitel 1
Pomůcky: fotka V., 1,1,2 – velká čísla
Minule byl příběh o 2 synech, tak je možné se dětí buď zeptat, o čem byla minule nedělka nebo se k tomu dobrat hádankami, tyto hádanky byly minule:
Děti dnes mám pro vás 2 hádanky. Abyste mohli tu první uhádnout, musíte najít nejdřív tady v místnosti 2 schovaná čísla ((((jedničky)))) a přinést mi je… děti hledají. Tak a co jsme našli, 2 jedničky. A moje první hádanka je: kolik je 1 plus 1? … 2. Super … ukázat 2. Dnešní příběh, Ježíšovo podobenství, bude o 2 …. a o čem? To teď spolu zjistíme. Ukážu vám 1 fotku. Kdo to je? …V.. A Victor říká tuhle hádanku: Jmenuju se V. a mám 2 … Jmenují se S. a T. … syny
No a dnešní příběh, Ježíšovo podobenství, bude taky o 2 synech a jejich tatínkovi, ale jeden z těch 2 synů bude zlobivý, 1 syn bude MARNOTRATNÝ. To je hodně těžké slovo a znamená, že někdo nemoudře hloupě utrácí peníze. Třeba si kupuje hlouposti a tak. Řekneme si všichni spolu: MARNOTRATNÝ SYN. My teď spolu můžeme Pánu Bohu poděkovat, že se můžeme už odmalička učit, jak moudře utrácet korunky. Jedna moudrá věc, jak také použít korunky, je dát je do sbírky. Tyhle korunky se pak použijí pro Boží věci v církvi – třeba na nákup odměn nebo věcí na vyrábění. …SBÍRKA

4. 4 Nej. věci – Učitel 2
Pomůcky:
Děti nejdříve si zopakujeme 4 nej věci. Všechny 4 nej věci si teď spolu řekneme:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
Abychom si 4 nej věci zapamatovali, zahrajeme si teď spolu hru: ….

4. 3 CHVÁLY Z POČÍTAČE S REPRÁKEM – Učitelé
Ať jsi velký nebo malý
Haleluja, všichni zpívají
Father God Created the world

5. Čůrací pauza (jdeme se všemi dětmi na WC)

6. Svačina (děti mají vlastní)

7. Lekce – Odvyprávěný příběh podle obrázků (Bible – Lk 15, 11-32) – Učitelé
Lze odvyprávět anglicky podle obrázků a textu v příloze a překládat to po větách:
obrázkový příběh

8. MODLITBA A VYSVĚTLENÍ – Učitel 1
Pomůcky:
A. Vysvětlíme příběh:
Děti, rozhodl se mladší syn dobře, když chtěl půlku tatínkových peněz a věcí? … ne. Dobře ty peníze použil? …ne. Je to tak, mladší syn tatínkovi peníze hloupě utratil a nakonec neměl co jíst, ani to, co jedli prasátka. A tak zmoudřel a řekl si, že se vrátí domů k tatínkovi a poprosí ho o odpuštění, že udělal chybu. Ale ještě než sám přišel přímo k domu, někdo mu přišel naproti. Kdo? … ano, byl to jeho tatínek a postaral se o něho – dal mu nové šaty, boty, prsten a moc se radoval a udělal velikou hostinu pro svého syna. Takový tatínek je náš Bůh. Moc nás miluje a i když uděláme hloupost, vždycky nás s láskou vyhlíží. Raduje se, když se k němu zase vrátíme a chce nám pomoct a postarat se o nás. Děti, dneska má někdo svátek. Víte kdo? … tatínci, jed den tatínků. A představte si, že i naši tatínci se snaží být jako Bůh a jako tatínek v našem příběhu. Moc vás mají rádi a ikdyž uděláte někdy chybu, nějakou hloupost, vždycky vás s láskou vyhlíží, s otevřenou náručí a chtějí vám pomoct a radovat se, že jste zase v pořádku.
B. Modlitba(jednoduše, krátce):
– Děti, víte, jak se vaši tatínci jmenují jménem? Řeknete nám to? … kolečko a děti říkají.
– Tak teď každý poděkujeme za svého tatínka Bohu (lze dokola v kroužku posílat vzor na vyrábění = kdo má, modlí se). Poděkujeme Bohu, že se náš tatínek o nás stará, že nás má rád, i když uděláme hloupost.

9. VERŠ – Učitel 1
Pomůcky:
Verš:“Hledejte nejprve Boží království a jeho spravedlnost, a toto vše vám bude přidáno.“ Matouš 6,33

10. VYRÁBĚNÍ – Milují otec a jeho náručí = dárek pro tatínky – Učitelé
Pomůcky: čtvrtky, oči, barevné čtvrtky / barevný papír nalepený či přisvaklý na čtvrtku
Návrh: http://meaningfulmama.com/teaching-kids-forgiveness-parable-lost-son-craft.html

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s